Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mi értelme van a matematika...

Mi értelme van a matematika általános szintű oktatásának?

Figyelt kérdés

------- Biztonsági leírás, ha esetleg kötözködni lenne kedved -------


Igen, tudom.

Ha a szíved csücske a matek valamilyen oknál fogva valószínűleg most egyszerűen elkívánsz a halálba vagy valami egyéb hosszú és fájdalmas kínzást találtál ki számomra.

.

.

.

Na, most, hogy ezen a gondolatmeneten túl vagyunk talán térjünk rá az értelmes válaszok fázisába.

Szóval:

- Tudom, hogy vannak szakmák amik megkívánják a matematikai tudást, de azok mind egyetemi szintűek

- Tudom, hogy vannak a hétköznapi életben is használt műveletek (összeadás,szorzás stb.) - nem ezekről beszélek

- Tudom, hogy egyesek majd kérdőre vonnak, hogy miért nem a történelmet vagy az irodalmat szidom - most nem ezt kérdeztem, légyszíves ne "offolj"

.

.

.

------- Biztonsági leírás, ha esetleg kötözködni lenne kedved -------



Na, most, hogy ezen is túl vagyunk felteszem a kérdést:

Miért tanítanak matekot egész középiskolában, ha az anyagot úgysem használja semmilyen téren a tanulók nagy része, aki meg szakmailag használja annak meg olyan parányi az anyag az egyetemihez képest, hogy néhány hét alatt letudhatnák az egész 4-5 éves középsulis sz*rakodás?



2017. márc. 12. 23:04
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
100%

Elsősorban azért kell ilyen dolgokat tanulni, hogyha mondjuk akarsz építeni egy házat, vagy akár csak ki akarsz festetni egy szobát, akkor ne b*sszanak át a palánkon a mesteremberek, mert ahol tudnak, ott fognak nagy erőkkel lenyúlni. Jó, persze, ez nem a mindennapok része, de azért nem mindegy, hogy elkérnek 300.000 egy festésért, amikor 100.000-ból is könnyen kijönne, és elég, ha egyszer eljátsszák.


Ellenben egyetértek veled azzal, hogy nagyon sok embernek nem kéne vele foglalkoznia, mert egyszerűen inkompetens hozzá, és csak kínlódik vele, viszont a tanároknak is úgy kellene hozzáállniuk a dolgokhoz, hogy ne a földi pokol legyen a matek, mert sok embert ténylegesen frusztrál ez a tantárgy, és sír, ha matekórája lesz.


Egyébként pedig, nem a matek a nehéz, hanem a tanárok nem tudják jól tanítani; a jelenlegi matematikaoktatás arra épül, hogy van egy rakat képlet, tanuld meg, gyakorold unásig, aztán ha egy kicsit bonyolultabb feladat is eléd kerül, nem tudod megoldani, mert általában a matekfeladatok nem arról szólnak, hogy mindenre létezik egy képlet, amit felírsz, és megoldottad, sokkal inkább végig kellene gondolni, hogy mit, hogyan és miért csinálsz, viszont az ehhez szükséges gondolkozást nem tanulták meg, így nem is tudják megoldani.

2017. márc. 13. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 Tom Benko ***** válasza:
100%

A fő probléma, hogy mindenki minden ismerettől prompt és direkt alkalmazást kér számon. Így járt a matematika is. Pedig a matematika ismerete nem csak abban segít, hogy ki tudd számolni a hóvégi bérjegyzéket, hanem egy általános eszköz az ismeretek kiaknázására, a kreatív problémamegoldásra és a hiányzó ismeretekre való következtetésre.


Sajnos ebben a mai magyar közoktatás messzemenően nem partner, ugyanis olyan mennyiségű tananyag van előírva, ami mellett egyszerűen nincs idő elmélyedni, így a diákokban sem alakul ki ennek igénye.


Mindehhez hozzájárul, hogy az oktatási szemlélet is az uniformizálást támogatja, így a kiemelkedő képességű tanulókat már maga a szervezeti forma visszafogja, a lassabban haladókat pedig rángatja magával.


Ez sajnos minden órára áll, az irodalmat vagy a történelmet is lehet érdekesen tanítani, ehhez azonban liberális iskolakép és szervezés szükséges. Az egyéni tanrendet szintén meg lehet oldani, nem jár együtt olyan rettentő súlyos adminisztrációs terhekkel, de legalábbis kevesebbel, mint amit jelenleg a tanárok nyakába zúdítottak a kormány inkompetens mamelukjai.

2017. márc. 13. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
100%

Hát mert lényegében szükség van rá ennyi. Nem az egész tananyagot ez tény, de egy részét kb minden ember használja.

Egy festő pl felületet számol, kőműves meg köbméterben adja meg a szükséges anyagmennyiséget.

Egy sima bérvisszafejtést is csinálhatsz a középiskolai tananyaggal.

Az tény hogy a koszinusz tételt nem sokat fogod alkalmazni pl, vagy a kombinatorikát.


Nyilván lehetne egyetemszerű az oktatás és több értelme is lenne amúgy, de akkor mondd el hogy te mire járnál be. Az angolon meg talán az infón kívül.

Ilyen rendszerben elmondom neked hogy kevés ember járna 2-3 óránál többre, ha meg köteleznék az 5 minimumot mondjuk napi 5 órában az meg kb a középiskolai óráknak felelne meg.

2017. márc. 13. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
100%

Tom Benko előttem már leírta a lényeget, én csak picivel egészíteném ki: azér tanulsz matekot, hogy ne maradj buta. Ahogy irodalmat is azért tanulsz, mert egy normális embert nemcsak a saját szakmája érdekli, hanem mások gondolatai is valamint olyan emberi történetek, amelyeket olvasva átél és ezáltal picit több lesz lelkileg és az ismereteit tekintve is. Történelmet is azért tanulsz, hogy ne egy befolyásolható, a saját országáról semmit nem tudó tökkelütött legyél, hanem egy a jelenéről és jövőjéről felelősen gondolkodó állampolgár. És földrajzot is azért, hogy ismerd azt a bolygót, ahol élsz. És a sor folytatható.


Neked meg nem azon kéne agyalnod, hogy miért kell ezt meg azt tanulni, mikor neked baromira nincs kedved hozzá (mert nyilván ez indukálta a kérdésed), hanem megtalálni mindenben a hasznosat és érdekeset. Mert mindenben van. Az oktatást ugyan lehetne modernizálni, de az alapvető ismeretek megtanítását nem fogják mellőzni csak azért, mert te a munkád során az ismereteid kicsiny százalékád fogod csak használni.

2017. márc. 13. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
78%

Amit mindenkinek meg kell tanulnia, az a tanulás maga. Gondolj bele, aki ma kezdi az iskolát, az valamikor a 2070-2080-as években megy nyugdíjba (ha akkor az még létezik), meglehetősen biztosan mondhatjuk, hogy igen sok mindent kell addig még megtanulni, amiről most még csak álmodni sem tudunk. Mint minden más, ez is időbe tellik. Van egy nagyon durva ökölszabály, hogy tízezer óra gyakorlással bármilyen képesség "szakértő" szintre fejleszthető. Másképpen tíz év gyakorlást szoktak előírni ugyanarra.


Tehát az iskolának muszáj tíz évnek lennie legalább, hogy a tanulás nevű képességet felfejlessze. Valamivel ezt a tíz évet muszáj kitölteni mert közvetlenül a tanulást magát viszonylag nehéz gyakorolni, valamit kell megtanulni. Ez a valami lehet értelmes vagy értelmetlen, Magyarországon általában az utóbbi. Ez van, kár.

2017. márc. 14. 04:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
100%

Mivel minden egyértelműen a matekra épül, érdemes tanulni. Nem csak műszaki, informatikai területen fontos. Egy szobrász, festő, zenész, asztalos, pénztáros is használja.


Plusz segíti az absztrakt gondolkodás fejlődését.

2017. márc. 14. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!