Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Bmw 3 as seria benzinesekbol...

Barob89 kérdése:

Bmw 3 as seria benzinesekbol melyik a megbízható, ajnalott? Melyik ev tipus fogyasztásilag is mukodesileg is?

Figyelt kérdés

2017. jan. 11. 12:17
1 2 3 4 5
 31/43 anonim ***** válasza:

Tényleg volt 2171ccm 320ci ez összekeveredett az emlékezetemben de annyival nem erősebb hogy megérje azt választani hanem akkor már jobb egy ennél is nagyobb motorút keresni. De neki csak közlekedésre kell és arra elég egy jobb konstrukciójú 4 hengeres is. Ha nem nagy BMW fan akkor nem fogja érdekelni hogy 4 vagy 6 henger. Az átlagot az sem érdekli hogy hol hajt az autója. Ebből a szemszögből nézem a kérdést.

18i/ci szempontjából nem az N42-re gondoltam hanem az N46-ra amiben már javították az N42 hibáit.

Egy BMW márkaszervizes szerelő nyilatkozott valamelyik oldalon (nem találtam már meg) hogy az N46 egy jó motor és 10 év alatt szinte csak termosztát problémák jelentkeztek nála ami szinte filléres probléma és ez volt akkor a legtakarékosabb benzines motor a kínálatban annak ellenére hogy 2 literes. N46 motort tettek az akkor induló E90-be is és nem véletlenül.

Ha a kérdező N46-al kezdődő motorkódút vesz akkor már biztosan nem lesz vele problémája és a jó fogyasztás és megbízhatóság is meglesz.

Az már igaz hogy a megbízhatóság attól is függ hogy mennyire van már széthajtva. 3-as BMW-t venni aknamező mert a nepperek és az ebből élő feketézők sok széthajtottat vittek be Magyarországra mert a már agyonhajtottakat tudták megvenni olcsón hogy jó nagy hasznuk legyen az eladásból.

Ezekkel biztosan csak a baj lesz bármelyik motorral is veszi meg őket. Nem hiába olcsó sok E46-os. Mert már olyanok is. A megkímélt 3-asokat (E46 és E90) meg olyan drágán adják hogy a kis telepi arcoskodó hvcs-k nem tudják megfizetni (ezért kereskednek a nepperek az olcsó szarokkal). Az 1-es BMW esetében jobb a helyzet mert az szerencsére nem a nepperek kedvenc átverős autója és ezért könnyű belőle őszinte példányt találni.

Ha egy megkíméltet talál akkor elközlekedhet egy 116i-vel is mert az arra jó.

2017. jan. 21. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/43 anonim ***** válasza:

Javított az N46, de így is maradt probléma bőven, a vezérléssel is lehetnek gondok még ennél a típusnál is.

Egy literrel eszik kevesebbet spritmonitor alapján, mint a 170 lovas 20i, nekem ennyit megérne a nyugalom. Csak tuti makulátlan, dokumentált előélettel mernék N46-ot venni, az pedig ennyi idős autónál fehér holló.


Egy haver akart venni E46-ot pár éve, segítettem neki körülnézni. Ahány N-es motorost néztünk, mindből ömlött a kartergáz. Végül nekik is egy 2.2-es 20i lett, nem is bánta meg a döntést.

2017. jan. 21. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/43 anonim ***** válasza:
#30 Attól függ honnan nézzük M52b25 mint a két motor.
2017. jan. 21. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/43 anonim ***** válasza:

Azért csak jobban hiszek a BMW szervizesnek aki azt nyilatkozta hogy hibátlan motorok az N46 kódúak nyilván több ezer ha nem több tízezer példány alapján. De remélem nincs sértődés. Nem kötelező azt venni. Azt gondolom hogy még egy 116i-vel is jól ellehet a kérdező. De nem kell benne hinni csak át kell vizsgáltatni.


6 hengeres hívőnek sem kötelező lenni. A 6 hengeres hívők mindenféleképpen meg fogják magyarázni hogy csakis a 6 henger a jó. Semmi bajom velük és vannak előnyeik már aki kihasználja. A többi márka közben építgeti a nagyon jó motorjait a sportváltozataiba is 4 hengerrel már évtizedek óta. Pont a BMW-nek ne lennének megfelelőek a 4 hengeresei?

Szerintem BMW-t se kötelező venni mert sok hasonlóan jó vagy még jobb márka van bizonyos szempontok szerint. Persze ja ár érték arányban jónak tűnik a BMW de csak azért mert a sok széthajtott olcsó és ezekből van kismillió. Ezekből már úgyis szerencse dolga hogy melyik mennyire lesz tartós akár 4 akár 6 hengeres.


Én is oda akartam kilyukadni hogy mindegy mit vesz csak megkímélt legyen mert ellenkező esetben kockázatos lesz. De szokás szerint úgyis megveszik a legolcsóbbat csak mert BMW és elnézik neki hogy 200e+ km van benne (igazából ki tudja hogy mennyi) és azt is hogy lassan 20 éves. Ezzel szemben ugyanezek az emberek egyes más márkákból jól megnézik hogy mit vesznek.

Most ez egy másik vitát fog generálni de még azt is hozzáteszem hogy használtautó kereskedőtől és pláne a feketén seftelőktől soha nem szabad ilyet venni de még csak elmenni megnézni sem. Olyat kell venni amelyiknek gazdája volt. Azt pedig egyenesen a gazdájától érdemes.


Most motortól függetlenül a kartergáz problémát nem nagyon értem mert minden motor termel valamennyit ami egy kis csövön keresztül visszavezetődik a szívócsatornába és elég a motorban. A motort még a legkisebb mértékben sem engedik megbontani az eladók. Ezt emiatt olyannak érzem mint amikor azt mondják hogy az index belever a karterbe. Ha ömlik az azt jelenti hogy magából a motorból dől a füst? Lehet hogy csak kipufogó rendszer tömítetlenség? Akkor egyáltalán hogyan állhat mellé a kereskedő aki el akarja adni? Mondjuk egyes nepperek képén elég vastag a bőr és mindent kimagyaráznak.

2017. jan. 21. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/43 anonim ***** válasza:
76%

Leveszed az olajbetöltőt, és erősen fúj ki a gáz. Az enyémben 300ezer van (E36 m52), alig van kartergáza,olajfogyasztás nem mérhető.


A 325i nem M52,hanem M54. Sima M52 nincs is E46,csak M52TU.Ebből van 20,23,28 (2.0,2.5,2.8 liter). Ezeket váltotta az M54 (2.2,2.5,3.0 liter).

2017. jan. 21. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/43 anonim ***** válasza:

Amúgy a kereskedők 90%-a átver. Nagyon, sok, kereskedést végigjártam, elvétve van náluk normális autó, és simán megvezetnek.

Persze nem veszünk össze, de nekem is van BMW szerelő ismerősöm, szerinte meg kerülni kell. De sok függ az előélettől is.

2017. jan. 21. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/43 anonim ***** válasza:

A kartergáz témát akkor hagyjuk:)

Nekem nem ismerősöm volt aki nyilatkozott hanem márkaszervizes szakértő de nem emlékszem már hogy mi a linkje. Nem csak az N-es motorokról írt hanem majdnem mindegyikről. Még egy fórumba tanácsokat is osztogatott hogy valakinek aki változó szelepvezérlésű Citroent akart venni a BMW fejlesztésű motorral és nyugodt szívvel ajánlotta. Másszor az amerikai és az európai piacra szánt BMW-k motorjairól írt elég részletesen.

A "házi maszek" szerelőktől én is sok dolgot hallok amik inkább személyes érzelmi töltetből adódó vélemények és nem objektívek. Mint hogy van olyan mindenfélét szerelő autószerelő ismerősöm aki a Suzukikat szidja folyamatosan hogy rosszak és soha ne vegyen senki olyat közben mindenki tudja hogy az egyik legmegbízhatóbb márka.

Nekem volt már többféle autóm. Amikor régen Opelem volt akkor azt szidta sorba mindegyik szerelő. Ennek ellenére azzal soha nem robbantam le és magának a motornak soha nem volt baja. Azóta már 300e km felett járhat valahol a jelenlegi gazdájánál és biztos vagyok abban hogy még ma is megy. Az általános minősége siralmas volt az Opelnek az igaz és elromlott benne ez meg az ami nagyon felidegesített benne. De maga a motor soha ha attól eltekintünk hogy azok az Opel motorok szerették pusztítani a trafósort és az olajat de már gyárilag.

Az tény hogy már sok helyen megjelent hogy melyik motorokat kell kerülni és pontosan azokkal vigyázni kell. Nem csak BMW hanem más autók motorjai benne vannak a listában. A többi olyan mint minden gép. Kophat és el is romolhat.

2017. jan. 21. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/43 anonim ***** válasza:

Pont annyira lehet objektív egy márkaszervizes, mint egy magán. És ne feledjük, a márkaszerviz gyakran a garancia lejártáig látja az autót, utána köt mi a magánnál. Nem mondom, hogy egy N-es négyhengeres biztos el fogja fosni magát, de itt lesz a legnagyobb esély a meghibásodásra. A legkétesebb hírű motorok az E46 szériában.

Az Offtopic részhez:

Ha a Citroenben az a motor van, ami a Miniben (1.6 turbo), akkor az sem épp egy főnyeremény. Novoth Tibi (TC-n szokott cikkezni) tudna róla mesélni. Ő nagyon szereti őket, de inkább azért, mert biztos megélhetést jelentenek neki. :)

A Suzukiról közel sem olyan megbízható, mint sokan hiszik. 1.3 VVT váltóhibák megvannak? Van egy Ignisünk, tudnék mesélni, igazi fosputtony. Se nem jó, se nem megbízható.

2017. jan. 22. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/43 anonim ***** válasza:

Mindezt megértem de ha azt állítjuk hogy mindegyik N-es motor megbízhatatlan az olyan mintha azt mondanánk hogy az összes kutyafajta harap.

Ha említve lett a Totalcar akkor én is őket idézem

[link]

Csak az N45 (45B16, N45NB16, N45B20S) N47 (N47D20) és az N63 (N63B44) motoroktól kell óvakodni mert ezek gyárilag tervezési hibásak. Ezeket a kódokat kell kerülni.

Nagyon hozzájárult a 4 hengeresek negatív megítéléshez hogy a legnépszerűbb 320D motor is 4 hengeres és vannak konstrukciós hibái. A népszerű 320d nem N-es de mivel 4 hengeres ezért sokan összemossák a benzines 4 hengeressel. Mégis sok 320d fut az utakon 3-400e km-rel vagy sokkal többel és mennek azok még majd sokkal többet is igaz hogy némelyik már kormol stb de megy.


A tc vendég autószerelőjét néha részrehajlónak gondolom de ezzel nem kritizálni akarom mert ez minden emberben valahol benne van (azért tisztelem is mert jó szakinak tűnik). Pl ha nekem is BMW-m lenne és történetesen egy 6 hengeres 320i (vagy esetleg nagyobb 6 hengeres) akkor én is lehet hogy azt terjeszteném hogy csak az a jó és a 4 hengeres motorok rosszak. A minis cikkre egyébként én úgy emlékszem hogy mintha az elhanyagoltság okozta volna a problémát de még régimódi vagyok és elsősorban emlékezetből írok és ha valamit nem dob ki elsőre a google akkor nem kutakodok tovább.


Látható hogy nem vitázni akarok hanem csak egy fair véleményt írni.

Például azt sem jelenthető ki hogy csak addig tudja követni a márkaszerviz az autót amíg garanciális (de már az az időszak is bőven elég a típus megítéléséhez). Azért mert vannak akik a garanciaidőn túl második vagy harmadik tulajdonosként is márkaszervizbe hordják az autóikat és nem csak a BMW-sek között van ilyen. Egy régebbi Suzuki Swiftes már nyilvánvalóan nem fogja a hivatalos Suzuki Házba hordani az autóját mert biztosan nem azért vette mert milliomos. Vissza akarja fogni a költségeket. Nekem is volt Suzukim és már úgy vettem hogy kihagyott az előző tulajdonosa néha egy olajcserét és a vezérműszíj is dupla periódust futott. Ezeket elvégeztem és utána úgy működött mint a svájci óra még akkor is amikor eladtam. Ez nem egyedi hanem sajnos általános mint hallom sokaktól. Ezt csak a Suzuki márkával kapcsolatos személyes tapasztalatom miatt írtam le. A régi olcsó 20 éves és sokszor szakadt BMW-ket se viszik már márkaszervizbe anyagi okokból. Ha átlagban ezeket az autókat 8-10 éves korukig elhordták zömében a tulajdonosaik a márkaszervizbe akkor abból már kialakulhatott egy statisztika papíron és a szervizesek fejében. Ha egy maszek szerelő az a ritka fajta aki nem részrehajló még akkor is zömében már öreg és már csak emiatt is beteges autókkal találkozik ugyanakkor egy motortípusból nem annyi példánnyal hogy reprezentatív legyen az ítélete. Az átlag maszek szinte csak a külföldről beimportált használt sokat futott idősebb olcsón vett autókat látja amik közül a legtöbb csoda hogy működik. Náluk azt figyeltem meg hogy bevisznek egy X motorú autót ami tönkrement és még szívás is van a megjavításával akkor onnantól az a szerelő szidja azt az autót mint a bokrot és az interneten is terjeszti hogy rossz.


Visszatérve a BMW-hez. Mi lenne ha a kérdező egy kitűnő állapotban megőrzött E36-ot venne?

2017. jan. 22. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/43 anonim ***** válasza:

Nekem alapvetően nem a 4 hengerrel van bajom, az M43 teljesen jó, csak gyenge. Pont a BMW szerelő haveromnak van egy turbósra átépített, és az sem esett még szét.

A 150 lóerős 320d sem rossz választás, ha találsz jól karbantartottat, de arra is lehet már szépen költögetni. Az N46-ról a google keresés után is vegyes kép alakult ki bennem. Van aki szerint vállalható, más szerint rémálom.

A TC-s cikk csak a legrosszabbakkal foglalkozik. Ami nincs bent a listában, az még nem biztos, hogy jó. Amúgy a linkelt listában is ott a BMW/PSA Prince motor, szóval biztos nem Novoth találta ki, hogy kerülendő.

Egyezzünk ki abban, hogy az N46 biztos előélettel vállalható. Oké? :)

2017. jan. 22. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!