Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Mi a véleményed az e-bikeokról...

Mi a véleményed az e-bikeokról? Maga mint termék,nem márkára gondolok.Van értelme magának az e-bikenak hétköznapi felhasználói szinten?

Figyelt kérdés
Belőlem egy olyan érzést vált ki,hogy „mindegy csak minél könnyebb legyen".Tehát még annyit se kelljen mozogni,ha munkába azzal jársz be,és tekersz oda-vissza 20-20 percet. Nyilván hegyi kerékpározásnál oké valamilyen szinte,de én oda sem használnám. Arról nem beszélve,hogy 300-400 ezerért ipari hulladékot kapsz. De még 600-ért sem a csúcskategóriát. 600-ért pedig hagyományos (MTB ,trekking,stb) bicikliből elég komolyat lehet venni. Nem tüzet akarok szítani, pusztán mindenkinek a saját véleményére vagyok kíváncsi. :)
ápr. 30. 16:44
1 2 3 4
 11/31 anonim ***** válasza:
7%
Félmillió fölött én már vagy motort, vagy kocsit vennék, nem egy bringát amit seperc alatt ellophatnak és még jól meg is ázol rajta.
ápr. 30. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/31 anonim ***** válasza:
59%

Szerintem van létjogosultsága!

Alapvetően városi és hegyi (MTB) felhasználás esetén egy praktikus cucc:

- városban az ember úgy juthat el A-ból B-be - akár dimbes-dombos terepviszonyok mellett is - hogy még a nyári melegben sem izzad csatakra,

- montizásnál meg eljuthat olyan helyekre, ahova hagyományos bringával meg sem próbálna feltekerni. Hidd el, egy eBike nyergében egy túra 2000 m szintemelkedéssel ugyanolyan fárasztó, mint analóggal a 800-1000 méter.


Én amondó vagyok, hogy ha valakit ez vesz rá arra, hogy mozogjon, akkor már nem felesleges találmány.

máj. 1. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/31 anonim ***** válasza:
54%

10

7-es vagyok. Én az MTB-t azért nem értem, mert az egy sport. Tehát kicsit olyan ez, mintha mondjuk a te sportod a futás lenne, de úgy futnád le a maratont, hogy amikor nagyon nehéz, meg már nagyon fáradsz, kicsit belülnél egy autóba és az vinne. Igen, így messzebb jutsz, be tudod fejezni a maratont. Na de hova lett a sportértéke? 🤷 Van neki igen, de lényegesen megcsappant.

máj. 1. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/31 MGéza ***** válasza:

Nagyon sokan vesznek e-biket, persze, hogy van létjogosultsága. Sok ember van aki szeret tekerni, de már egyre kevésbé bírja, főnököm közelít a hatodik ikszhez, eddig montival túrázott, most vett, senki nem fiatalodik. Amúgy ideje lenne elfelejteni ezt az idióta 250w szabályt, ami főleg egy sport e-montira baromi kevés. Sebességszabályozás más kérdés de érdekes hogy mi vagyunk csak a kőkorszakban, más országokban simán rásegíthet 50km/ó sebességig a gép és nem kell hozzá motorosnak öltözni...


Másik ok a kényelem: Főleg idősebb korosztály vesz pedálos e-robogót amit általában a rendőrök sem ellenőriznek hanem nincs hangja, van rajta pedál, akik ez akkor bicikinek számít alapon békén hagyják őket, amúgy sem akarja az egyszeri vidéki rendőr maga ellen hergelni a fél falut. :)

Harmadik ok: Sokan telepítettek napelemet és sokan úgy jártak, hogy a hálózatba nem tudták visszatáplálni a fölösleges kapacitást, magyarán ingyen lehet tölteni a járművet.

máj. 1. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/31 anonim ***** válasza:
62%

14: Hagyományos montival megyek mondjuk 50 km-t 1000 szinttel és elfáradok. Elektromossal mehetnék még 30-at. Máris eljutottam olyan helyekre, ahova a hagyományossal nem. Az erőbedobás ugyanaz, a sportérték ugyanaz, de messzebbre jutok, több élményem van.

Természetesen ez nem vonatkozik azokra, akik maximumra állított rásegítéssel tekernek a városban, sík területen. De hülyék mindenhol vannak.

máj. 1. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/31 tothp ***** válasza:

Géza

Pimpelés nélküli BOSCH ebike-m van. Utánfutóval szoktam hétvégi nagybevásárlást csinálni. Ahova aszfaltos út vezet, bárhova felviszi a zsák krumplit meg a 120 kilós hab testemet.

Én amondó vagyok, hogy akinek nem elég ez a teljesítmény, és a 25km/h leszabályozás, az vegyen motort (vagy legyen annyira erős, hogy túlteljesíti a rásegítést.)

Így is előfordulnak olyan balesetek, hogy az egyszerű felhasználó nem méri fel, mennyivel gyorsabb így, mint "rendes" bicajjal. És bizony beüt a ménkű. Pláne, ha valami olcsóbb pedálszenzoros gépet teker. Ott nagyon hamar bedurran a teljes nyomaték és szétszalad a ménes.

máj. 1. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/31 anonim ***** válasza:
0%

16

Én míg tehetem, onnan közelítem meg a dolgot, hogy legyen olyan jó az erőnlétem hogy magamtól is menjen az a 80, a példádnál maradva. És így sokkal büszkébb is lehetek a teljesítményemre. :) De persze elfogadom azt, hogy másnak meg más a fontos.

máj. 1. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/31 tothp ***** válasza:

18: 45 éves koromig én is büszke voltam és nem zavart, hogy már nem megy a 200 km, csak egyre kevesebb.

De már annyival kevesebb és fájdalmasabb a cél, hogy a nap végén kevesebb "élvezeti értéket" tudok begyűjteni. Magamnak tekerek, nem másnak. Talán van annyi tapasztalatom és önkritikám, hogy nem esek az önámítás csapdájába. De mást sem fogok azzal átverni (vagy inkább bosszantani), hogy a rásegítéses teljesítményeimet stravás vagy ilyen-olyan toplistákon közzéteszem.

máj. 1. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/31 anonim ***** válasza:
100%

Azzal vitatkoznék, hogy az elektromos RÁSEGÍTÉSŰ bringának nincs sportértéke! A pedelec lényege, hogy akkor segít be a villanymotor, amikor a rider tekeri a pedált. Ennek a rásegítésnek a mértéke is több fokozatban állítható. Eco módban minimális a rásegítés, így ha ebben a módban tekersz, ugyanúgy elfáradsz.


Ezek a bringák egyébként inkább tőlünk nyugatabbra, az alpesi országokban terjedtek el. Ausztriában már szinte több az ebike mint a hagyományos. Ennek az oka nyilván az is, hogy az osztrákok jövedelme finoman szólva is többszöröse a magyarokénak, de az is, hogy az Alpokban olyan hosszú és kemény emelkedők vannak, amiket hagyományos bringával maximum az élsportolók tudnának leküzdeni. Az ebike viszont lehetővé teszi a hegyi bringázást az átlag bicósnak is. És legalább addig sem a TV előtt ül otthon, hanem mozog.

A kétkedőknek javaslom, próbáljanak ki egyszer elektromos bringát, fizessenek be egy rövid túrára és meglátják, hogy a végén nem kipihenten, nyugalmi pulzussal fognek leszállni róla.

máj. 1. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/31 anonim ***** válasza:
20%

#20!


Voltam pár e-bike túrán.

Olyan emelkedőn, ahol általában nekem is küzdenem kell, ott e-bike-kal azok is lazán és könnyedén feltekertek, akik a váltót sem tudják használni és semmi bringás előéletük nem volt.

Persze elvben lehet nyélen menni e-bike-kal is, de én még senkit nem láttam e-bike-kal anaerob küszöbön mászni.


Alpok: Hülyeség. Az aszfaltozott utak többsége mindenki számára tekerhető. OK, pl. a Mortirolo nem, de oda éppen azok mennek, akik a kihívást keresik. Nem az emelkedő öl, hanem a tempó. Ha 3 hegytetőről akarsz selfie-t lőni egy nap, akkor e-bike-ot fogsz választani. Ha fel akarsz tekerni bárhová, akkor jó a normál bringa az Alpokban is.

Nyilván egyben 1000 méter szint fárasztó, de aki a hegyek között él, az hozzá tud edződni. Ha hozzá akar edződni.

máj. 1. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!