Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik előnyösebb? A turbós...

Melyik előnyösebb? A turbós vagy a kompresszoros autó?

Figyelt kérdés
menetteljesítmény, fogyasztás terén
2010. jan. 13. 17:17
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%

kompresszor az fojtja egy kicsit a motort, mivel közvetlenül a főtengelyről kap hajtást, így többet is fogyaszt, de nincs turbolyuk, ami nagy előny, minden tartományban erős.


Turbot a kipufogógáz hajtja, ezért alacsony fordulaton gyengébb mint a kompresszoros, de magas fordulaton erősebb


Ha nem jól tudom, akkor javítsatok ki

2010. jan. 13. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
55%
Szerintem meg egyik autótípusnál sincs ilyen választási lehetőség mert vagy kompresszorral gyártják vagy turbóval,így igazából a kérdés nem kérdés.
2010. jan. 13. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%

A kompresszor azért előnyösebb, mert nincs késedelmi ideje és be lehet lőni a munkatartományát úgy, hogy alacsony fordulaton is szépen töltsön. Ezen kívül konstrukciótól függően (Volumex-kompresszor) a levegő sűrítés közbeni felmelegedése is kisebb, mint turbó esetén, ezért kisebb közteshűtő kell. Viszont a probléma az vele, hogy kis fordulaton is leveszi a főtengelyről a maga pár kW-ját, illetve nem tud olyan széles lenni a munkatartománya, hogy minden fordulaton töltsön. Tehát vagy alul, vagy felül erős vele a motor.

A turbó alacsony fordulaton nem fékezi annyira a motort (nem is tölti mondjuk) és magas fordulaton is tud megfelelő mértékben tölteni. Hátránya a turbólyuk, illetve a késedelmi idő.

Egyértelmű válasz tehát nincs.

2010. jan. 13. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%
Talán a biturbo a legjobb, amikor 2 kisebb turboval oldják meg a dolgot. De az meg helyet foglal, súly stb.
2010. jan. 13. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%

nos, egyértelmű válasznak annyit, hogy a kompresszor, (mechanikájából adódóan) nem nagyon szereti ha pörgetik. Tehát elsősorban alul és a középső fordulatszám tartományokban tud nagyon nagyot ütni. Ezért elsősorban dízel autókra szokták javasolni, illetve olyan benzinesekre amiket nem forgatnak 8-9 ezerig. (V6os, V8as erőművek)

A turbó a nagy sebességű meleg kipuffogó gázokért van oda, amik meghajták a turbináját. A késlekedési ideje, egyértelműen célszerűbb lenne és célszerűbb is a benzines autóknál, amik még töltés nélkül is igen kényelmesen használhatóak.

Előnye a turbónak az "olcsósága" ami lehetővé tette széles körben elterjedését.

A kompresszor pedig ugyan leveszi a pár kilowattját de azt abban a pillanatban már tölti is. A kompresszoros kocsinál alapjáraton is megy már a muzsika:)

2010. jan. 13. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
attól függ milyen autókról van szó!
2010. jan. 13. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:
Benzines, a márka mindegy
2010. jan. 13. 18:12
 8/15 anonim ***** válasza:
Szakmai szemmel a 17:42 válaszát tartom kielégítőnek,egyébként sem véletlen a turbós motorok nagyobb arányú elterjedése.
2010. jan. 13. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
74%
A legjobb a Vw TSI motorja: kompresszoros és turbós is. Alacsony fordulaton a kompresszor, magason a turbó adja az erőt!
2010. jan. 13. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
19:14esnél a pont. nekem se jutott eszembe az a motor, de az tényleg jó. állítólag folyamatosan van sok erő benne
2010. jan. 13. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!