Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Hogyan lehet csökkenteni a...

Hogyan lehet csökkenteni a szállítás miatti gépjárműforgalmat? Csak a benzinár növekedéssel? Hogyan lehetne nyomon követni hogy az adott termék a legrövidebb utat járja be? (Főleg ami benzinhez kötődik)

Figyelt kérdés

2020. júl. 28. 09:26
1 2 3 4
 1/37 A kérdező kommentje:
Pl ha én olyan terméket akarok vásárolni ami a legrövidebb úton jut el hozzám.
2020. júl. 28. 09:30
 2/37 anonim ***** válasza:
100%

Inkább a gázolaj, bunkerolaj és a kerozin árát kéne növelni mint a benzinét, ezekkel az üzemanyagtípusokkal több árút szállítanak mint a benzin üzemű gépekkel.



Egyszer találtam egy oldalt ahol nyomon lehetett követni adott árufajta különböző országokba utaztatását, belinkelem ha megtalálom.

2020. júl. 28. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/37 anonim ***** válasza:
57%

A szállítás miatti gépjárműforgalom csökkenthető:

-A teherautó, kamion rakterének növelésével.

-A szállítandó áru minőségének, felhasználhatóságának, növelésével (ha egy adott termékből kevesebb is elég ugyanahhoz a teljesítményhez, pl. mosószerek esetén).

-Ha az emberek a káros élvezeti cikkeken spórolnak, leteszik.

-Az autóutak minőségének javításával (ha jobb az út minősége, simább a közlekedés).

-Ha előre meg van adva a fuvarozónak, hogy melyik úton (a legrövidebben) vigye a terméket egy adott helyre. Ez GPS-sel megoldható. De lehet, hogy már számítógépes programok is vannak, amik kiszámolják két pont között a legrövidebb utat. Így kevesebb benzin is fogy, és a környezetet is kevésbé terhelik.

2020. júl. 28. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/37 Mansour ***** válasza:

#3:

Ezek jó gyakorlati megoldások, és biztos hogy lenne forgalomcsökkentő hatásuk, de azért alapvető változást nem hoznának. A forgalom egy módon csökkenthető valóban jelentős mértékben: a fogyasztói társadalom megszüntetésével.

2020. júl. 28. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/37 Wadmalac ***** válasza:

Amíg meg a fogyasztói társadalom nem szűnik meg, addig azt tudod csak tenni, hogy a szállítójárműveknek az emisszióját csökkented.

Közúti helyett vasúti szállítás, fosszilis helyett elektromos üzem.


Mivel a fogyasztási cikkek gyártása és árusítása sem centralizált, az ezernyi külön szállítási vonal kiküszöbölhetetlen.


Lehetne olyan városokat tervezni, ahol optimalizálható a szállítás.

Voltak is ilyen tervek.

Sosem valósultak meg.

Vagy a régi városokat kéne hozzá elsöpörni a föld színéről, vagy tök újakat építeni, nulláról, teljesen kötött térkép szerint.


Arra meg még sosem volt lehetőség a Földön, hogy akár egy város nulláról, minden épületével együtt terveződjön és épüljön meg, méghozzá jelentős utólagos bővülés lehetősége nélkül.

2020. júl. 28. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/37 anonim ***** válasza:

"Hogyan lehetne nyomon követni hogy az adott termék a legrövidebb utat járja be?"

Ezzel a logisztika foglalkozik, és ha másért nem is, de idő és pénz spórolási okokból komolyan foglalkoznak vele a nagy cégek. A cégek közötti összehangolás viszont akkora logisztikai feladat lenne, hogy az már nem éri meg.

Elvileg létezhetne erre egy nemzetközi szervezet, ami ezt intézi, de nincs rá valódi gazdasági igény, és technikailag is nagyon bonyolult lenne a városok minden gyártójának és boltjának szállítási forgalmát nyomon követni.

2020. júl. 28. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/37 Mansour ***** válasza:
100%

"Lehetne olyan városokat tervezni, ahol optimalizálható a szállítás."

Igen, de ezek a hatékonyságukkal a fogyasztói társadalom változatlan formában való fennmaradását segítenék elő.

"Vagy a régi városokat kéne hozzá elsöpörni a föld színéről,"

Ezt normális ember szerintem nem gondolhatja komolyan...

Ha nem is teljes mértékben megszüntetni kellene a fogyasztói társadalmat, mert ez a jelenlegi helyzetben lehetetlen is lenne, de jelentős mértékben meg kellene reformálni. Ennek szerintem a legfőbb eleme, hogy a mennyiségi szemléletről a minőségre kellene helyezni a hangsúlyt. A helyit mindig előnyben kellene részesíteni a messzebbről jövővel szemben. Ahogy a kérdező is említi, a fogyasztó számára követhetővé kellene tenni, hogy egy termék milyen úton jut el hozzá. Meg kellene tiltani a tervezett elavulást, a hosszú élettartamú, akár élethosszig tartó termékeket valamilyen módon támogatásban, előnyben kellene részesíteni. Az újrahasznosításra még nagyobb hangsúlyt kellene helyezni. És a legkritikusabb, legnehezebben megvalósítható pont, pedig nagyon fontos: korlátozni kellene a marketingtevékenységet.

2020. júl. 28. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/37 Wadmalac ***** válasza:

""Lehetne olyan városokat tervezni, ahol optimalizálható a szállítás."


Igen, de ezek a hatékonyságukkal a fogyasztói társadalom változatlan formában való fennmaradását segítenék elő."


Meg mellette például az emisszió-csökkentést, ami jelenleg szerintem járhatóbb út, mint a fogyasztói társadalom globális reformja.


"Ezt normális ember szerintem nem gondolhatja komolyan..."

tök mindegy, gondolja-e valaki komolyan, sem gazdaságilag nem lenne megoldható, lakosság-költöztetés is lehetetlen, meg emisszió alapon nem lenne okos megoldás.


"Ennek szerintem a legfőbb eleme, hogy a mennyiségi szemléletről a minőségre kellene helyezni a hangsúlyt."

Ez nagyon hangzatos, csak hogy ez fizikálisan mint jelent, mit kellene a gyártóknak rendszabályba foglalni, mit kéne betiltani reklám terén , állami árlimitbe foglalni, azt összeszedni nem kis munka lenne, plusz úgyis lehetetlen, mert mind-mind állami diktatórikus lépésnek minősülnének.


"A helyit mindig előnyben kellene részesíteni a messzebbről jövővel szemben."

Amíg a vásárló szemében is az ár a prioritás, és mi is lenne, ha egyszer nem hiperjóléti a világ nagy része, addig ezt is csak a fent említett diktatórikus megoldással lehetne elérni.


"Meg kellene tiltani a tervezett elavulást"

Meg van tiltva. Az EU-ban börtönnel büntethető.

Az nincs megtiltva, hogy egy termék a várható erkölcsi elavulási idején (amíg átlagosan lecserélődik, nem hiba miatt, hanem mert újabbat, jobbat vesznek) kívül elromolhasson.


"A hosszú élettartamú, akár élethosszig tartó termékeket valamilyen módon támogatásban, előnyben kellene részesíteni."

Állam vállalja át az ár, a gyártási költség 60-70%-át?

Mennyibe kerül egy élettartam-garanciás Bentley?

És mennyibe egy 1.0 turbo Swift?

Árrés elég rendes.

Mi, hogyan finanszírozná a különbözetet?


"Az újrahasznosításra még nagyobb hangsúlyt kellene helyezni."

Jogos, de ez folyamatban is van.

Nem mondom, hogy nem lehetne rajta gyorsítani ,de ez megint anyagi kérdés.


"És a legkritikusabb, legnehezebben megvalósítható pont, pedig nagyon fontos: korlátozni kellene a marketingtevékenységet."

Fent említett állami beavatkozási probléma.

Demokráciában, főleg liberálisban esélyed sincs.

2020. júl. 28. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/37 Mansour ***** válasza:

Persze, tudom, hogy mindezeket csak szigorú állami, úgymond "diktatórikus" rendelkezésekkel lehetne elérni, és úgy sem egyszerűen.

De egyébként sem vagyok nagy híve a demokráciának, főleg a liberálisnak. Amúgy nincs bajom a liberalizmussal, de gazdaságba, politikába nem való... :)

2020. júl. 28. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/37 Wadmalac ***** válasza:
Hát, pedig ha egyszer valakit, valamit szabadon engedsz, utána újra befogni már marha nehéz.
2020. júl. 28. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!