Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Mitől lesz egy számla hiteles,...

Mitől lesz egy számla hiteles, érvényes?

Figyelt kérdés

Programozó vagyok, egyelőre itthoni gyakorló projektben egy webshopon dolgozom és most jutottam el odáig hogy hogyan is kellene NAV-kompatibilissé tenni a rendelés folyamatát.

Először is: egy számla mitől lesz hiteles? Ha én a weboldalon kreálok egy PDF-et és azon megjelentetem az összes kötelező elemet akkor az már egy hiteles számla?

És egy számlával mit kell kezdeni? Online kell a vásárló rendelkezésére bocsátani vagy nyomtatott formában (is)? Gondolom továbbá nekem is kell belőle egy másodpéldány nem?



jan. 19. 20:16
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
86%
Használj online számlázó programot, onnan e-mailben el tudod küldeni a megrendelőnek és a nav-al is össze tudod kötni.
jan. 19. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
88%

Annyira azért nem egyszerű, hogy .pdf dokukat legyártasz a jogszabály szerinti alaki és tartalmi kellékekkel. Hitelesíteni kell, ha elektronikus számla, ha pedig nyomtatott számla, akkor a számla kibocsátónak alá is kell írnia cégszerűen. Ma már össze kell kötni a NAV rendszerével is a kibocsátott számlákat.

Ahogy fentebb írták, kevesebb macera, ha egy harmadik fél számlázási szolgáltatón keresztül mennek ki a számlák.

jan. 19. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

És amúgy a számla sorszámánál kötelező évenként sorszámozni őket? Például SZ-2024-1234

Vagy mindegy hogyan lényeg hogy egyedi sorszámuk legyen?

jan. 19. 21:35
 4/11 anonim ***** válasza:
83%

Én a helyedben a NAV oldalán keresném a válaszokat.


például:


[link]

jan. 19. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
76%
A sorszámozás mindegy, de ahogy látom nem mentek át a korábbi válaszok.
jan. 19. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
76%

nem lehet csakúgy számlát gyártani,

a NAV-ot nem lehet kikerülni,