Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Forma 1-ben komolyan képesek...

Forma 1-ben komolyan képesek voltak olyan szabályt hozni, hogy maximum hány kört lehet egy gumival menni?

Figyelt kérdés
Most nézem a futamot. Nem tudom, mikről maradtam le az elmúlt hetekben, de nekem ez valami új dolog. Először azt hittem, hogy csak szimbolikus értelemben mondják a 18 körös "kötelező" kerékcserét, de aztán kiderült, hogy tényleg kötelező. Ennek mi értelme van? Vagy történt valami az elmúlt napokban, ami miatt ezt a szabályt hozták? (Nem láttam a tegnap-tegnapelőtti eseményeket.) Ez csak erre vonatkozik, vagy a többi futamra is?
2023. okt. 8. 19:38
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Csak erre a futamra vonatkozik ez a szabály, itt leírják az okát:

[link]

2023. okt. 8. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
A kerékvetők roncsolták a gumikat és 18 kör után ez olyan mértékűvé válik, hogy veszélyesnek minősül
2023. okt. 8. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Így már érthető, köszönöm a felvilágosítást! És örülök, hogy csak erre a versenyre vonatkozik. :)
2023. okt. 8. 20:19
 4/11 anonim ***** válasza:
27%
Szokásos FIA sipákolás, nehogy neadjisten legyen egy defekt a 3 kilométeres bukóterekkel rendelkező pályán, még a végén a nézők látnának valami izgalmasat. Az impotens, inkompetens FIA tűzzel-vassal irtja azokat a tényezőket, amik egy minimális izgalmat és kiszámíthatatlanságot csempésznének a dögunalmas versenyekbe, először az esős versenyeket tüntették el, most már a száraz versenyen is kötelező kerékcsere csak mert 0,5%-kal gyorsabban kopott el valakinek a gumija mint kellett volna...
2023. okt. 9. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

#4: Gondolom, Te a 21-es Belga Nagydíjat is lazán elrajtoltattad volna, csak hogy nekünk nézőknek is legyen egy kis izgalom? Az cseppet sem zavarna, ha valamelyik versenyzőt egy rossz manőver miatt fekete zsákban vinnék el a pályáról, elvégre ezért fizetik őket, nem?

Most hétvégén ugyanez volt a helyzet... szar volt a gumi, ezért a pilóták biztonsága érdekében meg kellett hozni ezt a szabályt. Enélkül is necces volt a futam, több pilóta is rosszul lett a magas hőmérséklet és páratartalom miatt, Verstappen és Piastri majdnem lefordultak a dobogóról a pódium-ceremónia alatt.

Fogadd el, hogy már nem a 70-es, 80-as éveket írjuk: a pilóták biztonsága előrébb való, mint a nézők szórakoztatása, és ez így is van rendjén.

2023. okt. 9. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
53%

Szerintem egyetlen jóérzésű rajongó/néző sem akar komolyan megsérülő, vagy meghaló versenyzőket látni, valószínűleg a 4-es válaszoló sem. Amire ő utal kissé túlspilázva az az, hogy annyira túlóvatoskodnak mindent újabban, hogy már-már átesnek vele a ló túlsó oldalára. Ez a túlszabályozottság kb. "megöli" a versenyeket. Ez sokszor csak steril körülmények közötti sétakörözgetés. Valahol az is a versenyzés része kéne, hogy legyen, hogy saját belátása szerint ki mekkora kockázatot mer vállalni. Főleg, hogy a technika fejlődésének köszönhetően ma már annyi minden hiperszuper adatot lát azonnal és folyamatosan a csapat a versenyzőkről.

Ha jól emlékszem jópár éve Silverstone-ban volt futam, amin sorra jöttak a durrdefektek. Az is inkább látványos volt, mint életveszélyes, pedig az elég gyors pálya is. Mégse lett belőle gond. Itt kavicságy lett volna, ha valaki defektet kap max kicsúszott volna. Ráadásul itt a bal elsőkkel lett volna a gond, nem is a hátsókkal (amik ugye nagy balesetet tudnak csinálni)

Másik pedig, ha belegondolunk ez az egész óvatoskodás is milyen kontrasztos azzal, hogy kb. a fél mezőny rosszullett a futam alatt/után. Ide eleve eljönni sem kellett volna.

2023. okt. 9. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Szerintem nincs túlóvatoskodva. Mind az autók, mind a gumik, mind az átlagsebesség határozottan nagyobb, mint 10-20 éve, így ezekkel arányosan a vízfüggöny is sokkal nagyobb.

Oké, hogy dögunalmas, ha piros zászló van, vagy csak a safety car mögötti körözgetés, mert nem merik őket elengedni. De ha engedik őket versenyezni, ugyanúgy majdnem végig safety car lenne a balesetek miatt, csak még hozzá egy csomó összetört autó, rosszabb esetben emberi sérülés. Mert ahol a versenyzők azt sem látják, hogy húsz méterrel előttük mi történik, ott száz százalék, hogy fél körön belül csattanás lesz.

Szóval a műszaki specifikációval kéne valamit kezdeni.

2023. okt. 9. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Jól mondja a hatos: aranyos, hogy a gumik épsége miatt ennyire aggódnak, az meg senkit se izgat hogy az összes pilóta kb. elájult, behányt vagy megégett a pokoli hőség miatt...
2023. okt. 10. 00:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
#8: Ha egy pilóta rosszul van, a saját szakállára bármikor feladhatja a futamot, ahogy Sargeant is megtette. Ha viszont egy bukótér nélküli pályarészen 300+ km/h sebesség felett defektet kap valaki, mert hulladék a gumi, az más tészta.
2023. okt. 10. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

Jó, hát akkor én is kifejtem a véleményemet. (Pedig csak egyet kérdezni jöttem ide. :D)

Nekem sem tetszik, hogy ennyire túl van szabályozva minden, épp ezért is "ijedtem meg", amikor láttam ezeket a 18 körös szabályokat, mert ha ezeket állandó jelleggel bevezették volna, akkor gyakorlatilag kinyírták volna a boxtaktikák lehetőségét. Viszont szerencsére nem ez a helyzet (és személy szerint én az időmérős kötött gumiválasztást is ellenzem, igaz, hogy azzal némileg tényleg fel tudják bolygatni az állóvizet, de pont, hogy a stratégiai faktorból vesznek el, és inkább a véletlen-faktort növelik). Az, hogy adódott egy potenciálisan veszélyesnek megítélt helyzet, és hoztak rá egy azonnali intézkedést, ami lehet, hogy nem volt igazi megoldás, de legalább megelőzte a verseny tragikus kimenetelét, én azt gondolom, hogy ez így helyes döntés volt.

Azzal is egyetértek, hogy az sem normális, hogy a pilótáknak tényleg kb. a fele alig élt a verseny végére. Bár ezt nem tudom, hogy mennyire lehetett látni előre, és hogy milyen intézkedéssel lehetett volna elejét venni. Két felvonásos futam, kötelező piros zászlóval és pihenővel a 30. kör végén?

A túlszabályzás kérdéskörére visszatérve: nem gondolom, hogy a biztonságot érintő szabályokon lazítani kellene. Igen, tök izgalmas volt például anno a '98-as belga nagydíj, szakadó esőben, hatalmas tömegkarambollal. Igaz, még gyerek voltam, amikor azt élőben láttam, de már akkor szinte lerágtam a körmeimet az izgalomtól, és jópárszor azóta visszanéztem azt a futamot. De igazából csak a szerencsén múlott, hogy nem lett tragikus kimenetele. Jó az izgalom, de nem az a fajta, amikor a végén azon kell izgulni, hogy vajon X versenyzőről milyen hírek érkeznek a kórházból, hogy vajon a következő nagydíjat megemlékezéssel kell-e kezdeni? Nem hinném, hogy egy jó érzésű ember örülne egy olyan versenyhétvégének, mint amilyen pl. a '94-es imolai nagydíj volt. Ha ennek az az ára, hogy néha kevésbé lesz izgalmas a verseny, akkor legyen. De NEM az efajta izgalom hiánya az, ami hiányzik a versenyekből.

2023. okt. 11. 20:02
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!