Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nyomtáv szélesítés alumínium...

Nyomtáv szélesítés alumínium vagy sima vas ?

Figyelt kérdés

Most kezdtem az esztergályos szakmát,vagyis már pár hónapja benne vagyok.

(elég hosszú lesz az amit írok)

Szeretnék csinálni saját célra magamnak a munkahelyemen nyomtávot.

láttam a neten valami iszonyatos sok pénzbe kerül,és arra gondolta,hogy mégis ha már ilyen helyen dolgozok akkor simán megtudom magamnak is csinálni. A kérdés pedig a következő: sima vasból is tökéletes ? ahogy láttam aluminiumokat lehet kapni 80%ba. Először csak a régi tárcsát leszúrom,majd azzal megnézem,hogy még mennyit tudok kihozni belőle amikor az autón lesz. Kb ilyen 4 cm amit gondoltam,ugyebár a tárcsa az nem alumínium és ezért kérdezem én azt,hogy mindegy,hogy milyen anyagból csinálom csak kemény legyen ? Alumínium elég drága és szerintem a főnököm nem díjazná,hogy lenyulnák kb 100 mm belőle :D köszi



2022. febr. 13. 20:02
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
Akkor hosszabb csavar kell bele. De remélem az ET számból meg a távtartóból számolgatod az erő helyét a csapágyhoz képest meg a kormánylegördülési sugarat. Csavart se mindegy milyenre cseréled mert ugye van szilárdsági jelölés.
2022. febr. 15. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 A kérdező kommentje:
hát nemtudom,hogy van e ennél hosszabb csavar ami még normális
2022. febr. 15. 17:17
 13/16 anonim ***** válasza:

Ha gépész szakmán belül mozogsz meg kell tanulnod a csavarokat és a csavarszabványokat. Sőt ismerned kell a csavargyártás folyamatát, majd megtanulod milyen módszerekkel lehet esztergán és képlékenyalakítással csinálni. Mert ugye nem mindegy hogy mángorolt vagy forgácsolt, és milyen az anyagminőség. Mennyi a névl. folyáshatár, szakítószilárdság stb. Meg mi az anya szilárdsági osztálya, ezeket mind-mind meg kell tanulnod, enélkül levegőt sem lehet venni a gépiparban.

Aztán később rájössz hogy nem minden olyan egyszerű mint amilyennek látszik. Főleg ha a mechanikai dolgokat is hozzácsapjuk mert az sem mindegy hogy a terhelés statikus vagy dinamikus mint pl. a kerékrögzítésnél meg hogy az erő koncentrikus vagy külpontos, stb. A csapágyakat is meg kell tanulnod, ha rossz az erő iránya, vagy külpontos, simán le is szakadhat a kerék ha nem konyítasz az erőtani számítasokhoz.

2022. febr. 15. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

Mire jók ezek a tákolások? A forgalomban a fenét nem erdekli max akkor ha kiszakad a kereked es balesetet okoz.

Nemreg olvastam egy cikket ha az auto műszaki hiba miatt balesetet okoz akkor a tulaj megy a basziba.

Nekem is jobban nezne ki a kiljebb tolnam a 2 hatso kereket. De minek ? Ertelme kb nulla.

Igy minden gyari es kesz.

2022. febr. 16. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 Beviz Elek ***** válasza:

“Nekem is jobban nezne ki a kiljebb tolnam a 2 hatso kereket. De minek ?”


Mert jobban néz ki, ez tetszik nekünk, ettől érezzük jól magunkat. Mi sem mondjuk meg neked hogy melyik filmet nézheted, mi lehet a hobbid.

Abban igazat adok hogy nem tákolni kéne, ne olyan ember csináljon nyomtávszélesítőt aki nem tudja hogy milyen anyagból kell. Vannak tapasztalt gyártók akik ezzel foglalkoznak, meg kell venni a terméket.

2022. febr. 16. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
Autoba nem nagyon fektetnek. Egy hiba es mehet a srotba az egesz a befektetessel egyutt.
2022. febr. 16. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!