Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Webáruházban vettem rönkhasító...

Webáruházban vettem rönkhasító gépet. Kicserélik, ha hibás?

Figyelt kérdés

Még ki sem próbálta, csak kibontottam a csomagot. Valőszínúleg működik, de a merevítő hegesztései nem jók. Idővel vetemedne, mert nem látja el a feladatát rendesen. Hidegráfolyásos, egyoldalas, mellé van húzva...

Aki nem ért hozzá, az természetesen nem is tudja milyen egy jó varrat.

Erre hivatkozva jár az ingyenes csere?



2023. okt. 14. 20:21
1 2 3 4
 21/35 anonim ***** válasza:
#18 ezeknek költsége gyakorlatilag nincs.
2023. okt. 15. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/35 anonim ***** válasza:
30%

#20 ne égesd már magad tovább ez ilyen jó reggelt dumákkal meg azzal, hogy a saját magad által linkelt jogszabállyal cáfolod meg magad.


"6. § (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani.


(2) * Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik."

2023. okt. 15. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/35 anonim ***** válasza:
0%

"Polgári Törvénykönyv

6:166. § [Költségviselés]

(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.

(Ezt ugyan a kellékszavatosságnál rögzítette a jogalkotó, de eltérő rendelkezés hiányában a jótállás vonatkozásában is alkalmazni kell.)"

Mutasd, hol írják, hogy a vásárlót terheli a visszaszállítás költsége?

2023. okt. 15. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/35 anonim ***** válasza:

#22

Én égetem magam, közben te nemtudsz egy alap jogszabályt sem értelmezni. De lásd kivel van dolgod, segítek: A jogszabályokban (nem csak ebben, az összesben!) a bekezdések az adott paragrafushoz tartoznak. Tehát a (2) a 6. § -hoz... Vagyis az idézeted a rögzített bekötésű illetve 10 kg-nál súlyosabb ..... stb eszközök esetén érvényes természetesen, minden másra pedig nem.


Az idézett PTK paragrafus pedig egyértelműen arra vonatkozik, hogy szavatossági kötelezettség teljesítése nem végezhető el a vevő terére - pl: nem terhelhető rá a javítási költség része vagy egésze, bevizsgálási költség vagy bármi egyéb marhaság, amivel amúgy szoktak próbálkozni kétesebb üzletek. A szavatossági kötelezettség onnan indul, hogy a kereskedő elismeri a szavatossági igényt (ezért ír a törvény KÖTELEZETTET). Ez pedig csak az után lehetséges, hogy a terméket visszajuttatták...

Az amúgy teljesen elfogadott és bevett praktika is ez - a vevő visszajuttatja a terméket, a kötelezett pedig újra eljuttatja saját költségén. Ez a valóság.


De az egész törvénykezés (nem csak MO-n hanem az egész demokratius világban) pont ellenkezőleg működik, mint ahogy te hiszed. Vannak tiltások és vannak kötelezettségek. Jelen esetben egy ha egy jogszabály nem kötelezi (már pedig NEM Kkötelezi - lehet keresgélni nyugodtan) a kereskedőt arra, hogy önköltségen visszaszállítson egy terméket pl. kellékszavatossági IGÉNY esetén - akkor nem kell neki. Nem pedig fordítva.


De, hogy egy életszerű példával éljek: Ha te veszel a Tescoban egy kézi fúrógépet ami 9 hónap után elromlik akkor te tényleg azt hiszed, hogy a Tesco vezérigazgatója fog személyesen kijönni hozzád házhoz, hogy felvegye? Vagy megelégszel azzal is ha küldenek érte valakit? Mert ha igen nincs igazából több kérdésem...


Látom, hogy mindenhova ész nélkül spammolod a marhaságaidat az üzlettől a sütés főzésig, de had adjak egy tippet - attól, hogy te azt hiszed, hogy mindenhez értesz ez nagyon nem így van.

2023. okt. 15. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/35 anonim ***** válasza:

"(2) * Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik."

Ezt már csak az csavarná meg még jobban, ha nem magyar webáruházban vetted volna, kérdező, hanem mondjuk az EMAG nevű piactéren hemzsegő román cégek valamelyikétől. Na, velük aztán egyezkedhetsz...

2023. okt. 16. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/35 anonim ***** válasza:
50%
Na, hogy szuperál? Beüzemelted már?
2023. okt. 16. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/35 A kérdező kommentje:
Felhívtam őket. Kértek képeket a hibáról. Küldeni fogják a futárt, kicserélik másikra. Nekem nem fog pénzbe kerülni.
2023. okt. 19. 09:31
 28/35 anonim ***** válasza:
Kíváncsi leszek, hogy a másik pont ugyanilyen lesz-e... :) Mert nyilván nem szervizessel tudtál beszélni, hanem egy ügyintézővel, aki automatice küldi a futárt csaknem minden reklamáció esetén. :)
2023. okt. 19. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/35 A kérdező kommentje:
Meghozták az új gépet ingyen. Ez már lényegesen jobb.
2023. okt. 26. 15:43
 30/35 anonim ***** válasza:
Na, hogy szuperál? Beüzemelted már?
2023. okt. 26. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!