Kezdőoldal » Szórakozás » Tévék, tévéműsorok » A tv-k kapnak pénzt a nézettsé...

A tv-k kapnak pénzt a nézettség után?

Figyelt kérdés
Egy egy műsorszám után kapnak pénzt( ha kimagaslóan magas a nézettség)? pl.: az XFactor döntőjét 2.5millió ember nézte akkor ezután kapnak vmi pénz vagy semmit vagy csak az sms-ből?
2011. jan. 9. 18:37
 1/8 anonim ***** válasza:
Az a fontos, hogy a műsor alatti reklámot mennyien nézték.
2011. jan. 9. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 Panda Péter ***** válasza:
100%
minnél magasabb a nézettsége egy műsornak, annál pofátlanabb összegekért tudják eladni az adott műsorhoz tartozó reklámblokkot.
2011. jan. 9. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Mgyarul: Minél több birka nézi a VV-t, annál több jön be a reklámból.
2011. jan. 9. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Bocsi az érthetetlenségemért, de ha nézik a reklámot 1 millióan akk. mért agyja el többért mikor ha 100e nézik? a reklámért egy cég fizet x összeget havonta és akk levetítik mondjuk 60 szor neem??? Vagy megvannak szabva h mikor mennyiért vetíti? pl de. 10 és 12 között 50eFt/hó 19-21óra között 100eFt/hó ? bocsi még1szer de nem vágom!!:P:D
2011. jan. 10. 13:40
 5/8 anonim ***** válasza:
A kereskedelmi csatornáknál (főleg TV2, RTL) egy megjelenés főműsoridőben milliós nagyságrendű (27-30seces reklám). Ilyen 50ezrekkel az RTL-nél kiröhögnének!
2011. jan. 12. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Igen, számít az, hgy mikor adják le az adott reklámot. Nem ugyanannyi az ára ha főműsoridőbe adják, és nem ugyanannyi, ha éjszaka, hisz nyílván az utóbbi esetben sokkal kevesebben tv-znek. És ha van a csatornának 1-2 kiemelkedő nézettségű műsora, akkor az ahhoz tartozó reklámblokkban leadott reklámokért nagyon magas díjakat tudnak beszedni. Szóval a reklám ára függ az időtől és a nézettségtől.
2011. jan. 12. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:
100%

Prime time-ban azaz főműsoridőben a két nagy ker.csatornánál 2-3 millió forint egy 30 sec. reklám szpot.

Morning time-ban (reggel) kevesebb, ott 100 ezer forint környékén van egy reklám spot ára.


De nem mindegy a hirdető mikor reklámoz. Reggel 7 és 8 között inkább a férfiak néznek tv-t, azonban 8 után már többségben a nők vannak, így mosószer termékeket reggel 8 után reklámoznak. Az értelmiség leginkább este tv-zik (prime time, late night time-ban), így az értelmiségnek szánt termékeket vagy szolgálatatásokat nem délben és nem kora délután fogják reklámozni.

Nézd meg: pl a Tv2-n a Mokka reggel 7 és 8 között nagyon komoly politikai, közéleti témákkal foglalkozik, ekkor többnyire férfiak nézik a Mokkát. 8-tól azonban nagyon nagy többségben a nők nézik ugyanezt a műsort, őket már kevésbé érdekli a politika, neki már a lightosabb közéleti témák és a bulvár témák érdeklik. Tehát kicserélődik a célközönség, ezáltal a műsor készítőknek a kicserélődött közönség - felmérések alapján leszűrt - igényeikhez kell alkalmazkodniuk.



Igen a nézettség nagyon számít. Az igaz, hogy az számít hogy magát a reklám blokkot mennyien nézik, de hogy elérjék azt h a reklám blokkot sokan nézzék, minden csatornának a saját célközönségéhez mérten optimális és nagyon is eladható műsort kell sugározniuk.


A kereskedelmi televíziózás nagyon nehéz és idegölő, ugyanakkor izgalmas és dinamikus állás. Koránt sem olyan könnyű mint bárki is hinné.


Kereskedelmi televízióknak az a célja, hogy minél több profittal tudjon elszámolni a cég tulajdonosainak. Hogy minél több profit legyen, drágán kell eladni a reklám felületet. Ehhez azonban nagyon nagyon nagyon sok nézőt kell elérni. Őket csak úgy tudják elérni, hogy ha olyan műsort sugároz, amire a TÖBBSÉG kíváncsi, megnézi. Az hogy éppen milyen műsor menjen, az szintén felmérésekből derül ki. Nézettséget pedig az AGB Nielsen végzi el, ezek a számok az úristen egy kereskedelmi csatornáknál. Külön mérik a teljes lakosságot, a 18-49-es korosztályt (ez a kereskedelmi célcsoport), külön mérik a nőket és a férfiakat....stb....

2011. jan. 12. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat, külön az utolsó válaszolónak!!

Nah most akkor szívott a csatorna mikor mind a 2 nagy tv-nél érdekfeszítő műsor megy 1 ugyanaz időben és az egyik elmegy reklámra a másikon megy a műsor és odakapcsol mindenki, és akk ugye értelem szerűen nagyon megcsappan a másik csatorna nézettsége és akk nem ért semmit a reklám, vagyis 0 nem? ilyenkor mivan? ugyan annyi pénzt kér vagy mivan ilyenkor? Semmi?:O:P:D

2011. jan. 13. 17:25

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!