Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha a MÁV nem idő alapon...

Ha a MÁV nem idő alapon működne, akkor sikeresebb lehetne?

Figyelt kérdés
Arra gondolok, hogy a vonatok nem menetrendhez lennének kötve olyan értelemben, hogy fix időpontokban érkeznének az állomásokhoz, hanem úgy közlekednének, mint a metrók is, hogy pl. óránként vagy 2 óránként érkezik a vonat reggel x órától este y óráig.

ápr. 15. 23:54
1 2 3 4
 11/31 A kérdező kommentje:

Talán rossz példa volt a metró, mert az túl gyakran jön.


Vegyünk három megállót. Az egyszerűbb megérthetőség kedvéért a vonat mindenhova egész órakor érjen be a fix menetrend szerint.


Egy késés nélküli közlekedés így néz ki:


(1) 08:00

(2) 09:00

(3) 10:00

(4) 11:00

(5) 12:00


Ugyanez késéssel, amit a (3)-as megálló előtti szakaszon szed össze:


(1) 08:00

(2) 09:00

(3) 10:20

(4) 11:20

(5) 12:20


Az intervallumos közlekedtetés lényege az, hogy ha a vonat bárhol késést szed össze, az utána következő szakaszokra akkor is pontosan beér egy vonat. Nem feltétlenül az a vonat, amelyik az (1)-esről indult.


Tehát látják, hogy a (3)-as pontra már nem érne be időbe a vonat, ami a (2)-es utáni szakaszon meghibásodott, ezért a (3)-as megállóhoz indítanak egy másik vonatot, ami egész órakor beér oda.


A (3)-as vonat tehát megy tovább pontosan mindenhova, a (2)-es vonat pedig a hibajavítást követően folytatja az útját és össze tudja szedni a később érkezőket, így azok tulajdonképpen jól járnak, mert hamarabb tudnak utazni, mint arra számítottak.


Remélem, hogy érthető.


Ha valakinek nem lenne világos, akkor a megállókkal leírva a késéses közlekedés így nézne ki:


(1) 08:00 [1-es vonat]

(2) 09:00 [1-es vonat]

(3.a) 10:00 [2-es vonat indítása az állomásra, mert egészkor kellene vonatnak érkeznie, de látják, hogy az 1-es nem fog beérni]

(3.b) 10:20 [1-es vonat]

(4.a) 11:00 [2-es vonat]

(4.b) 11:20 [1-es vonat]

(5.a) 12:00 [2-es vonat]

(5.b) 12:20 [1-es vonat]


Nyilván ha a 2-es vonat is késést szedne össze időközben, akkor újabbat indítanak valamekkora toleranciával (pl. 10-15 perc késés után) és így tovább.


Igen, tudom, hogy ehhez teljesen át kellene alakítani a vasút működését, de ha jobb lesz tőle a szolgáltatás, akkor miért ne?

ápr. 16. 10:50
 12/31 anonim ***** válasza:
93%
És a 3-as pontra honnan megy a mentesítő vonat? Milyen szerelvényt lehet oda beforgatni gyorsan? Ott áll készenlétben? Mozdonyezetőbel, kalauzzal indulásra készen hogy hátha bedöglik valami?
ápr. 16. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/31 anonim ***** válasza:
100%
Sajnos nincs vonatfa, amit leszüretelsz személyzettel együtt. Fordulóidők vannak, kötelező pihenők, váltások. Lehet, hogy az adott vonat és a személyzete egy teljesen másik vonalra szerel át, ezt is figyelembe kell venni.
ápr. 16. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/31 anonim ***** válasza:
84%

Hát nyilván nem hülye a kérdező, és nem arra számít, hogy e-mailben elküldenek egy vonatot az adott állomásra, aztán a forgalmista 3D-ben kinyomtatja. Hanem úgy gondolja, hogy minden állomáson várakozik egy komplett szerelvény, személyzettel együtt, járó motorral, és szükség esetén azonnal tud továbbindulni a késő szerelvény helyett.

Én már vagy másfél éve nem jártam Pesten. Lehet, hogy azóta már a metrónál minden állomáson vár egy szerelvény személyzettel, ami beugrik, ha a másikkal van valami? Meg talán a buszmegállókban is ott áll mindenhol egy tartalék busz? Hát, ez a Karácsony, mire nem képes!

ápr. 16. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/31 anonim ***** válasza:
89%

#14: Megoldható lenne, ha Volán és a MÁV megkérdezné, Miss Mitzi-től (A Varázslatos iskolabusz rajzfilm tanárnője) melyik volántársaságtól bérli az iskolabuszt és melyik gyártó gyártja és onnan szerez járművet :D Ha beszerezne a MÁV és a Volán ilyen iskolabuszokat, akkor minden késést könnyen lehetne pótolni: A sofőr beül, megnyom egy gombot és teleportáló géppé (vagy akár fénnyé) változik és odateleportál és ott egy másik gombbal egy induláskész Flirt-é alakul át. Sőt ha véletlenül út közben annyira megtelne, hogy nem férnének fel az utasok, képes lenne menet közben KISS-é alakulni :D Ha túl sokan szállnak le és az út végére szinte csak a kalauz van rajta, akkor üzemanyag / áram spórolás céljából át tud alakulni BzMotra is :D


[link]

ápr. 16. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/31 anonim ***** válasza:
100%
#15 olyan jó lenne, akkor nem tépném a hajam az irodában, hogy honnan akasszak le egy pótlóbuszt, emberrel együtt 🤣
ápr. 16. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/31 anonim ***** válasza:
100%
#16: Sőt így kevesebb iskolára lenne szükség, mert a tanulók már a buszon megtanulják az aznapi leckét :D (Habár ehhez D kategóriás jogosítványt kell szerezni a tanároknak is) #15 vagyok
ápr. 16. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/31 A kérdező kommentje:
Amikor mentesítő buszt kell szervezni, akkor vajon honnan akasztják le a személyzetet? Hidd el, meg lehet ezt oldani, ha akarják, csak átszervezések szükségesek hozzá.
ápr. 16. 17:01
 19/31 anonim ***** válasza:
100%

Tudom hogy meg lehet oldani, nap mint nap ezt csinálom. Csak nem olyan egyszerű, hogy felhívok egy random sofőrt, hogy akkor most pótolnia kell másik vonalon. Sokszor tőlünk is csak a csodát várják, főleg mostanság. Az emberek tömegesen mondanak fel, a járművek nagy része katasztrofális műszaki állapotban van. Ennek ellenére a menetrendet sűrítik, ha az egyik vonalon ritkítják is valami miatt, akkor egy másikon szinte kötelező jelleggel sűrítenek.

Az is napi szintű küzdelem, hogy az alapmenetrend szerint elinduljanak a járatok, sokszor már gyomorgörcse van az embernek, ha kiesik egy olyan járat, ami alapból is ritkán közlekedik. Ha még vonatot vagy villamost pótolni kell küldeni buszokat, akkor pláne teljes a káosz mindenhol...


A vasútnál is egyre gyakrabban találkozunk személyzethiány miatt kiamardt járatokkal. Ez a legvégső eset. Viszont egyre gyakoribb lesz sajnos mindenhol. Ez a valóság sajnos.

ápr. 16. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/31 anonim ***** válasza:
88%

"Hidd el, meg lehet ezt oldani"

Csak az országbérletbű nem lehet kifizetni!

ápr. 16. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!