Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes dízellel működő autót...

Érdemes dízellel működő autót venni valakinek, aki hétköznap csak városban furikázik, de hétvégente (legrosszabb esetben kéthetente) elmegy vele 40-50 km-es útra (oda-vissza 80-100km)?

Figyelt kérdés

jan. 30. 20:28
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
Spórolni egyszerűbb konstrukcióval és tudatos vezetéssel tudsz.
jan. 30. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
68%
Az sem mindegy, hogy milyen az vidéki út. Ha jól tudom padlógázzal, magas fordulaton 40-50 kilométeren sztrádán meghajtva szépen kitisztul a részecskeszűrő.
jan. 30. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:

"viz es az uzemanyag nem parolog el a motorolajbol"


Na ilyen az, amikor a fotelszerelő megmondja a tutit....:D

jan. 31. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:

Előre borítékolom, hogy le leszek pontozva, mert sokan félre fognak érteni. Nem követendő példának írom, csak egy tapasztalat. Nem kifejezetten erre a célra vettem dízelt, csak menet közben alakult így. Csak emiatt eladni nem akartam, mert óriási bukó lett volna.

A lényeg: 6 éve használok egy Euro6-os, részecskeszűrős, biturbós dízelt a hétköznapokban városban, néha egy-egy hosszabb utat is közbeiktatva. Folyamatosan figyelem, hogy mikor regenerálja a DPF-t és ekkor nem állítom le. Soha nem írt még ezzel kapcsolatban hibaüzenetet az autó. Semmi hibajelenség nem volt, semmilyen hibalámpa nem villant még fel a 6 év alatt. Karbantartásra semmivel nem költöttem eddig többet, mintha ugyan ilyen, de benzinmotorral szerelt autóm lenne. Kb. olajcsere és tankolom. A fogyasztása ilyen körülmények között egy dízelnek sem 4 liter! Sok az indulás-megállás, hideg üzem, fűtés, klíma. Így simán bekér 6-7 litert az autó. Hosszabb utakon persze ez simán bemegy 5 alá is. Igaz városi körülmények között egy benzines is így kérne 8-9-et.

Összefoglalva: ilyen célra ha vásárlás és választási lehetőség előtt állnék, én is meggondolnám. Tény, hogy a benzines egyszerűbb, kevesebb az elvi hibalehetőség. Nem tudom milyen korú autóról van szó. Új, vagy fiatal pár éves autóból egyre nehezebb egyszerű szívó benzinest kapni. De sokan túllihegik azt a témát, hogy "a dízel azonnal szétesik, ha nem hagyod el vele a városhatár táblát és nem autókázod át naponta keresztül-kasul vele Európát". Több odafigyelést igényelnek ezek, nem lehet őket ész nélkül ütni-vágni, de azért nem "papírból" vannak.

jan. 31. 07:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
#13 Mert nem igy van? Nem egy, nem ketto autot lattam mar amit par km-en hasznaltak, meg olajcsere utan is tiszta takony lett az olaj par honapon belul. Meg budos mint a dog. Marmint az olaj.
jan. 31. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 A kérdező kommentje:

Igazából nem élet-halál kérdése, hogy dízel legyen, csak kíváncsi voltam, mi a véleményetek. Komolyabb motorral szerelt autót nem iagazán vezettem még, a legerősebb az egy 2.0 TDI volt egy passatban, és nagyon tetszett. Azelőtt, meg jelenleg is csak kis köbcentis szívó benzineseket vezettem.

De ha hasonló menetteljesítménnyel és -dinamikával van benzines, az is szóba jöhet.

febr. 1. 20:25
 17/18 anonim ***** válasza:

Bármelyik hasonló méretű turbós, vagy 2,4-2,5 szívó benzines megy úgy mint a 150 vagy 184 lovas 2.0 TDI Passat. A 2.2-2.5 turbósak vagy 3 literes szívók a 200 meg 240 lovas TDI-vel is pariban vannak. Sőt.

Viszont ha szívót veszel, az simán megzabál 1,5x annyit, ha taposod akkor 2x annyit is mint a dízel.

febr. 1. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
100%

Túl van lihegve ez a dízeles városos topik. Az a helyzet, hogy kb az összes új benzines kocsiban is ott figyel már a turbó, közvetlen befecskendezés, és esetleg dpf is. Ezek sem fogják a várost jobban bírni mint egy ugyanezekkel felszerelt dízel. Akkor meg mi a fenét vegyen az ember, járjon mindenki 1.3as szívó swiftel mert az a legegyszerűbb konstrukció?

Nyilván a legoptimálisabb az az bármelyik motornak ha minél kevesebb indítás van, minél kevesebb váltogatás, és minél nagyobb százalékban jár a motor üzemmelegen.

Ha nem így van egy modernebb motor ezt nyilván jobban megsínyli mint egy régi szívó benzin, mivel sokkal több dolog tud miatta elromlani.

Nem feltétlenül azért mondják, hogy évi 20-30k km-t érdemes menni legalább egy évben dízellel mert ez alatt tönkremegy, hanem mert ilyen távon fogja behozni az árát a kisebb fogyasztás miatt.

Ha mindenképpen dízelt szeretnél, arra mindenképpen figyelj, hogy sok városozás esetén jóval gyakrabban is cseréld a motorolajat. Illetve a város mellett rendszeresen menj hosszabb távokat is legalább 2000es fordulaton, így a dpf el is kisebb az esély hogy probléma lesz.

febr. 14. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!