Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nem meri senki felemelni...

Miért nem meri senki felemelni a szavát a sebességkorlátozások ellen?

Figyelt kérdés
Sokak szerint baj, ha valaki betartja ezeket. Akinek nem tetszik ez, annak szerintem a szabályozóknak kellene ezt jelezni. Vannak toka kapitányaink és öltönyös gyakorlati élet szakértőink. Ilyen kérdésekben ők az illetékesek, ők tudnak elengedni büntetéseket és eltörölni korlátozásokat.
2022. okt. 10. 06:17
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
83%

Mert sokan így is ész nélkül vezetnek, és valahogy mindig a vétlenek maradnak az úton.

Aki száguldozni akar, menjen autó versenyzőnek.

2022. okt. 10. 06:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
21%
A hatályos sebességkorlátozások,még valamikor 30éve tökéletesen megállták a helyüket,ma már aboszolút bullshit. Lakott területen belül vannak területek ahol érthető az 50-es korlátozás,de akadnak olyan területek is amerre a madár se jár és menj 50-nel(, vagy megy a csekk paraszt ).Autópályán a 130as, egyenesen röhejes kategória.Szerintem a mai világban simán lehetne rajta egy 160as tábla,ez persze nem azt jelenti,hogy mindenki menjen ennyivel,csak aki haladna azt ne tartsuk fel.
2022. okt. 10. 06:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
78%
Nem értitek a kérdezőt. Arra gondol, hogy akik gyorsan autóznak, ne a bünti miatt morogjanak, hanem hivatalos helyeken próbálkozzanak magasabb határokat elérni.
2022. okt. 10. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
73%
Én azt nem értem, hogy az ilyen okos fa.szparasztok, akik 20 éves lerúgott kotlával játzsák a jampikirályt az utakon, mjt aghodnak egy 30.000 csekk miatt...
2022. okt. 10. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
76%
3-as, a romló baleseti statisztikák pontosan azt mutatják, hogy vagy a sebességhatárok túl magasak, vagy nem tartják be azokat elég komolyan. Én a másodikat tartom valószínűbbnek, viszont innentől kezdve még nagyobb baromság lenne emelni rajtuk.
2022. okt. 10. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:
74%
itt, ahol lakom, hosszú, egyenes út vezet a két kerület között. Ismervén a traffipax helyeit, ötvennel gurulok...mögöttem villog a komplettb elmeosztály, aztán vadul előz...na pont le is fényképezték..ötszáz méterrel odébb mégegyszer. Az út végén egy bolt parkolójában dohányzik, és elnézést kér, nem ismerte a helyet. Akkor most két csekk is lesz..
2022. okt. 10. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
43%

@6 - a baleseteknek egy elég minimális százaléka köszönhető gyorshajtásnak. Majdnem minden esetben egyéb oka van (elsőbbség meg nem adása, index használat mellőzése, stb stb), viszont ugyebár amint kiderül hogy valamelyik fél gyorsabban ment a megengedettnél - hiába lett volna a megengedett sebességgel vagy annál lassabban is elkerülhetetlen a baleset - szinte automatikusan ő lesz a hibás.


@3 - Van igazság abban amit mondasz, meg nem is.

Egyik oldalon valós dolog, hogy szinte bármilyen új átlagos, vagy 20-25 éves nagyobb autóval szinte sétatempónak érződik a 130km/h. Éltem és most is gyakran járok Németországban ahol ugye vannak korlátlan szakaszok bőséggel, nyilván az útminőség az autobahn korlátlan szakaszain majdnem mindig kifogástalan és a kanyarok is sok helyen be vannak döntve, de több modern autóval is mentem ott hosszabb távot 200-ra vagy fölé beállított tempomattal, stabilak mint a jordán dinár, E39 535i-től a legújabb Passatig minden amivel ott mentem. Csakhogy én ott kizárólag régi de műszakilag kifogástalan állapotú, vagy új-újszerű autóval közlekedtem, és szeretek vezetni, voltam vezetéstechnikai tréningeken, stb stb.


Másik oldalon pedig máris a problémák:

1) Bár meglepő lehet ha vakon jársz Magyarországon, de a legtöbb embernek nem új, és nem jó állapotú autója van. Idei felmérés szerint 15, azaz tizenöt év a magyar autók átlagéletkora.

15 év bőven elég egy autónak arra, hogy rossz állapotba kerüljön, ha a tulajdonos(ok) nem tartják karban megfelelően, és ismerve a magyar átlag mentalitását az autóikkal kapcsolatban ("csakajapán mer az kimegy a világbó csak tankóni köll" meg "hát ez egy fos rá kellett kőteni tízezer forintot" - nézz csak körül itt a fórumon amint valaki mondjuk rá mer kérdezni hogy egy-egy német prémiumautó milyen), vagy kicsit értő szemmel körülnézve bárhol az országban, látható, hogy így is van - nagyon sok rohadó, filléres megoldásokkal "karbantartott", csak a legolcsóbb alkatrészekkel szervizelt autó járkál az utakon. Egyszerűen sok ember pénztárcája ezt engedi, de sok embernek többet is engedne, mégsem áldoz rá, mert "megy az oszt kész", műszakin meg dobsz egy vagy két huszast a szerelő Janidnak aztán átmegy okosba.


Ilyen autókkal nemhogy a jelenlegi sebességkorlátozások fölé nem mennék sehol, de még közúton sem kéne közlekedni leginkább. Amint a német TÜV-höz hasonló rendszer lenne itt is, kb az autópark harmadát egyből gazdasági totálkárnak nevezhetnénk.


2) Az addig rendben van, hogy aki autós fórumokat olvas az vagy valóban jól tud vezetni, nem fél a sebességkorláton vagy kicsit gyorsabban közlekedni, vagy legalábbis nagyon elhiszi hogy ő a fel nem fedezett új Michael Schumacher. Mert aki szereti az autókat, az vezetni is szeret, és amit szeretsz azt általában jól csinálod. Csakhogy a legtöbb embernek az autó pont olyan, mint egy porszívó vagy egy vasaló - használati tárgy, ami arra kell hogy eljusson A-ból B-be, semmi több. Vezetni is olyan nekik, mint vasalni vagy porszívózni - szükséges, de semmi élvezetes nincs benne, legyen kész és kész. Na, az ilyen emberek közül sokan tényleg szarnak is bele hogy hogyan vezetnek, sokan teljességgel tehetségtelenek is amit sajnos már láttam saját szememmel (egy barátnőm például már 6 éve vezet majdhogynem napi szinten - mai napig gondolkodnia kell egy pár másodpercet mielőtt tolat, hogy merre kell tekerni a kormányt ahhoz hogy a kellő irányba menjen az autó), és nekik már sok helyen a megengedett sebességkorlát is bőven elegendő - esetleg túl sok is -, arról nem is beszélve, hogy nagyon sokan, én is, úgy értelmezzük a sebességkorlátot, hogy tisztában vagyunk azzal hogy meddig nem jön a csekk ha lefotóznak, és pont annyival megyünk ami még nem büntetendő ha lekap a trafi (50-es zónában 66-68, 70-es zónában 86-88, pályán 150 stb stb). Ha megemeljük a korlátokat, akkor már lakott területen belül is 80-90 körül fognak menni az emberek, ami tényleg szürreális szerintem is, és főleg azoknak lenne ijesztő akiknek már az 50 is elég.


A törvényeket és szabályokat az összes emberre érvényessé teszik, tehát mindenkinek megfelelő kell hogy legyen. Nem csak annak, aki tud vezetni és egy 2 éves BMW-ben ül, amiben 90km/h olyan mintha alapjáraton krúzolnál.

2022. okt. 10. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
32%
Gechi buta vagy.
2022. okt. 10. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
63%
Ja, én se értettem elsőre a kérdést én vagyok gechi buta.
2022. okt. 10. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
60%

Mert pár helyi Räikkönen miatt nem fognak sebességhatárt emelni. A magyar morál nem alkalmas erre, mert itt mindenki érvényesülni, előbb elindulni, előbb odaérni, jól járni akar.


Nézz meg egy Svédországot pl, 100-110 km/h a top, itt-ott 120, de az ritkább. Új, újabb, jó állapotú autók teszik ki az ország java részét, sokan tartanak hobbi autókat, vagy luxusautót, sportautót, szuperautót, stb. A távolságok sokkal, de sokkal hosszabbak, mint itthon. Ami itthon messzinek tűnik, az kint semmi, átmentél egy másik megyébe. Kenik neki ők is olykor, de sokkal türelmesebbek, kreszt-betartóbbak, mint mi. Én előbb engedném fel ott a korlátokat, mert az meg a ló túloldala, hogy elindulsz Malmöből Stockholmba és 100-110, valahol beleszaladsz majd 120-ba pár 10 km-re. Túlzottan rámentek a biztonságra ma már, simán mehetnének jóval többel, mert az autóparkjuk van annyira fejlett, hogy megáll, észleli az előtte haladót, stb. Tudna működni, csak inkább kitesznek 100 fekvőrendőrt még a 30-as zónába is, hogy még véletlenül se tudjál 31-gyel menni. :D

2022. okt. 10. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!