Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 400 Ftos benzin miatt...

A 400 Ftos benzin miatt tényleg kevesebb kocsi van az utakon vagy csak bemesélem magamnak?

Figyelt kérdés
Én úgy vettem észre, hogy kb. 30-40%-al csökkent a forgalom.
2011. okt. 22. 14:58
 1/8 anonim ***** válasza:
66%

Szerintem csak bemeséled.

Csökkenés érezhető de 40% sztem túlzás.

A többség olyan kényelmes, hogy ha 2000 ft lesz a benzin literje akkor is megveszi nem ül át tömegközlekedésre.

2011. okt. 22. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
78%
A tömegközlekedés havi bérlete annyiba fáj, mint egy 5 liter fogyasztású autót tankolni, akkor már inkább járok autóval és nincs több büdös szék, szauna, simulós party miegymás...
2011. okt. 22. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
76%

Pont ezt kellene csinálni!! Tömegközlekedéssel járni szinte mindenkinek,így ha az emberek többsége nem tankolna egy pár napig talán észhez kapnának és akkor lejebb eresztenék a benzin árát!


Ez megoldható lenne így,de mivel senki nem tesz ellene csak a fórumokon szitkozódik hogy: így az anyjukat ,úgy az anyjukat ,ilyen marha drága... de rá másfél óra múlva már ott tankolja tele a kocsit ahol csak tudja... Így ne is várjunk semmi változást ha nem teszünk érte!

2011. okt. 22. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim válasza:
75%
Kétlem, hogy 9800 forintból megvan a tankolás egy egész hónapra...
2011. okt. 22. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
75%
Én ezért váltottam 125-ös motorra :D 4t és csak 3 Litert eszik 100km-en :)
2011. okt. 22. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
33%
Nekem a tankolás heti egy 1000resbe kerül...
2011. okt. 22. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
76%

"A tömegközlekedés havi bérlete annyiba fáj, mint egy 5 liter fogyasztású autót tankolni, akkor már inkább járok autóval"


Ez a kijelentés így önmagában általánosságban nem teljesen igaz, azaz közlekedési viszonylat és több tényező függő. Az autó kiadásai közé nem csak a tankolás tartozik, a kötelező, súlyadó, évenkénti olajcsere, alkatrész csere, műszaki viszga, néha illik lemosni, stb... Ezek a költségek éves szinten elérhetik akár a 100e ft-ot is, és akkor az autó vételárát még bele sem számoltam. A BKV éves bérlet garantáltan 100e ft, nem kell nem várt kiadásokkal számolni, szemben egy autónál ahol azért mindig kell 100e-t készenlétben tartani, mert mi van ha...


A BKV olyan helyekre is eljut ahova Te autóval nem, vagy csak sok pénzért (belváros lezárására gondolok).



"Pont ezt kellene csinálni!! Tömegközlekedéssel járni szinte mindenkinek,így ha az emberek többsége nem tankolna egy pár napig talán észhez kapnának és akkor lejebb eresztenék a benzin árát!"


Már volt nem is egy ilyen kezdeményezés. Az eredménye kb. hibaszázalékon belüli volt. Az államnak és a MOL-nak nem érdeke olcsóbban adni az üzemanyagot, pláne ha többért is megveszik. Ha majd kevesebbet tudnak eladni, adják többért. Ilyen egyszerű. Az eladás felét a gázolaj adja. A gázolaj vásárlók többsége cég, szállítmányozás. Ezek nem tudnak nem tankolni.


Kérdező:


Valamennyivel lehet hogy csökkent az autók száma, de jelentősen szerintem nem. Inkább ennyien költöztek el az országból :P


Szerintem az autóval közlekedők az alábbi kategóriákra oszthatóak:

- drága autóval jár: szitkozódik, képes 10km-t menni egy másik kútig, de akkor is tankol, és még 3000 ft/l-ért is fog tankolni mert megteheti


- céges autók: a cég kifizeti, kit érdekel...


- szegény emberek: nekik egyébként sincs autójuk, vagy ha van is, valszeg már korábban letették. Ők esetleg ténleg kevesebbet mennek vele


- középosztály normális rétege: nekik még éppen annyi a benzin amennyiért ugyan szitkozódva, de meg tudják venni.


- középosztály "wc-re is autóval": hát ők inkább nem esznek, de kocsival fognak még a budira is menni


- hobbi autósok: én is ebbe a kategóriába tartozom: inkább hétvégén és esténként autózom, kikerülve a dugót


És a válasz a kérdésre: szerintem inkább az autózási szokások alakulnak át egy kicsit: az emberek nem indítják be az autót 2km-re, azt inkább lesétálják. 2 órás leruccanásért valamelyik erdőbe/fürdőbe (50-100km) nem indítják be az autót. Inkább akkor kivesznek 1 hét szabit, és úgy mennek le, hogy az utazási költség kevesebb legyen mint maga a lent tartózkodás.


Jobban megtervezik az utat, illetve ha már úgyis kell menni, több uticélt összekötnek, és egyben intézik el, amit máskor esetleg több külön úttal oldottak volna meg.


Próbálják elkerülni a dugót. Inkább kicsit korábban/később indulnak, igaz emiatt mondjuk mostanában este 7kor nagyobb a forgalom (mert "széthúzódik a csúcs") mint 10 évvel ezelőtt, de még mindig jobban lehet haladni, mint mostanában csúcsidőben. Az emberek ezért inkább ezt a megoldást választják. Sok főnök hajlandó arra hogy megengedje hogy valaki korábban/később érkezzen, ez a rugalmasság teszi ezt lehetővé.


Egyre többen csinálják autó + BKV kombóval: város széléig autó, onnan BKV. Emiatt beljebb talán valóban csökkent a forgalom, elvégre is ezért követ el mindent Bp már évek óta... De pl. csúcsidőben a hungária ugyanúgy be van állva...

2011. okt. 22. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
41%
Nem csökkent. Csüt ,péntek 18 óra teljes dugó, araszolás gyökketővel m0 ,m1 bevezető ,buda lágymányosi híd környéke stb stb. Túl olcsó a benzin még mindig!!
2011. okt. 22. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!