Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mi történik, ha a gyermeket...

Mi történik, ha a gyermeket egyetlen középiskolába sem vették fel?

Figyelt kérdés
Nem rossz tanuló, 3,5-ös átlaga van. Ilyenkor kijelölnek egy iskolát, ahova a gyerekeket mindenképp fel kell venni? Honnan tudom meg, melyik iskola ez?

ápr. 30. 10:38
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
82%
Hogy a kérdésre választ is kapj: május 6-án indul a pótfelvételi, azokban a suliban, ahol van még üres hely.
ápr. 30. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
78%

Elég nagy hiba volt, hogy nem jelöltetek be 1-2 olyan iskolát is, ahová a biztosra vehető pontjaival is tutira felvették volna. Persze, hogy vannak vágyott iskolák, de azért az ilyen szitukra sem ártott volna előre gondolni, vagy egy kicsit reálisabban látni a gyereket, mert ez most nagy szívás lesz.

Ahogy írták lesz pótfelvételi, azokban a sulikban ahol elég hely maradt üresen. Mondjuk jó lett volna nem egy kilenc éves cikket linkelni elavult infókkal amikor itt a legfrissebb is: [link]

Egyre készülj fel, üres hely többségében a leggázabb sulikban marad nem véletlenül. Ha valamelyik suliban a határon volt próbálj meg fellebbezni vagy esetleg próbálj meg egy-két normálisabb, a gyerekedhez hasonló eredményű tanulókat fogadó suli igazgatójával beszélni és bekönyörögni valahová. Pár gyereket így is fel szoktak venni, de nem sokat.

máj. 1. 02:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
71%
Próbálj még a hivatalos pótfelvételi előtt szóba jöhető sulikat körbetelefonálni,hátha felvszik igazgatói keret terhére. Ha nem, akkor a pótfelvételi megjelenésekor nézd meg hol maradt hely és jekentkezzetek. De a tűrhetőbb sulikba ott is túljelentkezés szokott lenni. Nyilván lesz helye valahol, mert sok szakgimi nem szokta tudni feltölteni a létszámot, de neked kell ezt leegyeztetned.
máj. 1. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
40%

#13 Egy ilyen gyengén teljesítő diákért nem hiszem hogy versengeni fognak az igazgatók

Ilyen esetben inkább a protekciosokat veszik fel

máj. 1. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:

OFF "Nem rossz tanuló, 3,5-ös átlaga van." Valóban nem rossz tanuló, hanem közepes érdemjegyű.


Ugyanakkor szeretném megvédeni egy kicsit ezt a dolgot. Egy gyerek jegyei az általános iskolában a tudásszinthez képest igen széles skálán tudnak mozogni.

Van, amelik gyerek kitűnő az iskolában, de a felvételin, és a gyakorló feladatsorokban is maximum közepes a tudásszintje, és fordított verzió is létezik. Ezért is értelmetlen, igazságtalan a "hozott pontok" feltétlen beszámítása. Ha lehetne a felvételi pontszámokat duplázni, mint az egyetemi felvételiknél, akkor ugyan "mindent egy lóra" esete, és stresszesebb a gyereknek, de sok esetben reálisabb eredményt érnének el.

Én a saját gyerekemet most hetedik félévkor vittem át másik iskolába, mert a helyiben max hármas jegyeket tudott szerezni, és a hatosztályos gimibe jelentkezéskor pocsék (22 pontos) felvételiket írt. Viszont azt látom, hogy ennél sokkal többre képes. Most átvittem másik iskolába, és mit ad Isten, ott 4.8 matematikából, és a próba felvételi feladatsorokban is 40-45 pontosakat írt. Még csak pár hónapja a jár az új iskolába, de ott a tanárok megértették a problémát, minden osztálynak alapból van minden főbb tantárgyból korrepetálás, arra bejárt a gyerek, és szépen "felhúzták" az iskola és elvárási szintre.

SZóval negyon nem mindegy, milyen iskolába jár a gyerek.

Nem mindegy, hogy ez a 3,5-ös átlag milyen tudásszintet takar.

Nem kell feltétlenül lenézni, letapostni azokat a gyerekeket, akiknek közepes jegyeik vannak, és nem kell feltétlenül isteníteni azt, akinek ötöse van. A korrupció igencsak erős némely iskolákban :-(

máj. 2. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
59%

Nyilván nem, de azért valamit mégiscsak mutat. A felvételije is gyengén sikerült, pedig arra is lehetett volna készülni

Lehet hogy nem is baj hogy nem vették fel gimnáziumba, mert sajnos aki általános iskolában 3,5-re teljesít, az gimnáziumban csak jóval rosszabb lesz

Nem biztos hogy neki való lett volna

máj. 2. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
29%

#16 A kérdező nem írta, hogy hogyan sikerült a felvételi, és ahogy elnézem, elég szoros a verseny egy-egy helyért.

Plusz (nem szeretem a CEU-t, de ) egy CEU-s oktatónőnek volt egy nagyon jó meglátása pár hónapja: Aki nem szerencsés, és/vagy nem gazdagok a szülei, azoknak semmi esélye jobb iskolákba bejutni.

Ez ott kezdődik, hogy egy átlagos iskolában a tanári kar egy része megkeseredett, nemtörődöm, lusta, ingyenélő ember. Ez azt jelenti, hogy a kötelező tananyagot konkrétan nem adják le, illetve mondjuk a 10 évesnek feladják önálló feldolgozásra, ami egy nonsence. Magyarul a tudásanyag a béka feneke alatt lesz. Az osztályozás pedig totálisan kontroll nélküli, sokszor érdemtelen érdemjegyeket osztogatnak (pofára). Úgyhogy a hozott pont sokszor szürreális. Ha a szülő bízik az iskolában, és hajtja a gyerekét, akkor sem lesz olyan a tudásszint, amivel bekerülhet akár egy közepes iskolába. Ha a szülő nem korrepetálja otthon, vagy nem fizet magántanárt, akkor az átlagos iskolából még a jó képességű, szorgalmas gyerek sem biztos, hogy egy közepesen jó középiskolába be tud kerülni.

Szerinted a Radnótiba be tud kerülni egy ilyen totál átlagos általános iskolából érkező gyerek? Akkor sem, ha amúgy jóeszű, szorgalmas.

A középső gyerekem például véletlenül egy nagyon jó tanítóhoz jár alsóba (ugyanaz az iskola, ahol felsőből elvittem a nagyobbikat). A gyerek kitűnő volt végig, 45 pontos matek felvételit írt a központin, most fel is vették nyolcosztályosba. Extrém szorgalmas, és jó képességű gyerek.

Nos, én is pofára estem vele is. Mivel nem járattam külön előkészítőre, ezért "csak" 45 pontos lett ugye a matek, a magyar 46 (összesen 91 pont, 100 a max.). A Radnótiba 98 és afölött hívták be a gyerekeket szóbelizni. A másik, vidéki középiskolában szóbelizett, de pár hellyel lecsúszott az osztálylétszám miatt. Végül egy pesti iskolába vették fel, de ennek én annyira nem örülök, az a "mentőöv" iskola volt. Mindegy, mindenképpen elviszem a helyiből felsőben, mert ugyanazt tennék vele, mint a nagyobb gyerekemmel (ő is kitűnő volt alsóban, matekversenyeket nyert, jó próbafelvételiket írt, aztán hirtelen ötödiktől már csak hármasokat kapott. Ez maximálisan tanárhiba, csak mindenki kussol erről a PC jegyében.)

Melyik gyerek tud úgy teljesíteni, hogy a Radnótiba bekerüljön? Az, akit ovis korától külön tanár erre készít fel. Ez rettentő pénz, idő, energia a gyerek és szülő részéről is.

Pedagógus végzettségűként sem voltam erre felkészülve, hogy ez így lesz.

Azok a szülők, akik úgy gondolják, hogy a gyerekük jó képességű, szorgalmas, azok talán(!) reménykedhetnek benne, hogy egy közepes színvonalú középiskolába majd felveszik a gyereket, de ez egyáltalán nem biztos. Ha ezt a gyereket az általánosban a tanárok kényük-kedvük szerint letapossák, akkor lehetne akár zseni is, akkor sem kapna hármasnál jobb jegyet, és akkor sem tanítanák meg neki az anyagot a felvételire.

Érted a problémát? Nagyon, de nagyon sok gyerek vész el így a rendszerben! És mindenki csak gyepálja, hibáztatja őket!

Igen, van rosszabb képességű, vagy lustább gyerek. Létezik ilyen is, persze, de én nem erről beszélek.

Alsóban a gyerekek 60%-a motivált, és közepesnél jobb képességű. Ugyanakkor középiskolába csak 10-15% kerül nyolcadik után. Azért ez is jelent valamit...

Hová tűnik a motiváció? Hová párolog az IQ, ami ugyebár végig megvan, csak a jegyek nem tükrözik?

Sok-sok olyan probléma van a rendszerben, amiért a gyerekeket hibáztatják, de valójában ők elszenvedői a dolognak, és ezzel senki nem foglalkozik.


Kedves Kérdező!

Ha a gyereked elviszed a Pedagógiai Szakszolgálathoz, ott meg tudják vizsgálni, hogy milyen képességei vannak, esetleg van-e tanulási nehézsége, egyéb erőssége, gyengesége. Sajnos nagyon sok szülő nyolcadik végén a felvételinél szembesül azzal, hogy ha korábban megtudja ezeket, és másképpen intézi a dolgokat (ha van pénze, akkor magnátanár, vagy másik iskola sokkal korábban, vagy fejlesztés, stb), akkor sokkal nagyobb esélye lett volna a gyereknek. Ezzel nem a szülőt hibáztatom, hanem azokat, akik benne vannak a rendszerben és a fentieket soha, sehol nem mondják el sem a szülőnek, sem a gyereknek. Egyszerűen nem is gondolnak ezekre az összefüggésekre. Nincs kimondva az igazság, és ez dühítő.


Én azt tudom a jelen helyzetben javasolni, hogy nézzetek egy olyan szakiskolát, ahol tetszik a gyereknek a szakma, amit tanulhat, tegyen le egy érettségit, utána tanuljon tovább! Ne hagyjátok magatokat!!! Nincs katasztrófa, nincs vége a világnak!

Egyébként a tankerületnél, Pedagógiai Szakszolgálatnál tudsz érdeklődni, hogy melyik középiskola veszi fel a gyereket felvételi nélkül. Ezek általában sok szakmai képzést kínálnak, és a fentiekből kiindulva ne hidd, hogy csak lusta és buta gyerekek járnak oda! Sok a jó tanár is ezekben az iskolákban, akik valóban elhivatottak!


Neked kitartás, meg tudjátok oldani a helyzetet úgy, hogy végül jó legyen!

A gyerekednek pedig: Hajrá gyerekek!!!! Minden rendben lesz! <3

máj. 2. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:

Ha egyik megjelölt iskolàba se vettèk fel, ès 3,5 az àtalaga akkor valószínűleg nem túl jót írt.

Van igazság abban amit mondasz, de a szülőnek tudni kell felmérni a helyzetet és a gyerek képességeit, otthon pedig ki lehet nyomtatni feladatlapokat ingyen és gyakorolni. Típusfeladatok vannak.

máj. 2. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

#18 "a szülőnek tudni kell felmérni a helyzetet és a gyerek képességeit, otthon pedig ki lehet nyomtatni feladatlapokat ingyen és gyakorolni. Típusfeladatok vannak."

Ez igaz, de ha a szülő csak annyit lát, hogy 3,5 az átlaga a gyereknek, és a kutya nem mondja el neki hogy a nyolcadikos felvételire aktívan fel kell készíteni a gyereket már ötödiktől kezdve, akkor honnan a viharból fogja tudni?

A szülő még pedagógusként sem látja sokszor, hogy egy-egy tantárgyból mi az elvárási szint, és egyáltalán hol tart a gyerek? Nálunk felsőben a matematika tanár napló szerint "lapoz" a tankönyben, de az anyagot nem tanítja meg, de legalább azzal takarózik, hogy az összes gyerek lusta és hülye >:(

A szerencsétlen gyerek, és szülő még el is hiszi, és beletörődik.

Még én is későn láttam meg a problémát, ezért vittem át a nagyobbat másik suliba, és azért nem készítettem fel ovis korától a középsőt, csak az utolsó évben a felvételire. Nos, az édeskevés, ha alajaitól hiányosságok vannak az oktatásban. Nagyon nem elég egy sikeres felvételihez az, hogy az utolsó évben feladatlapokat old meg a gyerek. Ki fogja megtanítani a "lukas" részeket? Senki.

Mondom, hiába vagyok tanár végzettségű, én is hatalmasat estem pofára két gyerekemmel is. Most a harmadikat, aki elsős, már most kezdem felkészíteni a nyolcosztályosba való felvételire, hogy legalább neki úgy sikerüljön, ahogyan a képességeihez passzol. (Mondjuk ő éppen nem a legszorgalmasabb fajta, opportunista harmadik, úgyhogy majd meglátjuk ):-) )

De hogy a fenébe értene már mindehhez egy átlag szülő? Hogyan lenne erre pénze, ideje, energiája? Mondja ezt valaki nekik elsőben? Harmadikban? Ötödikben? Hetedikben? Vagy bármikor? Egy frászt! Az iskola tart mondjuk matekból pénteken nulladikban egy "felvételi előkészítőt", amit ugyanaz a néni tart, aki az órai anyagot SEM adja le, "osztjóvan". Ezzel senki nincs előrébb, csak sem a szülő, sem a gyerek ezzel nincs tisztában. "nadehát kitűnő a gyerek, a felkészítőre is járt, aztén mégiscsak az utolsó suliba vették fel :-O " Sokaknak lesz ismerős a történet :-(

Ez így nagyon nem jó! Bocsi, de én nagyon-nagyon dühös vagyok sok emberre, akiknek ezt letniuk kell, de egy szót nem szólnak senkinek, mert hát a mundér becsülete ugyebár, meg a kéz kezet most, meg a szorítom a székemet... Kinek érdeke ennek a folyamatnak a végeredménye? Miért jó ez és kinek? Biztosan nem a gyereknek :-(


Na, mindegy, befejeztem, azt hiszem, mindent elmondtam ezzel kapcsolatban, érdemes végiggondolni még oviban, alsóban a célokat, lehetőségeket, és aszerint tenni. Változtatni a rendszeren én csak annyiban tudok, hogy kimondok igazságokat, amiket sokan elhallgatnak.

máj. 2. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
77%

#17 vettem a fáradságot és végigolvastam a kilométer hosszú szövegedet. A kérdező gyereke 3,5, nem hinném, hogy a Radnóti vagy bármelyik elit gimi lett volna a cél. Azért a Radnóti az ország legjobb iskoláinak egyike, ahová 30 vagy 60 helyre több mint ezren jelentkeznek, ne ez legyen már az egyetlen, ahová érdemes bekerülni. Azért mert neked rossz tapasztalatod volt az általános iskolákkal nem kéne általánosítani. Tisztában vagyok vele, hogy a szülők jelentős része trenírozza a gyereket a felvételire, de azért ez nem jelenti azt, hogy egy átlagos iskolából e nélkül nem lehet bekerülni normális középiskolába. Számtalan olyat láttam már, aki bekerült, többek közt a saját gyerekemet, aki kisvárosunk egyetlen, teljesen átlagos ált. sulijába járt és nem treníroztam a felvételire. Jó barátunk gyermeke pont most került be a vágyott jó gimibe. Felkészülés neki is annyi volt, hogy otthon megcsinált pár korábbi felvételi lapot. Az ő osztályából ketten is bekerültek egy olyan gimibe, ami benne van országosan az első 20-ban és nem készültek velük óvodától fogva. Az egyikkel a szülő tanult, a másik járt magántanárhoz, de csak nyolcadikban a felvételiig.

A kérdező egy hibát követett el, nem írt be biztonsági tartaléknak olyan iskolát, ahová mindenképpen felvették volna a gyereket. A megoldásra szerintem kapott pár használható javaslatot.

máj. 2. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!