Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jehova Tanúja vagyok. Mit...

Jehova Tanúja vagyok. Mit szeretnétek tőlem kérdezni?

Figyelt kérdés

2012. jan. 6. 19:01
❮❮ ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... ❯❯
 81/557 anonim ***** válasza:
93%

Melyik múzeumban tekinthetem meg azokat az újszövetségi görög nyelvű másolatokat, amelyek tartalmazzák héber betűkkel 255 helyen az hogy JHVH?

Hol találták meg ezeket és mikor?

Üdv, Névtelenül.

Melyik múzeumban őrzik a ránk maradt héber nyelvű újszövetségi másolatokat?

Üdv, Névtelenül.


Most muzeológus vagy , netán bibliakutató? Ha az utóbbi, akkor itt a válasz:



A héber betűkből álló tetragrammát (יהוה) használták mind a héber szövegben, mind pedig a görög Septuagintában....Lenigrádi kódex (kat a linkre és meglátod wlc.hebrewtanakh.com/psalms/32.htm) szövege, mind az Aleppoi kódex szövege

(ale.hebrewtanakh.com/psalms/32.htm ) világosan és félreérthetetlenül az isteni név tetragrammáját tartalmazza a Zsoltárok 32:2-ben. ....stb, stb..

Olvasod is amit írsz?

Az összes hivatkozás ószövetségi. Én újszövetségi példákat kértem tőled. Illetve a múzeum nevét. Amit leírtál, feltételezés, hogy bizonyára úgy van. De csak akkor van úgy, ha megadod a múzeum nevét, vagy valamit, ami max 2 szó és beazonosítja az ÚJSZÖVETSÉGI, ismétlem, ÚJSZÖVETSÉGI másolatot. Minden más válaszoddal magadat és a Társulatot járatod le.


Légyszíves válaszolj egy rövid kijelentő mondattal, vagy talán ilyen hosszú a múzeum neve? Tehát?


Üdv, Névtelenül.

Áldás, Békesség.

2012. jan. 7. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 82/557 anonim ***** válasza:
100%
Nem kell múzeum sem, csak a kézírat száma... de azt sem tud. És ezen alapul a hite. A hamisított Bibliájukon. Szégyen!
2012. jan. 7. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 83/557 anonim ***** válasza:
100%

"Hogy lehet, hogy István arra kérte Jézust, hogy Jézus fogadja be az ő (István) szellemét, ha a szellemünk Jehovához tér vissza halálunkkor?

Üdv, Névtelenül."


Krisztus minden hatalmat megkapott, nála vannak a hádesz kulcsai...


Figyelj. Szerintem ne mondd meg a gyüliben, hogy itt miket irkálsz. Világos a tanításotok. A Szellemünk Jehovához tér vissza. Ha Krisztus minden hatalmat megkapott, ami igaz, akkor ez miért nem látszik abból, ahogyan (nem) tisztelitek? Vagy a minden az nálatok azt jelenti, hogy sokminden?



Nézd, én nem biztos hogy válaszolok neked, ha ennyire félvállról veszel. Úgy gondolom, hogy udvarias vagyok, és nem vagyok sértő. Ha viszont te engem őszintétlen válaszokkal megsértesz, vagy a lybrariból beollózol nekem valamit, amit én is jól ismerek, akkor miért jöttél ide? Ha egy múzeum nevét kérdem, hogyan lehetséges, hogy nem mondod meg? Szerinted az ezt olvasó Tanúk mit fognak gondolni rólad de főleg a Társulatról, ha ezek után sem adod meg villámgyorsan az Újszövetségetek egyszavas, ismétlem egyszavas alapját? Tudod, amiről fordította a Társulatod.

Tisztelettel minden Jehova Tanúja iránt, irántad is.

Üdv, Névtelenül.

Áldás, Békesség.

2012. jan. 7. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 84/557 anonim ***** válasza:
100%

Szia Johnny!

Te, mint házigazda, nem hívod meg "hozzánk" a kedves Tanút?

Otthon mégis csak kényelmesebb. :)

Megyek hunyok.

Üdv, Névtelenül.

Áldás, Béke.

2012. jan. 7. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 85/557 anonim ***** válasza:
0%

„Melyik múzeumban tekinthetem meg azokat az újszövetségi görög nyelvű másolatokat, amelyek tartalmazzák héber betűkkel 255 helyen az hogy JHVH? 

Hol találták meg ezeket és mikor?” 



The New International Dictionary of the New Testament Theology (2. kötet, 512. oldalon) ezt mondja:


A legújabb szövegfeltárások kétséget támasztanak a tekintetben, hogy a LXX (Septuaginta) összeállítói a Tetragrammatont (JHVH-t) kyriosz-szal [κύριος] fordították volna. A rendelkezésünkre álló legrégibb LXX MSS (töredékek) szerint a Tetragrammatont héber betűkkel írták át a görög szövegbe. Ezt a szokást követték a későbbi, i. sz. első századában élő Ósz[övetségi] Szentírás zsidó fordítói is.”


Ebből pedig az következik, hogy Jézus és tanítványai akár héberül, akár görögül olvasták a Szentírást, mindenütt találkoztak az isteni névvel.


„Amikor az újszövetségi egyház által használt és idézett Septuaginta tartalmazta az isteni név héber alakját, az Újszövetség írói idézeteikben kétségtelenül átvették a Tetragrammatont”

(Biblical Archeology Review, 1978 március, 14. oldal).


A II. század első felében a zsidó prozelita Akvila készített egy új görög nyelvű fordítást a Héber Iratokból, és ebben az Isten nevét az ősi héber írásjegyekkel jelölte a Tetragrammaton formájában. Vagyis Jézus halála után kb 170 évvel, léteznek bizonyítékok arra, hogy az újszövetségben is használták az isteni nevet.


A III. században Origenész ezt írta: „A leghitelesebb kéziratokban is megtaláljuk a nevet héber betűkkel leírva, de nem a mai alakkal, hanem a legrégibb betűalakkal.” Tehát ebből az következik, hogy a harmadik században is voltak kéziratok, ahol az újszövetségben használták az isteni Tetragrammatont.


Jeromos még a negyedik században is azt írja a Sámuel és Királyok könyveihez írt bevezető előszavában:


„Isten nevét, a Tetragrammatont: יהוה, bizonyos görög kötetekben még ma is megtaláljuk az ősi betűk szerint leírva.”


Szóval ne gyere azzal, hogy nincs bizonyíték, arra , hogy az újszövetségben használták az Isten nevét jelző négy héber betűt a YHWH.


Robinson 1859-ben megjelent A Greek and English Lexicon of the New Testament című művében a görög Kyrios címszó alatt az alábbiak olvashatók:


„E szó jelentése: Isten, mint legfőbb Úr, a világegyetem egyeduralkodója rendszerint a Septuagintá-ban héb[er] Jehova: יהוה megfelelője.”


Következésképpen azokon a helyeken, ahol a Újszövetségi Görög Iratok írói a régebbi Ószövetségi Iratokat idézik, a fordítónak joga van a Kyrios szót Jehovával visszaadni minden olyan helyen, ahol az isteni név az eredeti héberben előfordul.


Szóval ez az ami valójában megtörtént és, amit a mi Urunk Jézus Krisztus megjövendölt.


(Máté 13:24-30) . . .Egy másik szemléltetést is eléjük tárt, ezt mondva: „Az egek királysága ahhoz az emberhez hasonlítható, aki jó magot vetett a szántóföldjébe. 25 Míg az emberek aludtak, jött az ellensége, gyomot vetett a búza közé, és elment. 26 Amikor a vetés kisarjadt és termést hozott, akkor a gyom is megjelent. 27 Előálltak hát a házigazda rabszolgái, és így szóltak hozzá: »Uram, hát nem jó magot vetettél a szántóföldedbe? Honnan van akkor benne gyom?« 28 Ő ezt mondta nekik: »Ellenséges ember művelte ezt.« Azok így szóltak hozzá: »Akarod-e hát, hogy kimenjünk, és összeszedjük?« 29 Ezt mondta: »Nem, nehogy véletlenül a gyom összeszedése közben kiszaggassátok a búzát is. 30 Hadd nőjön együtt mind a kettő az aratásig; és az aratási időszakban megmondom az aratóknak, hogy előbb szedjék össze a gyomot, és kössék nyalábokba elégetésre, aztán menjenek, gyűjtsék be a búzát a tárházamba.«”

2012. jan. 7. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 86/557 anonim ***** válasza:
12%

"Célt téveszt minden fegyver melyet ellened kovácsoltak."


"Aki ellened megy,elesik általad."

2012. jan. 7. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 87/557 anonim ***** válasza:
0%

„Hol írja a Biblia, hogy Mihály az Jézus? [ugyanis hitetek szerint Mihály arkangyal Jézus másik neve] 


Az ószövetségben Mihály "egy a sok közül". Az újszövetség pedig "Isten egyszülött fiának" nevezi, de Jézus egyértelműen isteni [kis i-vel] címet visel az úsz-ben. 


Melyik Bibliavers támasztja alá azt a hitnézeteteket amely szerint Jézus másik neve Mihály? Hogyan magyarázzátok azt, hogy Mihály "egy a sok közül" címet viseli Jézussal ellentétben? „



Dán 12:1 Károly … És abban az időben felkél Mihály, a nagy fejedelem, aki a te néped fiaiért áll, mert nyomorúságos idő lesz, amilyen nem volt attól fogva, hogy nép kezdett lenni, mindezideig. És abban az időben megszabadul a te néped; aki csak beírva találtatik a könyvben.


Ez a Mihály név jelentése és ez, segít azonosítani kiről van szó.


H4317

מיכאל

mıykâ'êl

BDB Definition:

Michael = “who is like God”: Mikáél (Mihály, Mikaél, Mikáel, Mikháel) = „ki olyan, mint isten”



Vajon ki lehet olyan, mint Isten? (Kolosszé 1:15) . . .Ő a láthatatlan Isten képmása, az egész teremtés elsőszülötte. . .


A képmásnak fordított görög szó ez: εἰκών (eikón) és azt is jelenti, hogy hasonlóság. Vagyis Mihály az a lény, aki a legjobban hasonlít Istenre.


John Wesley’s jegyzetei is a Messiásként azonosítja Mihályt:


Dán 12:1 For the children - The meaning seems to be, as after the death of Antiochus the Jews had some deliverance, so there will be yet a greater deliverance to the people of God, when Michael your prince, the Messiah shall appear for your salvation. A time of trouble - A the siege of Jerusalem, before the final judgment. The phrase at that time, probably includes all the time of Christ, from his first, to his last coming.


Júd 1:9 Károli … Pedig Mihály arkangyal, mikor az ördöggel vitatkozván Mózes teste felett vetélkedett, nem mert arra káromló ítéletet mondani, hanem azt mondá: Dorgáljon meg téged az Úr!


Ez 34:24 Károly … Én pedig, az Úr, leszek nekik Istenük, és az én szolgám, Dávid, fejedelem közöttük. Én, az Úr mondottam.


Márpedig mikor az írás Dávidra utal, akkor egyértelmű, hogy a Messiás előképét érti alatta. Ezt bármely komoly Biblia kutató elfogadja és elismeri, hogy az Én szolgám Dávid az a messiás prófétai előképe.


Ez 37:24 És az én szolgám, Dávid lesz a király ő rajtuk, s egy pásztora lesz mindnyájuknak; és az én törvényeim szerint járnak, s parancsolataimat megőrzik és cselekszik.


A király itt is a Messiás-Királyra vonatkoszi és a pásztorra való utalás is. A Messiás Király pedig nem más, mint Jézus a Krisztus. Jehova felkentje, amit a Jézus neve prófétailag jelent.


1Thess 4:16 Mert maga az Úr riadóval, arkangyal szózatával és isteni harsonával leszáll az égből: és feltámadnak először akik meghaltak volt a Krisztusban;


Mikor az ember fiának jele feltűnik, akkor elküldi angyalait trombita szóval, márpedig az emberfia minden kétséget kizáróan Jézus Krisztus.


Máté 24:31 És elküldi az ő angyalait nagy trombitaszóval, és egybegyűjtik az ő választottait a négy szelek felől, az ég egyik végétől a másik végéig.


Ebből következik, hogy Mihály az arkangyal nem más, mint a megdicsőült Jézus Krisztus az El Gibhór az erős Isten a Messiás-király.

2012. jan. 8. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 88/557 anonim ***** válasza:
96%

Ezt írtad:


>>Jézus nem azt mondta, hogy hamis Krisztusok és hamis próféták támadnak, akiknél fellelhető a szellemi gyümölcsök hiánya, hanem hogy nagy jeleket és csodákat tesznek. Márpedig csodákat a karizmatikus felekezeteken kívül sehol nem tesznek. De ha te úgy érted, a te felelősséged (2Pét 3:16).


„de tagadják Isten karizmáit, Isten természetfeletti erejét,s azoktól óvakodni kell, kerülni kell őket. „ Ezt nem írja Pál a 2Tim 3:1-9ben. Azt viszont írja a Biblia, hogy : „Ne tégy semmit az ő igéihez, nehogy megdorgáltassál és hazugnak találtassál” (Péld 30:6, Káldi)<<


Ismét figyelmedbe ajánlom Jézus tanítását:

Márk 9:39:"Jézus pedig monda: Ne tiltsátok el õt; mert senki sincs, a ki csodát tesz az én nevemben és mindjárt gonoszul szólhatna felõlem."


Az a tény, hogy csodákat és jeleket a karizmatikus egyházakon kívül nem nagyon "tesznek" (inkább úgy mondanám: fogadnak el), csak még jobban megerősíti azt az intést, hogy minden helyet, vallást, ahol a kegyességről beszélnek, de megtagadják annak erejét kerülni kell!!!


2 Timóteus 3:5

" 5 Kiknél megvan a kegyességnek látszata, de megtagadják annak erejét. És ezeket kerüld. 6 Mert ezek közül valók azok, a kik betolakodnak a házakba,...."


Ezekre a versekre nem írtál semmit.


A kegyesség ereje vajon mi? Pál apostol írja: 1. Korintus 2:4:

"És az én beszédem és az én prédikálásom nem emberi bölcseségnek hitetõ beszédiben állott, hanem léleknek és erõnek megmutatásában:Hogy a ti hitetek ne emberek bölcseségén, hanem Istennek erején nyugodjék."


A "szellem és erő megmutatása" a démonok kiűzése, a betegek gyógyítása, stb. Erről itt olvashatsz: Máté 13:54, Márk 5:30, Lukács 6:19, Lukács 24:49, Ap Csel 1:8, Ap. Csel 6:8, Ap Csel 8:13,1Korintus 4:20, 2Korintus 4:7, 12:12, Efézus 3:20 Zsidó 2:4, stb.) Akik tehát tagadják az erőt, azok ezeket tagadják...


Az utolsó időkben az antikrisztust nem az különbözteti meg, hogy az Ő vallásában csodák történnek, máshol meg nem. Az egyiptomi fáraó varázslói is tettek csodákat,... egy darabig. Az utolsó időkben Isten nem szűnik meg csodákat tenni, ezt még a két tanúján keresztül is végzi (Jelenések 11). Egyedül Jézus visszatérése után szűnnek meg a karizmák, akkor ugyanis már nem lesz rájuk szükség. Addig azonban megáll ez az Ige:


Zsidókhoz írt levél 2:4:

"Velök együtt bizonyságot tevén arról az Isten, jelekkel meg csodákkal és sokféle erõkkel s a Szent Léleknek közléseivel az õ akarata szerint."


A jelek és csodák Istentől valók, melyekkel Isten is bizonyságot tesz, nem a hirdető, hanem a hirdetett üzenet mellett. Azaz, ha az igaz evangéliumot hirdetnétek, titeket is kísérnének jelek és csodák...


Az erő megtagadása legnyilvánvalóbban a gyakorlatban olyan hamis tanítások elfogadását és terjesztését jelenti, amely teljességgel elutasítja a Szentlélek ajándékait, és teljességgel visszautasítja, hogy Isten napjainkban bármilyen csodát tesz. Pedig Jézus Krisztus tegnap, ma és mindörökké ugyanaz (Zsid 13:8).


A tévelygés forrása Isten erejének nem ismerése valamint Isten igéjének nem ismerése.Márk 12:24:

"Jézus pedig felelvén, monda nékik: Avagy nem azért tévelyegtek-é, mert nem ismeritek az írásokat, sem az Istennek hatalmát?"

és Jakab 1:16-17

"Ne tévelyegjetek szeretett atyámfiai! 17 Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülrõl való, és a világosságok Atyjától száll alá, a kinél nincs változás, vagy változásnak árnyéka."


Én nem tettem az igéhez semmit. Te azonban igen-igen tévelyegsz. Ha szeretnéd, szívesen segítek megismerni az igazságot!

2012. jan. 8. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 89/557 A kérdező kommentje:

Az összes hivatkozás ószövetségi. Én újszövetségi példákat kértem tőled. Illetve a múzeum nevét. Amit leírtál, feltételezés, hogy bizonyára úgy van. De csak akkor van úgy, ha megadod a múzeum nevét... ismétlem, ÚJSZÖVETSÉGI másolatot. Minden más válaszoddal magadat és a Társulatot járatod le. …

Ha viszont te engem őszintétlen válaszokkal megsértesz, vagy a lybrariból beollózol nekem valamit, amit én is jól ismerek, akkor miért jöttél ide? Ha egy múzeum nevét kérdem, hogyan lehetséges, hogy nem mondod meg? Szerinted az ezt olvasó Tanúk mit fognak gondolni rólad de főleg a Társulatról, ha ezek után sem adod meg villámgyorsan az Újszövetségetek egyszavas, ismétlem egyszavas alapját? Tudod, amiről fordította a Társulatod."


Az, hogy te mit kérsz, és hogy a válaszból mit értesz meg, az függ az indítékaidtól és a farizeusi szemléletmódod adta képességeidtől..

Az ószövetségi idézetek jó része az újban is idézve van, és ha az óban Jhvh van, akkor az újban is.


Csak nem azt akarod mondani, hogy Jézus, soha egyszer sem ejtette ki Isten nevét? Ha pedig egyszer kiejtette, miért ne ejthette volna ki többször is? És ha az apostolok egyszer idézték, hogy Jézus kiejtette a JHVH nevet, akkor miért ne idézhették volna többször is? Talán az ószövetségi próféták ismerték és használták, az apostolok meg nem, holott Jézus maga mondta, hogy „És megismertettem ő velök a te nevedet, és megismertetem; hogy az a szeretet legyen ő bennök, a mellyel engem szerettél, és én is ő bennök legyek.” (Ján 17:26)


Vajon benned az a szeretet van, pl. Isten neve iránt? „Örvendeznek általad, akik szeretik nevedet.” (Zsolt 5:12) Nem úgy tűnik, hiszen sértőnek és jogtalannak állítod be, hogy Isten JHVH neve szerepel az UV fordításban. Szerepel az másban is!


Te utálod Isten nevét és múzeumra hivatkozol meg újszövetségi másolatra, meg hogy bedughasd az istentelen kritikádtól piszkos kezedet az Úr sebeibe, különben az egész „Amit leírtál, feltételezés, hogy bizonyára úgy van.” meg a Jézus feltámadása is úgy van, hogy feltételezés. Egy húron pendül mindkettő, a hitetlenség húrján!


Isten megmondja, hogy mivel utáljátok a nevét (Malakiás 1:6), hogy fogyatékos áldozatot visztek az oltárára, megcsonkított USZ-et, amelyből kilopták Isten nevét. Gondolod hogy Jehova Isten is megvetéssel nézi, hogy az UV fordításban szerepel a neve annyiszor, mint ahogy te és a hasonszőrű ájtatosképűek megvetéssel nézitek?! Vagy inkább értékeli, amit ti megvettek?!


Azt kérdezed, miért jöttél ide? Nem inkább te jöttél ide, hogy Isten neve elleni lázadásoddal magadat minősítsed Isten előtt?! Neked múzeum neve kell ahhoz, hogy elfogadd Isten neve szerepel az újszövetségben? Nekem nincs szükségem múzeumra ehhez, és majd meglátjuk, hogy melyikünk lelkülete tetszik Istennek, elvégre az Ő nevéről van szó!


„az ezt olvasó Tanúk mit fognak gondolni rólad de főleg a Társulatról, ha ezek után sem adod meg villámgyorsan az Újszövetségetek egyszavas, ismétlem egyszavas alapját?”


Te szerencsétlen, ahány helyen idézve van az Újszövetségben az Ó, ott mindenütt a JHVH szerepel, ahol Ézsaiár ír JHVH szelleméről, ott idézi Jézus a Lukácsnál, hogy JHVH szelleme felkente, Ez neked nem egyszavas alap?


Netán majd te mondod meg, hogy mit gondolnak rólam a Tanúk, és mit gondolnak a Társulatról, aki utálod Isten nevét, és felháborít, mert a Társulat betette. Jól tette. Mert azok közé tartozik, akik szeretik a Nevét, nem úgy mint te és tik, akik megvetitek.


Miért kell neked villámgyorsan valami, amivel a szíved évtizedek óta nem rendelkezik? Minden ismereted megvan, a lybrari is ezek szerint, mégis áruló vagy és ellensége az isteni névnek! Ennyi erővel Isten neve mellett is síkra szállhatnál, Isten meg az indítékot nézi elsősorban, és a Társulat indítéka az, hogy dicsőséget szerezzen Isten nevének, és nem azzal, hogy kihagyja, hanem hogy beteszi Isten nevét, hiszen ha a szent szellem betette közel 7000-szer az Óban, miért hallgatná el az újban, talán a háromság filozófia kedvéért???


Bányászd ki a Társulat anyagaiból a múzeum nevét, eleget foglalkoztak ezzel a témával, ha meg nem találod, az még nem jelenti azt, hogy nem te vagy a rövidlátó, rakván hited bensősége üres csontokkal.


És ne kezdj magyarázkodásba és villámgyors kívánságaid ne legyenek, mert nem a gyorsaké a futás, hanem a kitartóké, és akik bíznak Isten könyörületességében: „ miképen szoktál a te nevednek kedvelőin.” (Zsolt 119:132)

2012. jan. 8. 00:27
 90/557 anonim ***** válasza:
100%

Pergamonnak:


Ezt írtad:

>>A III. században Origenész ezt írta: „A leghitelesebb kéziratokban is megtaláljuk a nevet héber betűkkel leírva, de nem a mai alakkal, hanem a legrégibb betűalakkal.” Tehát ebből az következik, hogy a harmadik században is voltak kéziratok, ahol az újszövetségben használták az isteni Tetragrammatont.<<


Nem pontosan idézted Origenészt, ugyanis nagyon fontos a mondat befejezése, az ugyanis nem ott ér véget, hogy " a legrégebbi betűalakkal"!


A szöveg teljesen:

"in the most accurate MSS. the Tetragrammaton was written in ancient Hebrew letters, and the word was pronounced by the Greeks as κύριος and by the Jews as αdωναι."


Azaz a mondat második fele: "a zsidók adonájnak, a görögök pedig küriosznak olvasták" .


Tény, hogy egyetlen újszövetségi iratban sem találtak tetragrammatont. Tény, hogy léteztek olyan LXX másolatok, amelyekben szerepel a JHVH.

Tény, hogy a JHVH-t sosem ejtették jehovának...

2012. jan. 8. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!