Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fiat Bravo 1.9 diesel nem...

Fiat Bravo 1.9 diesel nem indul, -13 fok. Váltót kinyomott kuplungnál egyik fokozatba sem lehet betenni. Mintha be lenne betonozva. Motort csak úgy indul ha ki van nyomva a kuplung, de amint leveszem a lábat a kuplungról, lefullad a motor. Mi az oka?

Figyelt kérdés
Vadonatúj Bosch s5 Silver akksi van benne.Motorolaj rendben van.Váltó eddig se volt túl olajozott járású, de mindig kapcsolható volt.
2017. jan. 7. 09:01
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:

"9 éves autónál illett volna már lecserélni a váltóolajat, tök sűrű ilyen hidegben. Bowdenes, vagy rudas a váltó? Itt kell találgatni az ilyet? Ha valakinek gőze nincs hozzá, miért ír egyáltalán?"


Mert ha a 9- éves váltóban lecseréled az olajat, az nem lesz a hidegben ugyanolyan sűrű, igaz? :)


Mi a probléma a találgatással, h rudazatos, v bowdenes a váltó??? Valahonnan el kell indulni, a kérdező tök a kocsihoz, így próbálunk segíteni. Igen, konkrét infók hiányában csak találgatunk. És, ebben mi a "gőze sincs" hozzá???

2017. jan. 7. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
0%

Az, komám, hogy annyit nem tudsz, hogy az 1.9 jtd Bravoban rudas, vagy bowdenes váltó van.

Végülis igazad van, biztos hasonló viszkozitású a 9 éves olaj, mint a friss. Biztos nincs benne fémpor sem.

2017. jan. 7. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
35%

Komád neked az anyukád...

Elmesélhetnéd, mégis miért kéne tudnom, h rudas, v bowdenes? Te talán minden típusnál fejből tudod, melyik milyen, igaz?

Aztán, az olaj viszkozitása adott. Nem fog csak azért besűrűsödni, mert 9 éves. Cseréltél már váltóban olajat? Egy normális autóból 10 évesen is sárga olaj folyik le. A fémporról meg annyit, h ennyit sem értesz a dolgokhoz, mégis szerinted nem ért más az autókhoz. A váltó olajleeresztő csavarja a legtöbb esetben mágneses. Ergo az olajban normál esetben minimális fémpor kering.

Az meg egyenesen baromság, h azért nem tudja a kérdező megmozdítani a váltókart a kulisszában, mert nem volt lecserélve a váltóban az olaj. Bár biztos megfagytak benne a fémpor részecskéi.

2017. jan. 7. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
88%

Nem kell komolyan venni egy 25%-os "zsenit"!

A hiba pedig most már egyre inkább váltó hibának tűnik. Majd írd meg mi volt a probléma, csak hogy okosodjunk! :)

2017. jan. 7. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
100%

"Cseréltél már váltóban olajat? Egy normális autóból 10 évesen is sárga olaj folyik le"


Én már cseréltem néhányon, egyikből sem sárga olaj jött le. A leeresztő csavar mágnese sem tud megfogni mindent. Ezekben nem írt hülyeséget.

2017. jan. 7. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:

É nis cseréltem páron, vw konszern kocsimon. És mind sárga volt.

Az utolsó előtti A6- ban 210 ezer km után, igaz ez szűrővel ellátott tiptronicos, az utolsó pedig 170 ezer km Octavia 5- ös kézi váltós.

Egyikben sem volt előtte cserélve.

2017. jan. 7. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
Akkor én eddig biztosan csak olyannal találkoztam ami nem sárga olajjal volt feltöltve (pl ATF). Az Aisin és a GM szűrővel ellátott automatáiból simán fekete olaj jön le 50 000km után ( Mobil ATF 360 pl "sárgás" volt betöltéskor). Haszonjármű váltóból és difiből sem jött még le nálam sárga olaj :D
2017. jan. 7. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:

Elhiszem.

Te biztosan több és többfélét láttál. De amivel nekem volt dolgom, az bizony szép tiszta sárga volt.

Ahány gyártó, annyi féle tchnologia, esetlegesen annyi féle specifikációs olaj.

2017. jan. 7. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
57%
Nem kell tudnod, de akkor ne akarj okos lenni. Nem fog ugyanolyan olaj lejönni, amilyet beletettél, ez tény. A többi okoskodás. Cserélj benne olajat, barátom, 9 év, az 9 év.
2017. jan. 8. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 A kérdező kommentje:

Azért nem kellene egymásnak menni, főleg nem olyankor, amikor valaki segíteni akar a másiknak. Nagyon magyar dolog. Azért köszönöm az építő jellegű válaszokat.Ment is a pont!

Annak az észkombájnnak, aki ötödszörre is megkérdezte, és fikázik: üres=neutrális (ha ez segít neked) állapotban van a váltó.(Nem, nem sebességben)

Egyébként 2-3-as váltásban eddig is recsegett a váltó.

Úgyhogy az, aki a váltóhibát írta, nagyon fején találta a szöget.

Nem egy Honda minőség, az tuti..

Kuplungszett és váltóolaj csere lesz 'csak' elvileg.

Kedden megírom, mi lett az eredménye.

2017. jan. 8. 14:56
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!