Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mennyire helyes, ha egy tanár...

Mennyire helyes, ha egy tanár teljesítmény szerint osztályoz olyan tantárgyakat, mint a testnevelés, média stb., tehát tölteléktárgyakat?

Figyelt kérdés

Szerintem cseppet sem helyes... Alapvetően ezeknek a tantárgyaknak nem az lenne a lényege, hogy mindenkiből olimpiai bajnok, mag kiváló portrérajzoló, no meg persze remek énekes és médiakritikus is váljék. Igazán be lehet látni, hogy nem lehet mindenki mindenből jó. A testnevelésnek például az lenne a célja, hogy ne éljenek ennyire egészségtelenek a fiatalok. A normál életmódhoz kellő mennyiségű mozgást biztosítson, illetve elvben (bár gyakorlatban ez sokszor nem valósul meg), hogy megszerettesse a sportot a fiatalokkal. Sánta rókától, meg egy kis focitól még senki nem fogyott le, senki nem lett olimpiai bajnok, senkinek nem változott meg gyökeresen az élete, de annyi mozgást biztosít, amennyi a minimum. Szerintem ezeknél a tantárgyaknál sokkal inkább az órai igyekezetet és a kitartást kellene osztályozni, mintsem a valós, tárgyi, asztalra letett dolgokat. Abszolút készség kérdése, hogy valaki tud-e profin gyűrűzni, vagy max. meg tudja emelni magát. Még a tényleg polihisztor régi bölcsek sem voltak még olimpikonok is a tudományos/művészeti pályájuk mellett. Beláthatjuk, hogy ezek nem a legfontosabb tantárgyak, hogy mindenki minden pénzt és időt beleadva szekrényt vásároljon otthonra, majd naphosszat gyakoroljon. Szerintem ez teljesen irreleváns is. Sokkal többet számít, hogy valaki akarja-e, csinálja-e, bejár-e rendesen az órákra, próbálja-e megcsinálni a maga módján a feladatokat stb., minthogy mit produkál ténylegesen. Véleményem szerint nem normális, ha ilyen tantárgyakból egy tanár négyesnél rosszabb jegyet ad. Négyest is akkor adnék, ha látnám valakin, hogy amúgy fingik az egészbe, csak abba akarja hagyni. Egyest, kettest, hármast meg tényleg CSAK akkor, ha valaki be se jár, csakúgy leül pihenni, nem hoz felszerelést se, kimegy se szó, se beszéd büfébe stb. De gondolom, akkor nem én lennék az egyetlen, aki kifogásolja a gyerek iskolához való hozzáállását... Ellentétben magyarból, matekból, töriből, a természettudományos tantárgyakból, idegen nyelvekből stb., tehát úgymond a fontos/központi tantárgyakból lehet mérni egzakt módon tudást. Az iskola alapvetően a tudás megszerzéséről szól. Ezeknél a tantárgyaknál ezt számon is lehet kérni rendes, igazságos módon.


Mit gondoltok? Szerintetek helyes a valódi tudást osztályozni ezekből? Helyes lenne tényleg a technikát, a szabályosságot, az erőlétet stb. osztályozni?


Mindig falra másztam az összes olyan tanártól, aki médiát, tesit, drámát, táncot, meg hasonló maszlagokat tanított, de meg volt győződve róla, hogy az ő tantárgya a legfontosabb, és szórta, a négyesnél rosszabb jegyeket olyanoknak is, akik amúgy próbálkoztak, de ennyi tellett tőlük...



jan. 19. 19:19
1 2 3 4 5
 11/49 anonim ***** válasza:
100%
Attól hogy valaki nem jó tesiből még lehet sok másból meg jó, max nem lesz belőle olimpikon valószínűleg.
jan. 20. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/49 A kérdező kommentje:

#10.

Megjött a gyakoris személyeskedő... Jellemző... Igen, b@sszus hülye és beképzelt vagyok, ha neked úgy jó!


(Ne zavarjon, hogy amúgy önbizalomhiányos vagyok.)


Nem, nem értem, mert készségtantárgyaknál kb. sehol máshol nem azt osztályozzák, hogy hogy tudsz gyűrűzni, meg ilyenek. Elmennék én szívesen a másik tanár órájára, ha lehetne...

jan. 20. 09:38
 13/49 A kérdező kommentje:

#11.

Magyarázd azoknak a tanároknak, akik a médiával, meg a tesivel akarják lerontani a jeles, meg kitűnő bizonyítványokat.


A legrosszabb az, amikor a tanár buktat is tesiből, úgy, hogy a gyerek amúgy bejárt, csinálta a feladatokat stb., csak nem volt képes megfelelően csinálni, béna volt egy csomó dologból, rossz volt a mozgása.

jan. 20. 09:40
 14/49 anonim ***** válasza:
94%

Kedves kérdező, én mindig megkaptam a 3-asomat testnevelésből, mert a tanár látta, hogy igyekszem. Én pedig nem törődtem vele.

Attól meg ne félj, hogy meg fogsz bukni tesiből, az elég gyanús lenne a többi tanárnak is, hogy azért buktál, mert nem tudtál például szabályos fekvőtámaszt csinálni.

jan. 20. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/49 anonim ***** válasza:
100%

"teljesítmény szerint"

Attól függ, hogy ezt hogyan definiáljuk.

Az szerintem mindenkitől elvárható, hogy legalább "kilóra" teljesítse, amit kell akkor is, ha nincs tehetsége pl. a rajzhoz: ha egy évben le kell adni X db rajzot, X db festményt, X db művtörivel kapcsolatos fogalmazást, stb., és ezeket mind megcsinálja, leadja, ráadásul időben, én ötöst adnék neki akkor is, ha amúgy bénácska rajzok, festmények, meg kissé összevissza fogalmazások.

jan. 20. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/49 anonim ***** válasza:
0%

"a médiával, meg a tesivel akarják lerontani a jeles, meg kitűnő bizonyítványokat"

Aki bármilyen tantárgyat "tölteléktárgynak" tekint, az ne akarjon kitűnő lenni!

jan. 20. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/49 anonim ***** válasza:
73%

15

Ez így szép. De rajz esetén ilyenkor jönnek azok akik 2 perc alatt összecsapnak egy rajzot és akkor készen van és ő pont ugyan úgy megkapná az 5öst mint az akinek lehet, hogy szintén béna a rajza de dolgozott vele.

Ez a kilóra értékelés sem a legtökéletesebb.


Egyébként annyira nem könnyű mert alapból adott egy rendszer ami alapjaiban már nem a legjobb.


De mindegy itt mennyit bosszankodik a kérdező a jegyén nem változtat. Inkább gyakorolnia kéne kicsit azzal többet érne mint ezzel.

jan. 20. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/49 anonim ***** válasza:
74%

"ilyenkor jönnek azok akik 2 perc alatt összecsapnak egy rajzot és akkor készen van és ő pont ugyan úgy megkapná az 5öst mint az akinek lehet, hogy szintén béna a rajza de dolgozott vele"

Ha tanárként észlelném ezt a jelenséget, akkor differenciálni kezdenék. Mondjuk az ilyen összecsapott rajzot visszadobnám, megmondanám, hogy miket kéne még rajta javítani, változtatni, és a következő változatot fogadnám csak el (vagy még azt sem, csak a többediket), míg attól, akiről tudom, hogy tényleg dolgozott eleget már az első változaton is, elfogadnám az elsőt.


"alapból adott egy rendszer ami alapjaiban már nem a legjobb"

Milyen rendszer?

jan. 20. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/49 A kérdező kommentje:

#15.

Erről van szó. Én is így gondolom. Amit te "kilóra teljesítménynek" hívsz, azt én aktivitásnak, beletevésnek a dologba.

jan. 20. 20:08
 20/49 A kérdező kommentje:

#16.

Akkor nem lenne kitűnő az iskolánkban, pedig elit gimi... XD :-D A barátaim mind-mind az iskola krémjéből vannak. Csupa-csupa kitűnők, jelesek, országos versenyek győztesei... És bizony még az élsportoló lány barátom is így tekint például a tesire, a médiát meg aztán hagyjuk...

jan. 20. 20:10
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!