Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Lányként mennyi esélyem van...

Lányként mennyi esélyem van ahhoz, hogy utasszállító pilóta legyek?

Figyelt kérdés

Már nagyon régóta foglalkoztat a repülés gondolata és minden vágyam az,hogy egyszer "pilótanő" lehessek.(nagyon érdekel még a légikatasztrófák című ismeretterjesztő sorozat,amit nem a vér miatt nézek,hanem azért,hogy minél több mindent megtudjak azokról a gépekről,amik lezuhantak)Ha hiszitek,ha nem,ha elmegy felettem egy alacsonyan szálló repülő én azt megállapítom,hogy milyen típus.Örülnék,ha véleményt írnátok!!!

15/L


2010. márc. 30. 09:55
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
59%

itt nem az a gond hogy nő vagy vagy nem vagy nő, hanem a pénz

A képzés ugye nagyjából:

- 1,5-2 milla (mire oda jutsz lesz 3) PPL

- pár száz repült óra kell az éjszakaihoz illetve a CPL-hez (1 óra kb 30e ft körül van legolcsóbban számolva)

- éjszakai

- CPL

- aztán jöhet a multi engine

- persze közben egy felsőfokú diploma, felsőfokú angol


mindez összesen sztem kb olyan 10-20 milla körül lehet most, és persze ebben még nincsen benne, hogy évente asszem 40 órát kötelező repülni, mert különben ugrik a szakszód!


és ha ezek után még ismersz is valakit ott ahova menni szeretnél, talán bejuthatsz...


Amit én javaslok: szerezd meg az MS flight simulator progit, annak van egy kézikönyve. Azt olvasgasd, tanuld meg az alapokat otthon gép előtt, ingyen. Közben elkezdhetsz csinálni egy vitorlázórepcsis képzést az életben, ez még elviselhető (olyan 150-200e körül lehet most). Ezek után pedig már jobban el tudod dönteni, hogy mennyire érdekel.


A magyar felsőoktatásba ösztöndíjasként bejutni szerintem két esetben lehet:

- nagyon ismersz valakit

- nagyon kihasználnod a nőiességed


Illetve: több helyen van ilyen élményrepülés móka. Kifizetsz 1 órányi repülést, kicsit vezetheted a gépet, illetve belevisznek egy két mókás helyzetbe: dugó, társai. Utána kiderül egyáltalán mennyire bírja a gyomrod, mennyire fog meg ott fent...


Ha bármi érdekel bővebben a felsoroltak közül nyugodtan dobj privit!

2010. márc. 31. 00:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim válasza:

Annyira nem vészes a helyzet mint ahogy az előttem szólók leírták. Igaz hogy drága, de ez kellő szorgalommal mérsékelhető. Főleg most, az új szabályok (JAR-FCL, EU norma a régebbi ICAO-val szemben) bevezetésével, átjárhatóbb a szakszórendszer. Kezdeni vitorlázógéppel érdemes, esetleg motoros vitorlázóval. Ezeket főleg egy klubban tudod megtenni, úgy olcsóbb (olyan 15k/óra a movit, vitorla 3-4k/óra). Ha eleget kijársz (vitorlázórepülés egész hétvégés program :)) hamar el lehet érni jelentősebb óraszámot, persze ebből nem számít az összes CPL-hez, csak ha jól tudom 10 %-a, viszont a vitorlaszakszó (2-3 év azaz szezon megszerezni) után a movitra konvertálás sokkal egyszerűbb, és kevesebb órából megoldható (parancsnok pilóta órák 50 %-a de max 25 óra levonható). Ezzel együtt a movit képzés olyan 20-25 óra. Az egyszerűsített rendszerrel sokkal kevesebb órából megoldható a full PPL-A-ra való átképzés. Utána persze a képzések ugyanannyiba kerülnek, de ne felejtsük el, hogy itt már 100 óra körül jársz, amit többnyire 5-15 ezer ft/óra áron szereztél, a 30 ezer helyett. Az sem elhanyagolható, hogy sokkal tapasztaltabb vagy ezáltal. A legtöbb pilóta egyetért abban, hogy a vitorlázórepülés az igazi repülősport, te és a felhők, termikek. Sokan kezdik ezzel, majd lépnek tovább, akár utasszállító gépre is. Sok szorgalommal ki lehet váltani sok pénzt, csak rá kell érni, és dolgozni, nem is keveset. Ha az új képzési szabályok érdekelnek, a 32/2009 (VI.30.) KöViM rendelet tartalmazza, kellemes olvasást! :)

Én jelenleg a B vizsgámon vagyok túl (egyedül repülés), készülök a C vizsgára (termikelés, ami a hosszú időtartam repülésekhez kell). Az első évben kicsit lassú az óragyűjtés, hiszen csak 5-6 perces köröket mész, de később akár órás, sőt hosszabb repülések is lehetségesek (csak jó idő és klub kell hozzá). A jó hír, hogy ez már 15 évesen elkezdhető, első egyedül repülésemnél is alig múltam el pár hónappal.

Ha érdekel bővebben is, írj egy e-mailt, szívesen segítek.

"Jó leszállást!" 15(~16)/F

2010. márc. 31. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
70%
Figyelj Kislány! Ne hidd azt, hogy a repülőgépvezetés olyan, mint a jogsi! Azok az emberek műszakilag igen képzettek, felsőfokú műszaki képzés kell hozzá, nyelvvizsgák, stb. Szóval ez még egy kis iskolapadban ülést is igényel, nem csak annyit, hogy 16 évesen elkezded húzogatni a botkormányt. Remélem, jó vagy matekból és fizikából, arra szükséged lesz. Nem leb*szni akartalak, csak hogy tudd. Sok sikert!
2010. ápr. 1. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim válasza:
Felsőfokú műszaki képzés kell hozzá, nem tagadom, de ettől még sokan kezdték el 16 évesen "húzogatni a botkormányt"
2010. ápr. 1. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
OK, húzogatni azt lehet :)
2010. ápr. 2. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!