Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Waberer's és sok kamionos...

A Waberer's és sok kamionos cég miért selejtezi le 3 évente a vontatókat?

Figyelt kérdés
Mi értelme van már fiatalon megszabadulni tőlük?
2015. jún. 17. 19:51
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Azalatt is sok kilométert beléjük raknak ezek a nagy cégek, egyrészt. Másrészt idővel egyre többet kellene rájuk költeni, és ebben a korban még el tudják adni őket úgy, hogy nem buknak rajta akkorát, mintha mondjuk már egy nagygenerálon átestek volna. Ezek a nagy cégek többnyire haveri viszonyban állnak a gyártóval, vagy legalább a forgalmazóval, és ennyi darab után biztosan kapnak kedvezményt. Aztán ott vannak az euro környezetvédelmi besorolások, ami miatt megint csak megéri a kedvezőbb útdíj miatt a legújabbat megvenni, bár igaz hogy szerintem a wabi legrégebbi használatban lévő vontatója is max. euro 4-es lehet. Szóval sok minden közrejátszik.
2015. jún. 17. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
De ami a legfontosabb, hogy azért, mert megtehetik :)
2015. jún. 17. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
74%
Azért mert futásteljesítményhez-évhez kötött visszavásárlási szerződéssel veszi a vontatókat. És ez általában három év vagy 450e km. A forgalmazó viszonylag magas áron vásárolja vissza egy új értékesítés reményében, és ezt már vételkor szerződésben rögzítik. Erre az időtartamra általában szervízszerződést is kötnek.
2015. jún. 17. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

1-es jól mondja. Még kiegészíteném hogy ilyenkor jár le a lízing róluk, aztán jön az új és arra fizetik ugyanazt a lízingdíjat. A márkaarculatnak is jót tesz ha új autókat látnak a cégnél azok akik potenciálisan megbízást adhatnak a cégnek, sőt azok is akik már meglévő ügyfelek.

Az új autókra még van garancia, tehát a karbantartáson felül semmilyen javításra nem kell költeni effektíve. Tehát számos érv szól e gyakorlat mellett.

2015. jún. 17. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

Mert anyagilag így éri meg autót futtatni. Én úgy tudom, hogy a Waberer's 4 évente cseréli a kocsikat, kb 400-600 000km közötti az a futás, ahol még nem kell komolyabban költeni az autóra és még jó áron eladható.


Hogy megértsd itt egy példa:

A középfülkés DAF XF106 alapára valami nettó 80-83 000 euro körül lehet. Ha vagy akkora cég, mint a szotyi transz és 4-600-asával rendelet a vontatókat, akkor biztos kapsz legalább 8-10% kedvezményt, így már darabja csak 73-76 000 euro.

500 000km-rel 4 évesen el tudod adni nagy tételben mondjuk 35-40 000 euroért, de számoljunk csak 35-tel. A kocsinak 500 000km alatt ki kell termelnie a 40 000 euro különbözetet ( ha a kamatoktól eltekintünk), ami 8 eurocent/km. Ha kamatokat is beleszámolod, akkor mondjuk 11 max 12 eurocent/km. Ennyibe kerül km-enként a vontató. Az ilyen autók nem igazán gurulnak 1-1,3 euro/km nettó tarifa alatt.


Az 500 000km futás alatt egyszer kell gumizni az autót és 60-80 000-renként olajat cserélni. Jó eséllyel semmivel nem lesz gond. 750 000 környékén viszont már kuplungozni kell, költeni kell a futóműre, ha nem vigyázott rá a sofőr akkor már fékgenerál is jön ( első féktárcsát sok vontatónál csak csapággyal együtt lehet cserélni ), az SCR katalizátor is cserés lassan... ez mind mind pénz és állásidő, amikor az autó nem keres.


Ha az a cél, hogy stabilan menjen, termeljen és ne legyen gondok, akkor úgy célszerű cserélni, ahogy a Waberer's és a többi hasonló cég teszi. Lehet picivel többet termelne 600 000-700 000km alatt, de akkor már az eladási ár is kevesebb...


A kisebb vállalkozók, akik nem tudnak vagy nem akarnak új autóba fektetni, azok meg viszik az ilyen 4-500 000-ret futott autókat.


Ki van az találva és számolva is, hogy miért éri meg így, tőlünk nyugatra ( és keletre is ) ugyanígy csinálják, legyen az targonca, teherautó,autóbusz, kisteher vagy akármilyen haszonjármű ( egy két speciális kivételtől eltekintve). Csak itthon divat, hogy megveszünk egy Ikarust és járatjuk 30 évig. A volánok anyagilag is jobban jöttek volna ki, ha 4-6-8 évente ( nyilván futástól függően ) cserélik a buszokat újakra. Kisebb fogyasztás, olcsóbb fenntartási költségek, kevesebb állásidő... :D

2015. jún. 17. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Nyugaton a tehetősebb emberek még a személyautóval is igy csinálnak, 3 évente cserélik. Amúgy előttem jól leirták a dolgot.
2015. jún. 18. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 SándorÚr ***** válasza:
basszus itt csak én tanultam gazdaságtant? Forgó eszközöket 5évig lehet leírni, kedves áldott GYuri bácsi 3év alatt leírja, majd a szerencsés új tulaj újra forgalomba hellyezi új rendszámmal és ő is le tudja írni.
2015. jún. 18. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
McLane úr nagyon jó az okfejtés, a Volánok annyiban más tészta hogy ritkán nyereségesek.
2015. jún. 18. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

A tömegközlekedésnek nem is az a fő feladata, hogy közvetlenül nyereséget termeljen, ha elérhető áron van a társadalmi mobilitás az jót tesz a munkaerőpiacnak is, ami már közvetve hoz némi pluszt majd valahol máshol.


De a szolgáltatás színvonala és megbízhatósága itt is fontos tényező. Az pedig ebben az esetben kiemelten fontos kellene legyen, hogy milyen költséghatékonysággal emelhető a megbízhatóság és a szolgáltatási színvonal.

2015. jún. 18. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. :)
2015. jún. 18. 15:52
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!