Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Miért nem tud megtanulni...

Miért nem tud megtanulni normálisan számolni?

Figyelt kérdés

A fiam 6 éves lesz és vannak problémái a számolással. Ki vagyok tőle borulva.

Nincs senki, aki tudna tanácsot adni, hogy mit tegyek, a rokonságban senkinek nem volt ilyen "problémája". Tanult emberek vagyunk, egyszerűen nem is tudom mit gondoljak. Szörnyű kimondani de a szerintem neki van valami baja. Szégyellem már ezt az egészet, úgy jön le, mintha nem foglalkoznánk vele pedig de.


Szóval, még ovis. elszámol 20-ig de gyakran kihagyja a 18-at.

10-20-...100 mondjuk 50-ig.

Próbálkozunk, számolunk vele, mégis nagyon lassan jutottunk el oda is, hogy 10-ig tévesztés elszámoljon.


Türelmetlen vagyok vele, mert évek óta szenvedünk.. egyszerűen nem tudom felfogni, hogy ha egy hosszú incselkedő mondokát meg tud tanulni, akkor 5 számot (pl. 10, 20, 30, 40, 50) miért nem.


Persze nyilván idővel "bemagolja", de szerintem érteni nem érti, pl azt hogy az hogy 11,12 stb uaz mint 1,2 csak elé mondjuk hogy tízen.. nem érti meg. A kis pajtásai már tavaly, középső csoportban számoltak simán, ő meg még most sem… csak makog, kihagy számokat..

Pedig esküszöm próbálkozom. Most legújabban elkezdtük járatni fejlesztő pedagógushoz iskola előkészítőre, meg logopedushoz, de emellett 3 éve jár TSMT-re is.


Összességében amúgy teljesen átlagos gyerek, nem kell a szomszédba mennie a huncutkodásért. Eleven, mozgása rendben van. Babaként normálisan fejlődött, az első dolog amivel le volt maradva az a beszéd... De kb 3 évesen az is beindult.

Rajzol, legozik, kirakózik, mondókázik, érdekli az olvasás írás, de a számolás az nála mumus.


Nagyon szeretném ha sikerülne és belejönne, de már bevallom annyira türelmetlen vagyok én is vele, hogy nekiállni sincs kedvem. (Általában pl séta közben szoktunk számolni kocsikat vagy házakat vagy ereklyéket stb, vagy a Lego ház sorait vagy a kockákat megszámoljuk, szóval próbálom játékosan csinálni de ha nem erőltetem akkor nagyon hamar elveszti a lelkesedést, és amúgy már én is mert olyan érzésem van, hogy nem jutunk egyről a kettőre.


Oviban egyébként volt valami felmérés hogy érett-e az iskolára de mindig éppen a határon van. Óvónő azt mondta hogy nem biztos benne, hogy jó lenne neki kezdeni az iskolát jövőre. (De mivel decemberi így majdnem 8 éves lenne… ha marad még egy évet és már így is 4 éve jár..)


Kihez vigyem, mi a baja?



2023. okt. 31. 20:36
1 2 3 4 5
 31/46 anonim ***** válasza:
86%

Szintén tanítókent írom hogy amit te szeretnél hogy tudjon iskolai szintű elvárás. Suli előtt max 10ig kell tudnia számolni egyesével, és azon belül kell hogy mennyiség fogalma legyen, esetleg a szamkepeket nem árt ha felismeri. Smemielp nem kell tudnia 100ig számolni, műveleteket végezni, sem 10esevel számolni ugyanis az 2. osztályos tananyag


Szerintem engedd el ezt a témát egy kicsit. Tudatalatt is rastresszelhet, és az összes kedve is elmegy az egésztől. Utána meg csak ő is ragorcsol majd. Dolgoztam ilyen gyerekkel és sokáig tartott míg kijött belőle a félelem a matekkal kapcsolatban.

2023. nov. 1. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/46 A kérdező kommentje:
Rendben köszönöm. Én ezt sem tudtam, hogy ez második osztályos anyag.
2023. nov. 1. 15:47
 33/46 A kérdező kommentje:

30. Kértelek már, ne itt kötekedj. Jelentem a válaszod, mert továbbra sem azzal vagy elfoglalva amit kérdeztem csak engem piszkálsz.


Nem mondtam, hogy nem viszem el pszsz-ra és azt sem, hogy készpénznek veszem hogy a gyerek diszkalkuliás. A fejlesztő könyvek, füzetek meg senkinek sem váltak meg kárára. Ő segíteni akart te meg nyomod továbbra is itt a puffogást.


Figyu, engedd el. Tényleg... Azért lehet bennem is van hiba de sztem te vagy itt az akinek igaza kell, hogy legyen nem én. Na szia.

2023. nov. 1. 15:50
 34/46 anonim ***** válasza:
100%

Az előző hozzászólóktól teljesen függetlenül kérdezem hogy miért nem tàjèkozódsz hogy mit kellene illetve nem kellene tudnia óvodásként?

Nem erőltetnél rá olyan dolgokat amiket 2 év múlva az ISKOLÁBAN fogják majd neki tanítani

2023. nov. 1. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/46 anonim ***** válasza:
70%
Az iskolában nem azért tanítják másodikban(7 éveseknek), mert csak akkor képesek rá, hanem mert el kell mélyíteni az anyagot az elejétől. Az átlag gyerek oviban számol vagy számokkal, ha van hozzá ismeretanyag, pillanatok alatt elsajátítja. Az enyém 4 évesen számolt 100tól visszafelè kettesével. Csak el kellett mondanom, hogy mik a páros számok(van párjuk, mutattam az ujjamon), meg hogy hogy követik egymást a számok 100ig. Pillanatok alatt felfogta és visszaadta a tudást. Az ovistársak anyukái is mondták, hogy a gyerekük összeszámolja az ezer forint feletti aprót is, meg ugye bújócskánál már 20tól számoltak visszafelé, hogy legyen idő elbújni 4 évesen, de sokszor felette. Szerintem nagyon későn kezdik az anyagot, a képességeik megvannak hozzá, gondolom a kezük csontosodása meg a figyelem és fegyelem miatt van ez a kései kezdés, de az értelmük korábban is megvan hozzá(a legtöbbnek)
2023. nov. 1. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/46 anonim ***** válasza:
63%

Jelentheted nyugodtan, nem tudom, miért velem kötekszel, amikor egy kivétellel mindenki ugyanazt írta, amit én és te tőlük se fogadtad el, csak azt az egyet, aki a te hülyeségedet mondta.

Egyébként, de, lehet kárt okozni fejlesztő füzettel. Egyrészt, mert baromi nagy a választék és sok nem hogy nem hasznos, ha valóban diszkalkulia hajlama van, káros is. Másrészt szerintem kettőnk közül én dolgoztam diszkalkuliás gyerekkel, és láttam mit okozott nagy jóakarás.

Amúgy igazad van, én nem neked akartam segíteni, hanem a gyerekednek. Te pont nem érdekelsz.

2023. nov. 1. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/46 A kérdező kommentje:

35. Van egy 4 éves fiam is, aki a kortársaitól valamivel gyorsabban fejlődik de ő sem számol azért visszafelé kettesével. Nagyon ügyes a tiéd.


Nekem a kicsi azért más, mert tipikus kisebb gyerek. Állandóan utánozza (ebben is) a tesóját és ragad rá minden

2023. nov. 1. 21:38
 38/46 anonim ***** válasza:
24%

36nak, ugyan nem gyógypedagógus vagyok, csak asszisztens, de én is “dolgozom” velük, és ne tudd meg, mi a véleménye a matektanárnak meg a gypnek!


Bár az elejétől kaptak volna fejlesztést ezen a területen, és akkor nem másodikban számolná az ujján a 20 alatti összeadást, miközben a többi lazán oszt és szoroz fejben. Diszes gyerekeknek nagyon nagyon korai segítség kell, ha már iskolás korban kap csak(6-7), az késői és nagyon le fog maradni. Kelloban kell venni a fejlesztőfüzetet, ott a legjobbak vannak, pláne ha tanácsot is kérez, de nagyon jó erre a két pirexes is, iskolaelőkészítóben is abból dolgoztak.


Igen egyébként, az enyém kiemelkedően értelmes(ilyen téren), de a többiek is hozták megközelítőleg a szintet, mikor az enyém bevitte oviba az infót és elmondta. A diszeskalkuliás gyerekek ügye ilyen: bemennek suliba és kudarccal kezdenek, mert szinte mindenki tud számolni, aki nem tudott is hamar megtanulja. Neki nem megy, miatta állnak és a többiek mérgesek rá, utolsónak végez és nagyon hibásak a feladatai, mások előtt is kiderül, hogy nem érti. A tanár bizakodik, hogy csak lassabb, mèg érnie kell, gyakoroljatok otthon többet.


Másodikban sem megy, szorzás teljes kudarc, a műveleti jeleket is keveri(szorzás osztás), nagyon sok minimumpontos dolgozata van, a tanár betojt, hogy mi van, szakszolgálat-fejlesztés, mert nem akar neki rossz értékelést adni. Mire odáig eljut második vége van vagy harmadikos, a jegyei rosszak, két év anyaggal van lemaradva már. A szakszolgálat nem akarja felmenteni, mert szorozni osztani tudnia kell, kiírják az eszközhasználatot, a tanár bizonytalan ez számológépet vagy számegyenest jelentsen-e és már lehetetlen behoznia a lemaradást, illetve több közepes gyerek lesz már másodikban, inkább az ő tudásukat menti, ők kerülnek első padba, a tiéd hàtra, csak másolja a táblát, nem baj, ha nem érti, látják, hogy reménytelen, esetleg beraknak mellé engem, de semmit sem tudok vele kezdeni én sem, mert a 3+5, öttel nagyobb, vagy a szorzás/osztás jel felismerése sem megy és még a másolással is lemarad.


Én nem vettem észre különösebb fejlődést egyébként, max memorizálnak, vagy már tudnak tíz felett összeadni, de ahhoz kellett jó fél évnyi különfoglalkozás. Negyedikben vagy felmentik matekból, vagy már harmadik végén, hogy ne buktassa meg a tanár.


Ehhez képest mit kockáztatsz a megfelelő füzet töltésével és ovis gyakorlással? Őő SEMMIT. Kicsit unatkozik majd, de kb ennyi. Az enyèm úgy jár suliba, hogy mindent tud, ezért tud figyelni plusz infókra, meg tetszenek neki az érdekes kérdések meg kapott egy plusz füzetet amit tölthet(nemtölti), meg jobban figyel a szépírásra, hogy menjen az idő. Csendben van és figyeli a társait, jelentkezik és igyekszik nem bekiabálni az eredményt. Dolgozatokat ugyanannyi idő neki is, mert szépen akar írni rajtuk, így is első 5ben végez. Ja és a leckés hisztik nálunk kevesebbek, mert nem kellett hozzászoknia sulival, előtte már lemeccseltük

2023. nov. 4. 06:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/46 anonim ***** válasza:
70%

#38! Látom, hogy nem gyógypedagógus vagy, mert akkor tudnád, hogy, ők a fejlesztés alatt nem azt értik, hogy a szülő számoltassa orrba-szájba.

Diszes gyerek egyébként, akkor is le fog maradni, ha óvodás korban elkezdik a fejlesztést. Nem azért kell felmérni, mert akkor nem lesz diszes, hanem pont ezért:

"Negyedikben vagy felmentik matekból, vagy már harmadik végén, hogy ne buktassa meg a tanár." Hogy ez még a kudarcok előtt megtörténjen. A tanítónak ne legyenek irreális elvárásai vele szemben, IDŐBEN megkapja az eszközhasználatot és, ha szükséges, a felmentést.

"És akkor nem másodikban számolná az ujján a 20 alatti összeadást, miközben a többi lazán oszt és szoroz fejben."

A problémamentes gyerekek 80százaléka is az ujján számol másodikban, azzal a különbséggel, hogy nekik sikerül. Ezzel az ég adta világon semmi probléma nincs. Normális tanító nem is csinál belőle ügyet. Ugyanúgy memorizálás, mint a szorzótábla vagy a bennfoglaló. Utóbbi nem nehezebb, sőt!

"Ehhez képest mit kockáztatsz a megfelelő füzet töltésével és ovis gyakorlással? Őő SEMMIT. Kicsit unatkozik majd, de kb ennyi." Persze, csak a te gyereked nem diszes. A diszes gyerek akkor se fog unatkozni az órán, ha az oviban anyuka már 60 fejlesztő füzetet kitöltett vele. Csak a kudarcélmény lesz több.

#36

2023. nov. 4. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/46 anonim ***** válasza:
52%

Én nem tudom, te milyen területen mozogsz, de:


A gyereknek nem érdeke, hogy elsőtől felmentsék. Az az érdeke, hogy valamennyit tudjon, és ne azt, hogy a számológépbe bepötyögi ami le van írva. Mivel iskolán kívül kell tudnia számolni majd, az az ideális, ha negyedikig nem kap ilyet, hanem átküzdi magát rajta felmentés nélkül, különben cseszheti, mikor majd 1000nél nagyobb összeg kerül a kezébe.


Arról nem is beszélve, hogy diszkalkulia diagnózissal 2-3as matekosok(mint a gyengébb tanulók disz nèlkül), de snis disz státusszal, diagnózissal nem fogják felvenni megfelelő középsuliba! Matek felmentésre úgy visszakoznak, ahogy kell! Rohadt nagy hátrány a kód, mikor annyit tudnak kb, mint egy kevesebb iqs, de még határon belüli kisgyerek(alsóban).


Diszkalkuliások a számokat és a műveleti jeleket is nehezen memorizálják, ez nem csak ennyi. És a normális sulikban senki nem számol az ujjukon másodikban, hogy is tennék, 100ig tanulják a számokat, meg hát megy nekik, na. Nem mindenkinek, de majdnem mindenkinek, viszont amíg egy gyenge matekos nem fog hátrányt szenvedni középsuliban matek felmentés miatt, meg az sni státusz és disz kód miatt, addig a diszest nem veszik fel.


Teljesen rosszindulatúan félremagyarázod! Nem mondtam, hogy a gyógyped mondja anyukának, hogy gyakoroljon. Azt mondtam, hogy a tanár mondja anyukának már elsőben, hogy tessék vele gyakorolni, sokszor plusz házit is ad. Amíg nem diszes azt hiszi be tudja hozni a lemaradást, csak korrep kell neki. Később, ha diszkalkulia kódot kap, lemondanak róla. Nem így kellene lennie, de ez van.


A plusz gyakorlás akár tanàr, akár értelmes szülő végzi pedig borzalmasan hasznos, egyszerűen ez(is) kell nekik, 100x annyi idő és 100x annyi módszer, amíg rögzül és megértik. Hasznos!


A gyógyped amúgy kiviszi és nézd meg a fejlesztő füzetét, ugyanezt csinálják, az alapoktól! Karikázz be minden másodikat meg ilyenek. Erre bárki képes, te is oda tudod nyomni a matricát, csak a körítés más, jobban előadják; de pont annyi az egész, amit ez az anyuka csinál a saját gyerekével, játékosan foglalkozik vele és megjutalmazza ha ügyes volt és próbál türelmes és kreatív lenne. Édeskevés nekik az a 2-3 fejlesztős(sokszor csoportos) karikázgatás, amit a suliban kapnak snire, az lófütty.


Kell neki valaki, aki napi x időt beleöl, különben átvészeli a sulit felmentéssel és nem mehet bizonyos pályákra, hanem a “selejtet—bocs” összegyűjti pár suli és ott fog tanulni, mert csak oda veszik fel.


Nekem két diszkalkuliás felnőtt ismerősöm van, mindkettő egyetemet végzett, az egyik szoc munkás; a másik kommunikaciót tanult, de azért tudnak a matekfelmentésük ellenére 1000felett számolni, mert az anyjuk vagy hatalmas pénzt költött különtanárra és/vagy tanult velük vért izzadva, nem lehúzva őket q klotyón, mint a tanárok teszik, hogy hátrarakja az utolsó padba, beültet mellé engem(gyp asszisztens), hogy akkor másoljon a gyerek nem baj ha nem tudja, legyen kitöltve, hogy majd más gyakoroljon vele, vagy csak foglalja el magát csendben és ne is fejlődjön(felmentès). Én akarnám, hogy a gyerekem tudjon boldogulni az életben akkor is, ha komoly nehézsége van, ehhez pedig rengeteget kell beleölni minél korábban kezdve.


Szerintem ott tér el a gondolkodásunk, hogy te azt hiszed jó nekik, ha felmentik őket és elismerik hogy hülyék ehhez, hogy ne sérüljenek a kudarctól, lemondasz róluk és nem gondolsz a jövőjükre, én meg lökném őket felfelé, harcolnék értük foggal körömmel, hogyha 4es nem is lesz, de hármassal minél tovább vigyék, ha kb tudják már az is hozzájárul a középsulihoz és az önálló élethez. Csak nem tanár vagy? Mondjuk jópár szülő is lemond a gyerekéről és berakja elfekvőbe elkönyvelve, hogy ennyire képes, ahelyett, hogy akár több mankóval húzná felfelé.


Ha gyakorolnának a roma kislánnyal a szülei, aki mellé be szoktak rakni, ő sem lenne ilyen reménytelen, sokaknak megy. Kínkeserves, de pozitiv hozzaallassal jatekosan es szigorral is el fogja tudni sajatitani valameddig. Legalabb negyedik osztalyig, hogy mikor majd olvassa a szakácskonyvet, hogy valaminek a fele, harmada, ötöde, akkor tudja miről van szó.. vagy addig amíg középsuliba jut, bőven jó, ha kettessel átmegy matekból, de nehogymár emiatt ne mehessen bármelyik iskolába. Lehet nagyon jó informatukus lenne, összerakja szétszedi a gépet, de matekból diszes, sni besorolása van, felmentése és nem lesz informatikus.


Na mindegy.


Többet nem fogok hozzászólni, elég, ha anyukájának átment a lényeg. A gyerek lelkét meg lehet ápolni, gyerekem neked ez nagyon nehezen megy, ezért sokat kell csinálni. Ha a fenéktörlés nem menne, akkor sem tartaná senki pelenkában, kit érdekel, ha rossz neki, törölje csak ki, gyakorolják naponta a lehető legjobb módszerekkel. Akkor is, ha sír egy évig, mert kudarc éri, nem elkerülni kell, később majd felfogja, hogy a hasznára vált, a kisgyerekek nem tudnak előre gondolkozni x évvel.

2023. nov. 6. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!