Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Reklamáció esetén miért kell...

Reklamáció esetén miért kell személyes adatokat megadni?

Figyelt kérdés
Egyszerű bolti eset, az akciósan kitett árut nem akciósan adták ell. Amint ezt jeleztem, meg kellett adni mindent, születési év, település, stb. Majd odaadták a különbözetet.
2023. jan. 29. 15:46
 1/8 anonim ***** válasza:
A panaszkezelési eljárásban azonosítható kell, hogy legyen a panasztevő. Ha mondjuk beírsz a vásárlók könyvébe, ott is meg kell adnod annyi adatot, hogy fel lehessen veled venni a kapcsolatot, mert nem biztos, hogy az ügyet ott, a helyszínen meg lehet oldani, akkor pedig nem árt, ha később is utolérnek.
2023. jan. 29. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Köszi a választ, ezt meg is értem, kivéve egy ilyen piszlicsálé ügynél. Ilyen esetben miért kell az azonosíthatóság? Ott van a számla, azzal bizonyítani lehet, hogy mi a probléma. Ha valaki nem hajlandó megadni ilyen felesleges személyes adatokat, akkor nem kötelesek visszaadni a pénzt, ha igaza van az ügyfélnek, akkor sem?
2023. jan. 29. 16:25
 3/8 anonim ***** válasza:

Az általad említett konkrét reklamáció esetén azért, mert balek voltál. nem tudtad, hogy arra semmi szükség, ezért bemesélhették neked.

A szabály az, hogy a terméket mindig annyiért kell odaadni, amennyi ki van írva. Ugyanis az az adat visz rá téged, hogy megvedd. Ennek reklamálása annyiból áll, hogy be kell mutatni a kitett árcédulát, ez ellentétben lesz a pénztár által számlázottal, azaz vagy tudatosan becsaptak, vagy trehány módon nem állították át a pénztárgépet.

Van még egy szabály, nevezzük természettörvénynek: mindig az erősebbnek van igaza. Ha reklamálsz és ők ügyesebbek, nem kapod meg annyiért. Ha reklamálsz és te vagy ügyesebb, megkapod.

Ha a kereskedő tisztességes, nincs vita, a kiírt áron kapod meg. Ha nem tisztességes, megpróbálja kidumálni. Nekem erre egyszerű módszerem van. Ha gyanús, eleve leszedem az árcédulát. Ha nem gyanús, de a pénztárnál kiderül és nem adnak igazat, szimplán elmegyek az árcéduláért. Ha ez sem használ, körülnézek. Ha sokan vannak, jó hangosan reklamálok, mindenki hallja, ők tudják a hitelrontás sokkal többe jön nekik. Ha kevesen vannak, tudomásul kell venni, hogy ők győztek, nem lesznek "szövetégeseid".

2023. jan. 29. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Már nem kell címet megadni, elég email is.

Amúgy meg szerintem nevet se kéne megadni, elég lenne a nyugtaszám, az is bizonyítóerejű.


Ha valamit nem tudnak helyben megoldani, akkor emailben lehet egyeztetni...


Nekem már volt olyanom, hogy beírtam a panaszkönyvbe egy kajáldában, és a főnöknek mondott krapek, akiről mellesleg láttam, hogy a mosogató mögül jött oda hozzám, folyamatosan csesztetett, hogy a címemet is írjam oda, és majd meglátom, hogy mit kapok...

2023. jan. 29. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Nem kiskereskedőnél történt, konkrétan egy nagyobb üzletláncnál. Amikor az eladó csaj már több adatot kért, megkérdeztem, hogy ez miért kell? Azt mondta, hogy ennek ez a menete. De komolyan nem értem miért van erre szükség, mit kezdenek vele, csak a hülye különbözetet kellene visszaadniuk és ennyi.
2023. jan. 29. 19:31
 6/8 anonim ***** válasza:

Ja én azt hittem, hogy a panaszkönyvről beszélsz.


De egyébként megteheted, hogy beszólsz, hogy az információs önrendelkezési jogodra hivatkozva felszólítod az összes személyes adatod törlésére őket.

2023. jan. 30. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Gondolom a pr. Ma szupermaket lanc.

Nem vagy koteles megadni.


A nebih appot toltsd le ! Azt megemlited meg a fogyaszto felrevezeteset es tobbmillas buntetesi tetelt szab ki a nebih.


Mar a nebih szotol osszesz.rjak magukat.

2023. jan. 31. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Mit értesz a pr alatt?
2023. jan. 31. 19:10

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!