Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Miért nem tud megtanulni...

Miért nem tud megtanulni normálisan számolni?

Figyelt kérdés

A fiam 6 éves lesz és vannak problémái a számolással. Ki vagyok tőle borulva.

Nincs senki, aki tudna tanácsot adni, hogy mit tegyek, a rokonságban senkinek nem volt ilyen "problémája". Tanult emberek vagyunk, egyszerűen nem is tudom mit gondoljak. Szörnyű kimondani de a szerintem neki van valami baja. Szégyellem már ezt az egészet, úgy jön le, mintha nem foglalkoznánk vele pedig de.


Szóval, még ovis. elszámol 20-ig de gyakran kihagyja a 18-at.

10-20-...100 mondjuk 50-ig.

Próbálkozunk, számolunk vele, mégis nagyon lassan jutottunk el oda is, hogy 10-ig tévesztés elszámoljon.


Türelmetlen vagyok vele, mert évek óta szenvedünk.. egyszerűen nem tudom felfogni, hogy ha egy hosszú incselkedő mondokát meg tud tanulni, akkor 5 számot (pl. 10, 20, 30, 40, 50) miért nem.


Persze nyilván idővel "bemagolja", de szerintem érteni nem érti, pl azt hogy az hogy 11,12 stb uaz mint 1,2 csak elé mondjuk hogy tízen.. nem érti meg. A kis pajtásai már tavaly, középső csoportban számoltak simán, ő meg még most sem… csak makog, kihagy számokat..

Pedig esküszöm próbálkozom. Most legújabban elkezdtük járatni fejlesztő pedagógushoz iskola előkészítőre, meg logopedushoz, de emellett 3 éve jár TSMT-re is.


Összességében amúgy teljesen átlagos gyerek, nem kell a szomszédba mennie a huncutkodásért. Eleven, mozgása rendben van. Babaként normálisan fejlődött, az első dolog amivel le volt maradva az a beszéd... De kb 3 évesen az is beindult.

Rajzol, legozik, kirakózik, mondókázik, érdekli az olvasás írás, de a számolás az nála mumus.


Nagyon szeretném ha sikerülne és belejönne, de már bevallom annyira türelmetlen vagyok én is vele, hogy nekiállni sincs kedvem. (Általában pl séta közben szoktunk számolni kocsikat vagy házakat vagy ereklyéket stb, vagy a Lego ház sorait vagy a kockákat megszámoljuk, szóval próbálom játékosan csinálni de ha nem erőltetem akkor nagyon hamar elveszti a lelkesedést, és amúgy már én is mert olyan érzésem van, hogy nem jutunk egyről a kettőre.


Oviban egyébként volt valami felmérés hogy érett-e az iskolára de mindig éppen a határon van. Óvónő azt mondta hogy nem biztos benne, hogy jó lenne neki kezdeni az iskolát jövőre. (De mivel decemberi így majdnem 8 éves lenne… ha marad még egy évet és már így is 4 éve jár..)


Kihez vigyem, mi a baja?



2023. okt. 31. 20:36
1 2 3 4 5
 41/46 anonim ***** válasza:
100%

#40!Te nagyon vakon vagy. Nem azt írtam, hogy elsőben mentsék fel, hanem, hogy a kezdetektől megilleti az egyéni tanrend. Ne követelhessenek tőle olyat, amire nem képes!

Kezdek kételkedni abban, hogy te valaha is láttál diszkalkuliás gyereket. Nem, egy diszkalkuliás tanuló, baromira nem olyan, mint egy problémamentes 2-es-3-as matekos! A papír nélküli diszkalkuliás gyereket a tanterv szerint kell értékelni, ami szerint ő EGYES. Ha a matektanár felismeri, hogy diszes, csak éppen a szülő nem képes kivizsgáltatni, akkor jóindulatból évekig átrugdoshatja kettessel, de nem kötelessége!

"hogyha 4es nem is lesz, de hármassal minél tovább vigyék, ha kb tudják már az is hozzájárul a középsulihoz és az önálló élethez"🤣

Ezen hangosan felröhögtem. Hármas matekos a humán beállítottságú ép gyerek, nem a diszkalkuliás.

Számológép? Te milyen bolygón élsz? Alsó tagozatos diszkalkuliásnál az eszközhasználat NEM számológép használatot jelent! Ha nálatok az egyetlen "eszköz " a számológép, nem is csodálkozom, hogy nem tudnak számolni.

Nem 100-ig számol az ujján, te jó ég!🤦🏽‍♀️ "Nem diszes" gyerek azért számol ott, mert MÉG nem memorizálta, de a tízes átlépés sémáját érti. Lebutítva, pl.: Fejből nem tudja, hogy mennyi 8+3, mert nem magolta be, de az ujján ki tudja számolni, hogy mennyi 28+3 anélkül, hogy végigszámolna 31-ig, mert 8 ujját nyitja ki, nem kell 28-at, ahhoz ad hármat, mivel tudja, hogy a "huszonok" után a harmincasok jönnek, őt az érdekli, mire végződik. Mivel rengetegszer csinálja, memorizálja, később fejből tudja, mennyi 8+3 és második végére, legkésőbb 3.elejére "elhagyja" az ujjait.

Diszkalkuliás nem képes erre, mivel elsőben szinte biztos, hogyha a számok sorrendjét anyukának sikerült is bemagoltatni vele, nem tud ritmusban számlálni. Csak mondja sorrendben a számokat és random nyitja ki az ujjait. Először el kell jutnia idáig, hogy LEGALÁBB az ujján tudjon számolni.

"Erre bárki képes, te is oda tudod nyomni a matricát, csak a körítés más."

Pont a körítés a lényeg. Nem azt mondtam, hogy anyuka ne tanuljon vele, hanem, hogy ne random Gizike útmutatása alapján. Szakember meg tudja neki mondani, hogy éppen MIT és HOGYAN gyakoroljon vele.

"Csak nem tanár vagy? Mondjuk jópár szülő is lemond a gyerekéről és berakja elfekvőbe elkönyvelve, hogy ennyire képes, ahelyett, hogy akár több mankóval húzná felfelé." Erről nem fogok magyarázkodni. Legyen elég annyi, hogy marhára "félreismersz". Nem egy és nem két gyereket juttattam olyan szintre, hogy el se hinnéd, akikről már mindenki más lemondott. Szóval pont ellenkezőleg.

"de nehogymár emiatt ne mehessen bármelyik iskolába".

Pedig ne menjen. Nem kell egy diszkalkuliás embernek közgazdásznak menni. Az se neki, se másnak nem jó. Ahogy az említett ismerőseid is találtak olyan szakmát, amiben jók lehetnek. Az lenne a lényeg, hogy mindenki az érdeklődésének, képességének, tehetségének megfelelő munkát végezze. Minden más tudásból elég annyi, amivel a hétköznapi életben elboldogul.

Nem tudom, te milyen középiskolákról beszélsz, de egyáltalán nincsenek "kizárva" a diszkalkuliás gyerekek. Persze, hogy matek tagozaton, vagy közgazdasági szakközépben nem látják szívesen. De miért is kéne? Ami pedig a többi sulit illeti, lehet, hogy neked újdonság, minden gimnáziumban és a legtöbb szakközépben központi felvételi van matekból IS! Amíg egy részleges felmentéssel egy diszkalkuliás gyerek simán bejuthat, mert nem rontja a matek, se a hozott, se a szerzett pontszámait, papír nélkül ír egy 0pontos matekot+viszi a szerinted hármas, valójában pedig jó esetben kettes matek jegyeit. Ha magyarból véletlenül nagyon penge is, ez arra se lesz elég, hogy szóbelire behívják. Ha valami csoda folytán valahova bejut szóbelire, ott levonják a következtetést, hogy nem bírná a matekot és elutasítják, miközben "papírral" simán felvették volna.

#39

2023. nov. 6. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/46 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem egy kicsit elbeszéltek egymás mellett. Nem mindegy, hogy az adott gyerek mennyire súlyosan diszkalkuliás, de az sem, hogy a szülő milyen, akar-e, tud-e pluszerőfeszítést tenni, vagy nem. Nameg hogy a tanítónak van-e kapacitása pluszban odafigyelni.


Szerintem a kérdező esetén a szülői hozzáállás abszolút jó. Viszont a szülőnek lenne szüksége több segítségre: hogy most akkor mit is várhat a gyerekétől, hogy reális képe legyen és ne legyen frusztrált, türelmetlen, és miket lenne érdemes gyakorolni vele az orrvérzésig tartó számlálás helyett. És adott esetben a gyereknek valamilyen fokú felmentésre, egyéni tanrendre lehet szüksége, de ezügyben muszáj kivárni a szakszolgálaos időpontot. Esetleg addig is lehet otthonra venni korongot, számegyenest meg számolópálcikát, és mindent kirakni azzal is, ha kell. Ideális lenne a tanítóval is beszélni erről, de nem tudom, mennyire életszerű, hogy neki erre ideje legyen.

2023. nov. 6. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/46 anonim ***** válasza:
100%
Nem csak elbeszélnek, hanem kvára előre is szaladnak. Abból, amit a kérdező leírt egyáltalán nem egyértelmű, hogy barmilyen részképességzavara lenne a gyereknek.
2023. nov. 6. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/46 anonim ***** válasza:
26%

#43! Nem én szaladtam előre, hanem a vitapartnerem, aki a #27-es hozzászólásában látatlanban diagnosztizálta. (Ld.#30 hozzászólásom.) Erre a Kérdező ráugrott, mint gyöngytyúk a takonyra.

Én és más pedagógusok már leírtuk, hogy jelenleg a gyerekkel nincs teendő. Amit nem tud, az nem is elvárás iskolakezdéskor, sőt, első osztályban se. Épp ezért, ez valóban NEM utal arra, hogy diszkalkuliás lenne. Ahhoz, hogy kiderüljön, van-e BÁRMILYEN részképesség zavara, pszsz vizsgálat szükséges. Addig a helyes szülői magatartás az lenne, ha békén hagyná. Ha nagyon nem bír magával, magánban megnézetheti egy tanítóval, aki el tudja dönteni, szeptemberig kell-e bármit csináltatni vele. HA igen, és a szülő úgy dönt, hogy ezt nem bízza szakemberre, mert ő akarja, akkor is meg tudja mondani, hogy MIBŐL, MIT és HOGYAN tanuljon vele.

A Kérdező már kifejtette, hogy nem fogad el tőlem semmilyen tanácsot, én vele már rég lezártam a diskurálást. De azt nem szeretném, ha más elméleteit nekem tulajdonítanák, mivel én NEM szaladtam sehova, a Kérdező gyermekét, pedig nem diagnosztizáltam. A vitapartneremnek kizárólag általánosságban írtam diszkalkuliásokról, mivel ő hozta fel és rengeteg tévhitet írt velük kapcsolatban.

#41

2023. nov. 6. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/46 anonim ***** válasza:

Én veled értek egyet, korábbi valaszom a 21-es volt

#43

2023. nov. 6. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/46 anonim ***** válasza:

#45! Megnéztem, én is veled🤝

#44

2023. nov. 6. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!