Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Ez normális, amit a Telekom...

Ez normális, amit a Telekom csinál részletfizetésre rendeléskor?

Figyelt kérdés
Rendelni akartam egy iPhone 15 pro-t részletre. Mielőtt elkezdődne a vita és a felesleges beszólogatás, egyben is simán ki tudnám fizetni, de minek fizessem, ha kamatmentes részlet opció is van 22 hónapra. Így az infláció és minden ellenére részletekben is fizethetem kamatmentesen, ahelyett, hogy totál feleslegesen egyben a forint mai értéke szerint kiszórjak 500 ezret. Gondoltam én.... aztán a rendelés végen a telekom "előleg" jogcímen azért 460 ezer forintot mégis szeretett volna elkérni tőlem. Ezen a ponton a vásárlás részemről meg is szakadt. Oké, azt állítják, jóváírják a havi számláimon. Ennek mi értelme? Magyarul előlegbe kifizettetik velem a telefon majdnem teljes árát. Ennek így semmi értleme, akkor mindegy, ha eleve egy összegben kifizetem az egészet. Nyilván azért választottam ezt a módot, mert nem akarom egy összegben kifizetni. Ha nem bízik benne, hogy bírom törleszteni, akkor kérjen számlakivonatot, vagy munkáltatói kivonatot, de ne előleg jogcímen fizettesse meg velem a teljes vételárat, mert ennek semmi értelme. Ez normális így? Tudtam hogy van előleg, mivel nem vagyok még előfizető, de gondoltam elkér vagy 100 ezret előlegbe, nem a teljes vételárat.

2023. nov. 12. 18:16
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
10%
Tudod, hogy miért kamatmentes? Mert a mobilszolgáltató nem hitelintézmény, tehát nem is kérhet kamatot. Helló! Máshol veszi le a hasznát. Csomagon, felárazott listaárakon. Amúgy meg nem a mobilra kértek előleget, hanem a szolgáltatásra, de ha mégis a mobilra, akkor az nem előleg, hanem kaució, ami óvadékként működik jogilag. Az a baj, hogy elhiszed, hogy kamatmentes részletre kapod a készüléket és azt nem nézed meg, hogy milyen csomaghoz kapcsolják, vagy hogy a kamatmentes részlet során (értem én, hogy elinflálni akartad a törlesztőrészleteket) mennyit kell visszafizetni együtt és ha megnézed, hogy egy műszaki áruházban mennyibe kerülne egy összegben a készülék, akkor látnál csodát. Körültekintőnek kell lenni és a kamatmentességnek nem bedőlni.
2023. nov. 13. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 A kérdező kommentje:

Ha úgy működne, mint egy meglévő előfizető ügyfélnél, hogy tényleg kamatmentes részletre kihozza, úgy megérné, mert csomaggal általában a készülék ára is kevesebb a normál árnál, csomagot meg úgyis kell valamilyet használni, szóval akkor mindegy, ha 2 évre elkötelezed magad náluk, és 20-30 ezer forinttal eleve olcsóbban veszed és még azt is kamatmentes részletben fizeted, így 10% infláció ellenére is az idei havi 20 ezer ft részlét másfél év elteltével is havi 20 ezer ft. Csak ki gondolta volna, hogy ezek nem elégszenek meg 50-100 ezer ft előleggel.


Én már nem is hívom őket, ennyit nem ér így az egész.

2023. nov. 13. 12:01
 13/15 anonim ***** válasza:
"csomagot meg úgyis kell valamilyet használni" igen, igazad van, de nem mindegy, hogy valamilyet, vagy pedig olyat, ami NEKED jó. Általában ha nincsen egy személyes üzletkötőd, aki TÉGED akar kiszolgálni és nem a cégét és a saját jutalékát, akkor erre figyel. Szerencsére van olyan mobilszolgáltató, akinek van személyes üzletkötő csapata és segítenek. A "valamilyen" és a "nekem jó" csomagok között pont havi akár 5-10.000Ft különbség is lehet, vagy még több, de ha más mobilszolgáltatót választasz, akkor még több is. A tudatosság útján Te már elindultál, kevesen járnak sajnos rajta.
2023. nov. 14. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
44%

"A tudatosság útján Te már elindultál"

Na ő pont nem :D

Még ahhoz is lusta, hogy telefonáljon, jobban utána nézzen. Csak sértődötten böfög itt nekünk, el sem olvassa a segítő válaszokat. Kezdem azt hinni hogy trollkodik.

2023. nov. 14. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 A kérdező kommentje:

"Na ő pont nem :D

Még ahhoz is lusta, hogy telefonáljon, jobban utána nézzen. Csak sértődötten böfög itt nekünk, el sem olvassa a segítő válaszokat. Kezdem azt hinni hogy trollkodik."


Elolvastam minden értelmes választ, már ami nem egy-két szavas, hogy "igen", "nem vicc" stb. A másik 4 pipás kommentjét is figyelembe vettem. Nemtom, hogy te az a hisztérika vagy-e, aki itt verte magàt, hogy lepontozták a kommentjét, mert akkor nincs több kérdésem. Én felpontoztam minden értelmes választ, a frusztrációd ne rajtam éld ki.


Nincs mit felhívni rajtuk, még egyszer kikalkuláltam a kíváncsiság végett másnap is, ugyanennyi jött ki. Tárgytalan az egész így. Mit hivogassak? Hogy valami analfabéta ügyfélszolgálatos plázacica elkezdjen diolomatikusan a semmiről magyarázni nekem? Eleget beszéltem már ilyen ügyfélszolgálatosokkal, semmirekellő sablonválaszokat adnak, hogy a cégük ilyen meg olyan jó, megéri megvenni, nézzek szét további ajánlatai közt bla bla bla. Elég a facebook oldalukon végigolvasni, ahogy minden hozzászólásra valamelyik ügyintézőjük ctrl c ctrl v-vel ugyanazt benyögi mindenhova.

2023. nov. 14. 10:13
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!