Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehetséges egy villanymotorral...

Krumplipuska kérdése:

Lehetséges egy villanymotorral hajtott generátor meg építése?

Figyelt kérdés
Egy ilyen [link] generátorra gondoltam. Az lenne a kérdésem, hogy az áttétel meg felelő lenne-e? Illetve hogy ha a hajó motor 1000 W lenne, akkor a generátor tudna-e elegendő áramot termelni a meg hajtásához? A válaszokat előre is köszönöm:)

2015. febr. 21. 15:29
 1/8 anonim ***** válasza:
És ez mire lenne jó?
2015. febr. 21. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
94%

Ennek annyi értelme van, mint a nevedben szereplő lőfegyvernek.

De ezen a módon még kevés lesz a veszteséged, javaslom a következőt: a hálózatról vett árammal melegíts vizet, üzemeltess egy gőzturbinát, majd az abból nyert árammal hajtasd meg a villanymotort, ami a generátort hajtja. Így már erősen mínuszba hajló energia áll majd rendelkezésedre.

2015. febr. 21. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

"Az lenne a kérdésem, hogy az áttétel meg felelő lenne-e?"

Miért, hol az áttétel? Van egy szép, színes rajz, amin még véletlenül sincs méretezve a két szíjtárcsa és meg sem lehet mérni őket. Áttételt meg általában nem szemre számolunk.

Egyébként lehet építeni villanymotorral hajtott generátort. Értelme nem sok van, de attól még lehet. Ismerni kell hozzá a villanymotor és a generátor jelleggörbéjét, az alapján kell méretezni az áttételt.

2015. febr. 21. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Komoly egy rajz az biztos. "Akkumlátor"... ennyit a tervező szaktudásáról. A mosógépmotor tápellátását már elfelejtette "rátervezni" a műremekre.


Hiányzott már az újabb perpetuum mobile feltaláló, havonta-kéthavonta jön egy, mindegyik fel akarja találni a villanymotorral hajtott generátort, aminek csak a felpörgetéséhez van szükség hálózati áramforrásra.



Psszt... ne add tovább: Paks is így működik, egyre nagyobb és nagyobb motorok és generátorok vannak egymás után kötve, a legelső, legkisebb generátort 30 éve egy ceruzaelemmel hajtott LEGO-motorral forgatták meg, azóta a hűtőtornyok csak kamuból gőzölögnek, sugárveszély sincs, egy gramm uránt nem találsz ott...

2015. febr. 21. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Ígyvan, szóljuk le aki szeretne valami hasznosat feltalálni. Nem lenne jobb leírni neki hogy ez így nemfog működni ezért és ezért? Áhh, oltsuk be a francba.

Egyébként engem is leoltottak ezek az ökrök, írj egy privit, megbeszéljük :)

2015. febr. 28. 02:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Igen,én is örököltem egy ilyen un."magdinó"-t.Egy tengelyen volt a motor és a dinamó forgórésze,érdekessége volt még,hogy a fordulatszámát a kefehíd elforgatásával lehetett változtatni.A dinamó oldala középfordulaton 24 volt egyenáramot adott.Hogy mire használták,elfelejtettem megkérdezni.
2015. máj. 1. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Nos, az első hozzászóló poénos posztja valóbban igaz, azonban a kérdező ötlete nem teljesen hülyeség, legalább is elvben nem. Ha 1960-t írnánk, akkor napi használatben lévő példát is tudnék mondani az ilyen jellegű áramátalakításra. Ma már csak egy darab ilyen gép megy, de akkoriban volt vagy 200 belőle és ez nem más, mint a V41 és V42 sorozatszámú Ward-leonard rendszerű magyar villamos mozdony.


A gép pontosan úgy működött, ahogy a kérdező írta:


lejött a villany a felsővezetékböl (25 ezer volt) majd ez belement a mozdonyban egy trafóba, ami csinált ebből kb. 1000 Voltos váltakozó feszültséget. Ezzel az egyfázisú váltakozó feszültséggel meghajtottak egy szinkronmotort, mely meghajtott egy egyenáramú dinamót, melyről le lehetett venni a kefés egyenáramú vontatómotoroknak a szabályzott egyenfeszültséget.

Az áram, ez álltal a vonóerő szabályzása a szinkrongép gerjesztésének szabályzásával működött. A szinkronmotort persze nem lehetett álló helyzeben feszültség alá helyezni, hanem pont a vele egy tengelyen lévő fődinamóval pörgették fel szinkron fordulatra és amikor ez megvolt, jelzett egy lámpa, amikor a mozdonyvezető ráadhatta a delejt a szinkronmotorra. A dinamót indításkor mint motort egy ugynevezett ferraris-arno gépcsoportról vett feszültséggel hajtották meg.


Miért is volt erre szükség? azért mert akkoriban nem léteztek a ma ismert igbt teljesítmény transzisztorok, ezért az asszinkron vonatómotorokat nem lehetett gazdaságosan kivitelezni és a szilik (v43) érkezése miatt, mivel azoknak nem egységnyi fázistényezője volt, fel kellett emelni a feszültséget 16 ezer voltról 25 ezerre, amit meg a v40 sorozatú un. Kandó mozdonyok fázisváltói nem bírták volna szigeteléssel...


Szóval, gyorsan kellett egy egyenáramú motorral hajtott mozdony, azonban a vasfüggöny keleti oldalán akkor még nem lehetett beszerezni szilicium egyenirányító diódákat amik bírnák a több ezer voltot és ampert, ezért a ganz mérnökei ezt a megoldást választották.


Tehát elvben az ötlet nem kivitelezhetettlen pl. ha egy fázisod van otthon és 3 fázisú motort akarsz bekötni, akkor meg is lehet oldani akár, de ha ezt a kérdést teszed fel, akkor jobb ha bele se fogsz. Még ha össze is tudnád hozni, a hatásfoka nagyon rossz lenne...


A gőzturbinás ötletre reagálva megint csak vasút...

A 2. VH. után alig voltak villanymozdonyok, azonban gőzmozdonyból rengeteg volt, amibe viszont nem volt szén... viszont osztrákiában rengeteg volt a szél és vízerőmű... Így hát elkezdték a gőzmozdonyokba pakolni a fűtőbetéteket meg áramszedőt rá... Működött a dolog, de a hatásfokról tényleg nincs értelme beszélni... :)

2015. okt. 9. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
[link] Íme az elektromos fűtésű gőzmozdony.
2015. okt. 9. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!