Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mi értelme van a matematika...

Mi értelme van a matematika általános szintű oktatásának?

Figyelt kérdés

------- Biztonsági leírás, ha esetleg kötözködni lenne kedved -------


Igen, tudom.

Ha a szíved csücske a matek valamilyen oknál fogva valószínűleg most egyszerűen elkívánsz a halálba vagy valami egyéb hosszú és fájdalmas kínzást találtál ki számomra.

.

.

.

Na, most, hogy ezen a gondolatmeneten túl vagyunk talán térjünk rá az értelmes válaszok fázisába.

Szóval:

- Tudom, hogy vannak szakmák amik megkívánják a matematikai tudást, de azok mind egyetemi szintűek

- Tudom, hogy vannak a hétköznapi életben is használt műveletek (összeadás,szorzás stb.) - nem ezekről beszélek

- Tudom, hogy egyesek majd kérdőre vonnak, hogy miért nem a történelmet vagy az irodalmat szidom - most nem ezt kérdeztem, légyszíves ne "offolj"

.

.

.

------- Biztonsági leírás, ha esetleg kötözködni lenne kedved -------



Na, most, hogy ezen is túl vagyunk felteszem a kérdést:

Miért tanítanak matekot egész középiskolában, ha az anyagot úgysem használja semmilyen téren a tanulók nagy része, aki meg szakmailag használja annak meg olyan parányi az anyag az egyetemihez képest, hogy néhány hét alatt letudhatnák az egész 4-5 éves középsulis sz*rakodás?



2017. márc. 12. 23:04
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%

Jó kérdés. Én speciel használom, de mondjuk én bele is esek az általad említett "kisebbségbe".

Én mondjuk szakközepet és technikumot végeztem a fősuli előtt, és ahogy írod, közülünk meg pont a humán dolgokat nem használjuk az életben.

Mondjuk annyi haszna van, hogy ha véletlenül találkozunk egy történésszel, akkor talán nem nézünk olyan bután mint ő, ha mi a másodrendű differenciálegyenletről beszélnénk.


Szerintem azért nagy része a középiskolás mateknak hozzátartozik az alap műveltséghez, persze van olyan benne ami totál felesleges, ha nem műszaki pályára megy az ember.


De hidd el az egyetemeken sincs másképp. Egy családtagom most tanul, segítek neki, és a műszaki dolgokhoz szükséges felett legalább 30% olyan elvont baromság, amin látszik hogy azért van, mert unatkoznak a matematikusok.

2017. márc. 12. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
Egy teljesen korrekt válasz, köszönöm. Nem hittem volna, hogy egy ilyen kérdésnél fogok látni ilyet.
2017. márc. 12. 23:21
 3/16 anonim ***** válasza:
100%

"Miért tanítanak matekot egész középiskolában, ha az anyagot úgysem használja semmilyen téren a tanulók nagy része...?"


Így szerintem egyszerűbb az oktatási rendszer. Ha mindenki mást és mást szeretne tanulni, az nehezen kivitelezhető (rohadt sok adminisztráció) az órák is össze-vissza lennének. Ha csak a matekról lenne szó, akkor még megoldható lenne: matekos illetve nem-matekos osztály, de ugyan ez a helyzet a földrajzzal, irodalommal, történelemmel és mindegyik tárgyal. Ennyi osztály nem lehet indítani, az meg nem megoldás hogy mindenki más órákra jár be.

Meg ugye ha valaki később rájön, hogy mégis kell neki egy adott tárgy (eldöntötte, hogy milyen irányba szeretne továbbmenni) és ő azt nem tanulta, akkor eléggé megszívná a dolgot. Egyébként sokan vannak úgy, hogy még középiskola/gimnázium után sem tudják mik szeretnének lenne, így viszont jó ha mindent tanult mert (szinte) bármerre továbbtanulhat.


Másik válasz: matematika mindennek az alapja, de tényleg. Megtalálható az összes körülöttünk elhelyezkedő dologban, mindegy hogy az egy számítógép, egy ház, vagy épp egy fenyőfa. Az, hogy matematikailag nem tudunk például egy virágot leírni, az csak azt mutatja meg, hogy kevés hozzá a tudásunk.

2017. márc. 12. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
100%

1.Sokkal könnyebb olyan dolgot megtanulni amit már valahonnan ismersz mint egy teljesen új dolgot.

2.Jó hatással van a logikus gondolkodásra, fejleszti az agyat.

3. Elmélyíti az általános iskolás anyagot és felkészít az egyetemre.

2017. márc. 12. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
81%

"Miért tanítanak matekot egész középiskolában, ha az anyagot úgysem használja semmilyen téren a tanulók nagy része, aki meg szakmailag használja annak meg olyan parányi az anyag az egyetemihez képest, hogy néhány hét alatt letudhatnák az egész 4-5 éves középsulis sz*rakodás?"


Akkor valószínűleg már késő lenne, ha nincs meg az alap, nem alakul ki a "matematikus" gondolkodás nincs mire építkezni. A matematika kreatív, fiatalos tudomány. Az összes nagy matematikus huszon-egynéhány éves korában követte el élete fő művét. Néhányan idős korukig művelték e tudományt és maradandót alkottak (pl. Euler), de ők is a legjelentősebb műveiket 30 koruk előtt alkották.

2017. márc. 12. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 A kérdező kommentje:

Sajnálom 3-as és 4-es, de ezeket nem tudom elfogadni.


Az adminisztrációs problémákat még valahol megtudom érteni, de nem a legjobb kifogás.

2017. márc. 12. 23:30
 7/16 anonim ***** válasza:
100%

Ezt sok tantárgyról megkérdezhetnénk. Az összeadás, kivonás, szorzás még hasznosítható a való életben, na de pl. a verselemzés? Esetleg a történelmi ismeretek?

Ha valóban hasznos, értelmes, lényeges dolgokat akarnának tanítani, akkor lenne KRESZ oktatás, elsősegély oktatás, alapszintű biológia, szexuális felvilágosítás, adó és pénzügyi ismeretek, hogyan kell számlát befizetni, vagy esetleg egy kis könnyű pszichológia, több sportszakkör, informatika, autószerelés... és például mindenki választhatna, hogy miről akar tanulni. Növényekről, állatokról, technikáról, számítógépekről... mindenki ahhoz értene az iskola végére, ami érdekli. Abban lenne profi. Minden szakmának meglennének a szakemberei. Általánosságban sokkal okosabbak és boldogabbak lennének az emberek, nem betanított, zombivá agymosott birkák, akiket irányítani lehet.

De biztosan voltak páran, akik komolyan úgy gondolták, hogy a jelenlegi tantárgyak és tananyagok tényleg megtanulhatók és hasznosíthatók mindenki számára. De azt most nem fogom kikeresni, hogy kik voltak ők. :D

2017. márc. 13. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
90%

Eléggé el vagy tévedve, nem véletlenül nem érted a matek fontosságát.


Másik, hogy a műszaki, informatikai, gazdasági irányban tovább tanulók jelentős hányadát teszik ki a diákoknak, akik aztán átlagosan jóval több hasznot is hajtanak a gazdaságnak mint egy matekot nem megkövetelő szakma.


Ha te házat építesz mindjárt a tetővel kezdesz? Alapozással mi lesz?

Néhány hét matek esetében édes kevés.

2017. márc. 13. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 Estádio de Felchút ***** válasza:
100%
Mert a minket körülvevő természet a matematika nyelvén íródott :)
2017. márc. 13. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
100%
#9: Ez így van, de nem ez a jó válasz a kérdezőnek, hanem az, amit ő már megfogalmazott a fejében és valaki valami hasonlót ír le. Vagy csak nem érti, hogy miért is igaz ez, vagy csak nem szeretné megérteni a minket körülvevő világ működését.
2017. márc. 13. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!