Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Szülés » Programozott császár: tényleg...

Programozott császár: tényleg "árt" a babának?

Figyelt kérdés
Mármint hogy rosszat tesz, hiszen ő maga még nem akart volna világra jönni, csak kirángatták.

2012. nov. 5. 21:37
1 2 3
 21/29 anonim ***** válasza:
88%
Én csak biológiai oldalról tudok hozzászólni, mert eü hallgató vagyok, a gyerekgyógyászat könyvem ezt írja: "a folyadék részben a szülés alatt a tüdőből kipréselődik, a maradék néhány órán belül a nyirok utakon és a vénás keringésen keresztül eliminálódik" (azaz a tüdőből a víz kipréselődik, mikor a baba áthalad a szülőcsatornán, nem egy utolsó szempont!). A másik részlet: "császármetszés után alacsonyabb a vér cortisol-, prostaglandin-, prolactin-, és cathecolamin koncentrációja, mint hüvelyi szülés esetén - ezek fontosak a szülés utáni cardiorespiratoricus (szív és érrendszeri) adaptációhoz." Azaz könnyebben alkalmazkodik a hüvelyi úton született baba az új környezethez, mint a császáros. Az anyagok szintje és hogy ezek miket befolyásolnak már nem másolom ide, végül is ez nem előadás, csak egy példa, hogy igen, van különbség. A kezdetekben mindenképp. Hogy hosszabb távon mit okozhat, nem tudom, de nem hiszem, hogy "maradandó" károsodása lenne egy császáros babának, főleg, ha programozott a császár és fel vannak készülve a fogadására, segítésére, és nem koraszülöttről van szó.
2012. nov. 7. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/29 A kérdező kommentje: