Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Számodra mi a legfölöslegesebb...

Számodra mi a legfölöslegesebb kresz szabály?

Figyelt kérdés
Kezdem én, Stop táblánál,ha belátható a kereszteződés, és pl este van akkor ne keljen 0-ra lasítani.
ápr. 14. 11:48
1 2 3 4 5 6
 21/55 anonim ***** válasza:
100%

#18 Aki a macisajtot leszarja, az a stop táblát is le fogja szarni, ennek persze az ellenkezője is igaz, aki a stop táblát betartja, az betartja a macisajtot is, tehát még mindig ott tartunk, hogy felesleges és értelmetlen a stop tábla (nem #14-es vagyok, csak egyetértek vele, hogy értelmetlen).


Nyilván erről nincsen semmilyen statisztika, szóval sem te bizonyítani, sem én megcáfolni nem tudom, hogy van-e bármilyen EXTRA visszatartó ereje a stop táblának, azaz hogy a valóságban nagyobb eséllyel tartják-e be az emberek azt, mint a macisajtot. Csak tippelni tudunk, de személy szerint én nagyon erősen kétlem.

ápr. 14. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/55 anonim ***** válasza:
100%

#21 Pl. lakott területen kívüli főútra kanyarodásnál pár éve cikkeztek is arról, hogy mióta stop tábla van, azóta kevesebb a baleset. Meg nem mondom hirtelen, hol. Persze ehhez bizonyára hozzájárult az, hogy még az éjszaka közepén, tök üres úton is razziáztak a rendőrök, hogy szokja a nép.

Azt kell megérteni amúgy, hogy kétféle társadalom van: aki úgy gondolja, a szabályokat az ő érdekében hozták, és gond nélkül betartja a legértelmetlenebbet is. Meg az, aki a legértelmesebb szabályban is azt keresi, hogy miért hülyeség, és vajon hogyan lehet kijátszani. Mi több különböző történelmi és szociológiai okból is az utóbbiba tartozunk. Rajtunk az működik, ha túlszabályoznak és aktívan büntetnek a betartatás érdekében. Állítom neked, semmi baj nem lenne ebben az országban, ha több rendőr lenne, és azok aktívan ellenőriznének is, mert a mostani razziázgatások inkább csak PR fogások.

Persze a két felvázolt embertípus között helyezkedik el a józan paraszti ész, de az keveseknek van.

ápr. 14. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/55 anonim ***** válasza:

"Németországban simán van, aki egy pici eső miatt 110-zel feltartja a korlátlan szakasz belső sávját, 20 perc múlva talán kisorol, mert nekik is az a rákfenéjük, mint nekünk: nem képesek elképzelni, hogy akkor is kiférnek a külső sávba, amikor nem üres a külső sáv."


Hát most egy világ omlott össze bennem. Pedig frankón azt hittem, hogy a dajcsok fegyelmezett, precíz nép lévén nem "autistasügereznek" az utakon. Ezek szerint mégis?


14-es voltam.

ápr. 14. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/55 anonim ***** válasza:
24%

#23 Nem tudom, vezettél már Németországban? Én sem sok részén, Genfbe járunk, tehát Salzburgnál átkelünk a határon, München felé (aminek nincs elkerülője), aztán irány az a pár km-es osztrák sáv Németország és Svájc között. De itthon is amúgy az osztrák az, aki amint átér a határunkon, belsősáv, tempomat, alszik. M1-en a német rendszám a rákfene, bár azokon látszik, hogy törökök/arabok, de a németországi fajta.

Meg amúgy a németeknél is tartományok vannak, tehát nem homogenizálható népség. Plusz a német utakon ugyanúgy ott vannak a román trélerek, mint nálunk, plusz a német utakon van egy rakás lengyel, akik ott kb. úgy viselkednek, mint nálunk a románok.

Ausztriában érdekes módon a román is, az osztrák is, a német is tud normálisan közlekedni. Látszik, hogy ott tényleg van rendőr és büntetnek is keményen mindenért. Ott is sokszor nem értem, minek a sebességkorlát, de legalább fegyelem van. Ha valaki a középsőben hesszel, amint látja, hogy te a háromsávoson mész a belsőbe, már megy kifele, hogy ne kelljen besorolnod, akkor eszébe jut a jobbratartás.

ápr. 14. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/55 anonim ***** válasza:
24%
Ja, meg egyszer Brüsszel oda-visszát jártunk meg, ott azért bőven átszeltük Németországot. Nem volt jobb a helyzet. Az is mese, hogy ott olcsóbb a benzin, francokat, akkor olcsóbb, ha kétórás kitérőt teszel az autópályáról letérve, és megkeresed azt a falut, ahol olcsóbb. Direkt úgy tankolunk, hogy Németországban és Svájcban ne kelljen (Genfből átjáruk a francia oldalra, ha szükséges).
ápr. 14. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/55 anonim ***** válasza:
82%
Például kerékpáros előzésének tilalma záróvonal esetén, ahol amúgy tökéletesen belátható az útszakasz. Mikor a sávon belül nem lehet tartani a megfelelő oldaltávolságot, ugyanakkor a záróvonal átlépésével teljesen biztonságosan meg lehetne előzni a kerékpárost (esetleg robogóst). Rengeteg ilyen szituban volt már részem, ahol választhattam hogy követem 30-al 500 m-en keresztül úgy hogy szemből sehol senki, vagy szabálytalankodok akár a záróvonal átlépésével, akár a túl kicsi oldaltávolsággal.
ápr. 14. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/55 anonim ***** válasza:
17%
#26 Mivel az előzni tilos táblánál ezeket lehet előzni (még a nagymotort is), és előzni tilos mellé reflexből húzzák a záróvonalat, én ilyenkor a záróvonalat mindig csak ajánlásnak tekintem. :D
ápr. 14. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/55 anonim ***** válasza:

Például ezeken az útszakaszokon miért ne előzhetnék meg egy kerékpárost, ha látom hogy szemből nem jön senki?


[link]

[link]

ápr. 14. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/55 anonim ***** válasza:
76%

"es kresz szerint akkor is a vonalnal kene megallni es eloregurulni, majd ott mar meg sem kell allni, amitol az egesz ertelmet veszti."

Ööö, ez azért nem pont így van! Attól, hogy egyszer már megálltál, még mindig vonatkozik rád az elsőbbségadási kötelezettség. Ha az elsőbbség megadása csak úgy lehetséges, hogy ismét megállsz, akkor meg kell állnod újra. Nincs ilyen, hogy ha te kikanyarodtál valaki elé, akkor majd azzal védekezel, hogy csak egyszer kellett megállnod, a táblánál.

ápr. 14. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/55 anonim ***** válasza:
73%
na a német meg osztrák mindenhez ért csak a vezetéshez nem. eszük ágában sincs jobbra tartani autópályán. katasztrófa ahogy mennek. lassúak, körülményesek, sávot nem mernek váltani, ha igen, lazán kimászik eléd, hiába mennél korlátlan szakaszon 180nal vagy 200zal. ő úgy van vele 130-cal akkor is megelőzi a 120szal menőt, fékezz le te. de ez igaz főúton is. lefékezi az egész főutat, csakhogy beengedjen 1 autót, aminek kb 20 mp-et kellene várnia, hogy betudjon sorolni... rugalmatlan amatőrök.
ápr. 14. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!