Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Mai technológiával utol...

Mai technológiával utol lehetne érni a Voyager űrszondát és ha igen akkor mennyi idő alatt?

Figyelt kérdés
dec. 25. 16:04
1 2 3
 1/28 anonim ***** válasza:
68%
Persze hogy létezik. Hogy mennyi idő alatt, az erősen pénzkérdés. Például racionális költségek mellett a fele vagy harmada idő jöhet számításba a beérendő szonda repülési idejéhez képest.
dec. 25. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/28 anonim ***** válasza:
38%
Egy modernebb Intercity vonat pár óra alatt beérné, csak a sineket kell odáig kiépíteni.
dec. 25. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/28 anonim ***** válasza:
90%
#2 (16:22) - egy "modernebb Intercity vonat" már egy Föld-Hold úton leamortizálódna annyira, hogy csak generáljavítás után folytathatná az útját!
dec. 25. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/28 anonim ***** válasza:
88%
Melyiket a kettő közöl? Egyébként meg nem igazán. A Naprendszerből kifelé, több bolygót fel kellene használni a megfelelő gyorsításhoz (hintamanőverek), és erősen valószínűtlen, hogy pont a megfelelő irányban lennének most. Megfelelő bolygóegyüttállások kellenének és még akkor sem hiszem, hogy a Voyager sebességének kétszeresét meg lehetne közelíteni, és még akkor is a repülés kb fél évszázadig tartana. Tehát kell egy olyan szonda, ami 50 éven keresztül biztosan működni fog. Ha ez sikerül, akkor is az utólérés azt fogja jelenteni, hogy kb 60000 km/h sebességgel fog elrepülni az utólért szonda mellett. Már ha egyáltalán megtalálja, mert a Voyager nem valószínű, hogy 50 év múlva is aktív lesz, ezért elég nehéz lesz bemérni, hogy hol is van valójában.
dec. 25. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/28 anonim ***** válasza:
14%
#4 - azért vegyük számításba, hogy a modern ionhajtóművekben van némi lehetőség!
dec. 25. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/28 anonim ***** válasza:
14%

#3

Hol élsz? A Föld-Hold távolság 384 000 km, ennyit még egy személykocsi is elmegy!

Azért még a vonatokat, kamionokat is ennek jóval többszörösére találják ki!

dec. 25. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/28 anonim ***** válasza:
65%

#6 Dolgoztam MÁV járműjavítóban, a mozdonyokról nem tudok mondani semmit, de az akkor új IC+ kocsikon dolgoztam. Egy oltári nagy kalap szar, amit manapság gyártanak. Legalábbis az elektronikai részét tekintve, mert én azzal foglalkoztam, de ezek anélkül már nem is üzemképesek. Volt hogy egy pénteki napon az egész csarnokban azon a soron, ahol mi dolgoztunk (3 kocsi fér be egymás mögé, szóval jó nagy csarnokról beszélünk) összesen hárman dolgoztunk, kocsinként 1-1 személy, mert a legelső kocsinak indulnia kellett egy bemutatóra, de még sehol sem tartott a villamos rendszer, úgyhogy péntek reggel felugrott a brigád javarésze a kocsira, elindultak a bemutatóra és menet közben fejezték be. Vagyis hát, próbálták, de esélyük sem volt. Igazából bemutatható volt, mert a hiányzó kábelezés már csak komfort volt. Gyorsan feldobták a paneleket, hogy prezentálható legyen, aztán gondolták majd visszajönnek és befejezik. Ők visszajöttek, a kocsi nem, hanem félretették, bevártak még pár kocsit, aztán szolgálatba is állították. Az az első kocsi sosem lett befejezve. Azóta már biztos időt szakítottak rá, miután még több kocsit leszállítottak és tudták azt az egyet nélkülözni, de pár hétig/hónapig tuti hogy félkészen rohangált. Fizetsz egy IC jegyet és a szaros telefonodat sem tudod feltölteni, elég gáz. :D


Na de a történet lényege röviden, hogy ha a MÁV a felelős, akkor egészen biztosan nem fogja "ennek jóval többszörösét" lefutni. :D

dec. 25. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/28 anonim ***** válasza:

#7 - mivel te közelebb voltál a témához, ezért megkérdezlek:

Szerinted mennyi kilométer után kell a vasúti kerekek futófelületét felszabályozni és kenőanyagot rakni a csapágyazásokba?

dec. 25. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/28 anonim ***** válasza:
0%
Nocsak ennyire sikeres lett a humornak szánt Intercitys beköpésem? :DDD
dec. 25. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/28 anonim ***** válasza:
65%
#8 Egy vészfékezés után már viheted is mondjuk a Keleti pu-nál található műhelybe, ahol újra lehet szabályozni az S1002-es profilt a keréken, ha még kiadja a méret, ti. egy vészfékezés után olyan lapos lesz a kerék hogy csak na.
dec. 25. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!