Hogyan kell lángoltatni a kipufogót?
Hogyan kell azt elérni hogy lángot lőjön ki a kipufogó egy alap kocsinál pl. (Opel b vectra) szerintem a 101lereje elég hozzá bőven azt még tudom hogy a gyújtást magas fordulaton le kell venni vagy valami ilyesmi!
Segítséget várok!
Ha semmi kütyü nélkül csak úgy leveszed a gyújtást, s megpumpálod a gázpedált, majd ismét visszateszed a gyújtást, akkor a fel nem használt üzemanyag nem égni, hanem robbanni fog a kipufogórendszerben, mely igen hangos durranással jár.
(Istenem, mennyit szórakoztam így a platós Zillel, mikor katona voltam. :-D Kétszer sikerült is felrobbantani a kipufogódobot, szétnyílt rendesen)
Nem mondanám, hogy szakértője vagyok a dolognak, csak logikusan végiggondolva én a következőkre jutok:
Az elképzelésed nem tűnik alaptalannak, mert ha sok üzemanyagot juttatsz a motorba, de közben leveszed a gyújtást, akkor valószínűleg a következő kipufogási ütemmel az el nem égett ü.anyag szépen eltávozik a kipufogó felé, és ha az elég forró, lehet, h. tényleg begyullad.
Persze kérdéses, h. ha az olyan forró, akkor a motor nem az, ott nem gyulladna be szikra nélkül is, pusztán a motor hőmérséklete miatt?
Meg ha be is gyullad a kipufogócsőben, valószínűleg nem a végén, hanem még az elején, ezért nincs nagy esély rá, hogy hátul kicsapjon a láng. Igaza van annak az előttem szólónak, aki inkább motort javasol ilyen célra, mert ott kisebb a kipufogó cső hossza, így ott inkább elérhető ez a hatás. (Vagy egy farmotoros autónál esetleg, de olyat már alig találni.)
És ha ez ment is esetleg régebbi autókon, az újabbaknál biztos nehezebb ilyet összehozni, mert itt már mindent agyonraszabályoznak elektronikusan, tehát a gyújtás levételével valószínűleg az injektor sem fog már benzint befecskendezni. Meg a katalizátor is akadálya lehet annak, hogy hátul kijöjjön a láng.
Szóval szerintem a legegyszerűbb, ha kipróbálod, h. megy-e (ha már egyszer nem sajnálod az autót), de kis esélyét látom annak, h. egy Vectránál ez összejöjjön.
a katalizátor miatt sajnos az előgyujtás változtatása esetleg durrogásokhoz(kipufogóban zajló mini robbanások) vezethet!
a te megoldásod talán ,egy porlasztó rendszer felszerelése lehetne...
talán egy komolyabb főfúvóka és valami befecskendező keresztezésével megoldható ,kísérletezésekkel ,sok munkával és próbálgatásokkal ,de ugye ez fokozott tűzveszély ,és hát ki akarja felgyújtani saját magát!
ha mindenképp ragaszkodsz ehhez ,akkor ezt tudom ajánlani ,valami mini kompresszor ,egy tartály ahova az éghető anyagot tárolod ami lehetne gáz vagy cseppfolyós...
Kíváncsi lennék erre a rendszerre bővebben is.
"a gyertya szikráit a kipufogóba vezetik" - úgy érted, a kipufogóban is elhelyeznek egy gyújtógyertyát? A szikrát a kipufogóig ugyanis nem értem, hogy lehet elvinni (az 1 mm körüli szikraközt még csak-csak átüti, de a kipufogóig vezető néhány cm-hez kell energia rendesen).
"az robbantja be a kipufogógázt" - a modern, szabályozott befecskendezéses rendszerek esetében a kipufogógáz rendkívül kevés éghető anyagot tartalmaz, nem hiszem, hogy a gyári keverékképzés módosítása nélkül hajlandó lenne akár égni, akár robbanni.
"Motort nem kárositja" - ha ügyesen van kivitelezve, akkor nem. A kipufogót esetleg, de valamit valamiért. Érdemes viszont vigyázni, hogy az égés a kipufogónak ne a felső (csonk) részén menjen végbe, mert akkor a kipufogószelep nem lesz hosszú életű.
Egyébként kütyü nélkül valóban megy a dolog, úgy, ahogy előttem írták is. Gyújtást le, nagy gáz, gyújtást vissza, pukk. Nem biztos, hogy lángol is, de durran. Viszont már a karburátoros autók közt is vannak olyanok (az 1500-as Ladán már megjelent), amelyek erre nem alkalmasak: ezeknél elektromágneses zárószelep akadályozza meg, hogy a gyújtás levétele után a forró hengerfejben öngyulladás lépjen fel és durrogjon a motor. A befecskendezők is tartalmaznak hasonló rendszereket, de azokat annyira nem ismerem.
Az nem úgy működik hogy te állsz egyhelyben az autóddal és pörgeted és egyszercsak leveszed a gyújtást aztán visszaadod és egyszercsak belángol mi zsigulival játszottunk igy hogy MENET KÖZBEN levettük a gyujtást az autó lassult és mivel hajtotta a motort a lendület igy termelte a motorban au üzemanyagot és amikor vissza ráadtuk belángolt igen de viszont csak egy cső ment végig és nem akadályozta sem a középsődob sem a végdob a léng útját és igy is hogy hátul kicsapjon a láng le kellett lassulnunk 130ról kb 70re. Na de te ezt nem fogod megcsinálni egy vectrával pláne ha katalizátor középsődob benne van és a végdob is a gyári de még ha mindent kipusztitassz akkor sem mert van a motorban elektronika ami megakadályozza az üzemanyag további motorba jutását ezért nem eszik semmit az autód amikor motorfékkel lassitassz mig a zsigulinál/ no elektronika/ ugyan úgty eszi az üzemanyagot! szval nem fog egykönnyen összejönni pláne nem ezzel a "gyújtásos trükkel"
Ja és én olyan helyen dolgozok ahol az ilyeneket pl a motor felépitését fejből vágni kell szval sztem hiába is játszol ilyenekkel nem fog összejönni!
UI.: előgyójtás állitgatás: zsigulinál jó csak akkor szét veri a szelepet a himba de grat hozzá mert olyan nagyon sok köze nincs hozzá mert attól berobban ugyan úgy csak másik motort kell venni meg vissza ugyan úgy nem igazán állitod szval sok sikert!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!