Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mennyire helyes, ha egy tanár...

Mennyire helyes, ha egy tanár teljesítmény szerint osztályoz olyan tantárgyakat, mint a testnevelés, média stb., tehát tölteléktárgyakat?

Figyelt kérdés

Szerintem cseppet sem helyes... Alapvetően ezeknek a tantárgyaknak nem az lenne a lényege, hogy mindenkiből olimpiai bajnok, mag kiváló portrérajzoló, no meg persze remek énekes és médiakritikus is váljék. Igazán be lehet látni, hogy nem lehet mindenki mindenből jó. A testnevelésnek például az lenne a célja, hogy ne éljenek ennyire egészségtelenek a fiatalok. A normál életmódhoz kellő mennyiségű mozgást biztosítson, illetve elvben (bár gyakorlatban ez sokszor nem valósul meg), hogy megszerettesse a sportot a fiatalokkal. Sánta rókától, meg egy kis focitól még senki nem fogyott le, senki nem lett olimpiai bajnok, senkinek nem változott meg gyökeresen az élete, de annyi mozgást biztosít, amennyi a minimum. Szerintem ezeknél a tantárgyaknál sokkal inkább az órai igyekezetet és a kitartást kellene osztályozni, mintsem a valós, tárgyi, asztalra letett dolgokat. Abszolút készség kérdése, hogy valaki tud-e profin gyűrűzni, vagy max. meg tudja emelni magát. Még a tényleg polihisztor régi bölcsek sem voltak még olimpikonok is a tudományos/művészeti pályájuk mellett. Beláthatjuk, hogy ezek nem a legfontosabb tantárgyak, hogy mindenki minden pénzt és időt beleadva szekrényt vásároljon otthonra, majd naphosszat gyakoroljon. Szerintem ez teljesen irreleváns is. Sokkal többet számít, hogy valaki akarja-e, csinálja-e, bejár-e rendesen az órákra, próbálja-e megcsinálni a maga módján a feladatokat stb., minthogy mit produkál ténylegesen. Véleményem szerint nem normális, ha ilyen tantárgyakból egy tanár négyesnél rosszabb jegyet ad. Négyest is akkor adnék, ha látnám valakin, hogy amúgy fingik az egészbe, csak abba akarja hagyni. Egyest, kettest, hármast meg tényleg CSAK akkor, ha valaki be se jár, csakúgy leül pihenni, nem hoz felszerelést se, kimegy se szó, se beszéd büfébe stb. De gondolom, akkor nem én lennék az egyetlen, aki kifogásolja a gyerek iskolához való hozzáállását... Ellentétben magyarból, matekból, töriből, a természettudományos tantárgyakból, idegen nyelvekből stb., tehát úgymond a fontos/központi tantárgyakból lehet mérni egzakt módon tudást. Az iskola alapvetően a tudás megszerzéséről szól. Ezeknél a tantárgyaknál ezt számon is lehet kérni rendes, igazságos módon.


Mit gondoltok? Szerintetek helyes a valódi tudást osztályozni ezekből? Helyes lenne tényleg a technikát, a szabályosságot, az erőlétet stb. osztályozni?


Mindig falra másztam az összes olyan tanártól, aki médiát, tesit, drámát, táncot, meg hasonló maszlagokat tanított, de meg volt győződve róla, hogy az ő tantárgya a legfontosabb, és szórta, a négyesnél rosszabb jegyeket olyanoknak is, akik amúgy próbálkoztak, de ennyi tellett tőlük...



jan. 19. 19:19
1 2 3 4 5
 31/49 A kérdező kommentje:

#28.

Én egy időben szerettem volna tanár lenni (valószínűleg matekot, valami természettudományt, esetleg törit/filozófiát vagy nyelvet tanítottam volna), de most már szinte biztos, hogy nem leszek az. Én biztosan keményen és szigorúan tanítottam volna, de nem szemét módon, hanem kiszámíthatóan.


Tudom, hogy ezek a tárgyak nem olyanok, hogy nem vagy képes rá. Persze, a beállítottságodtól is függ, de hogy mennyire hagysz teret a távolságtartásodnak, az csak rajtad áll... Ahogy említettem: gyakorlással lazán lehetsz ötös ezekből. Anyumnak borzasztó nyelvérzéke volt, mégis meglett a felsőfokú nyelvvizsgája, meg az ötöse. De ott van a törit nem kedvelő barátom is.

jan. 20. 21:26
 32/49 anonim ***** válasza:
95%

Szerintem meg így igazságos. Soha nem adnék jobb jegyet egyetlen tanítványomnak sem csak azért, mert más tárgyból kitűnő, de buktatni sem szeretek.

Elmesélek egy sztorit: nálunk is volt tesin gyűrű, párhuzamos korlát, ló, miegyéb... egyik srácnak nagyon nem ment, már nem is akarta ott égetni magát osztályzásnál (persze órákon lelkesen próbálkozott), kérdezte a tanárt, mit tegyen, milyen pluszfeladatot csináljon, hogy görbüljön. Azt mondta a tanár, hogy mondjon egy viccet. Mondott egy viccet, tanár kacagott, aztán görbült a jegy.

jan. 20. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/49 anonim ***** válasza:
74%

Az elit gimnázium nem azért elit, mert csupa kitűnő jár oda; hanem a színvonal miatt. Egyáltalán nem az a cél, hogy a tanulók kitűnőek legyenek, mert azt alacsonyabb színvonallal könnyű lenne elérni, hanem az, hogy valós tudást adjon nektek. Ezért jársz oda, nem?

Ne bánkódj azért, mert így nem kerülsz be a kitűnőek elit klubjába! A mi osztályunkban is volt egy kitűnő, de mindenki egyetértett abban, hogy én vagyok a legjobb matekos (tesi pedig végig hármas volt).

jan. 20. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/49 A kérdező kommentje:

#33.

Az a helyzet, ha egy tanár bevágja a hármast, akkor az már jeles sem lehet.


A testnevelés mióta tudást adó tantárgy? Akkor lenne az, ha valahol is komolyan vennék és tanítanának elméletet is rajta (pl.: sporttörténet, biológia és biofizika idevágó részei stb.), csak mert hivatalosan benne lenne a tantervben az is.

Az nem tudás, hanem készség, hogy tudok-e gyűrűzni. Akinek az megy az osztályból, annak meg nem megy még a síktúra sem, nemhogy a hegyi túra. Nem gondolom, hogy emiatt ő kevesebb lenne vagy kevesebb tudása lenne. Akkor lenne tudás, ha meg lehetne otthon tanulni, mint a matekot, törit, németet, fizikát stb. Amennyire lehet, annyira próbálod órán, de jobban nem megy. Készség. Ha valaki akrobata, akkor nyilván eleve megvan ez a készsége, illetve a kellő mennyiségű gyakorlata is, hisz XY éve heti Q alkalommal ilyeneket csinál. Én meg lazán legyaloglok akár 50-60 km-t is egy nap hegyes-völgyes terepen.


#32.

De ha odateszi magát, akkor mit fáj neked egy négyes vagy ötös? Cseppet sem érdekel, hogy neki abban akár több munkája is van, mint annak, aki kétszeres csavarban ugrik le, de ezt csinálja 1. osztály óta?

jan. 21. 01:06
 35/49 anonim ***** válasza:
81%

"Nem is arról beszéltem, hogy ha valaki remek legóépítő, akkor adjanak neki kitűnőt mindenből. Arról beszéltem, hogy a tölteléktantárgyakból ne cs*sszék már el az egészet."

:D Milyen egészet?

Ha tök jó vagy bizonyos tárgyakból, más tantárgyakat meg csak félgőzzel tolsz, mert azok neked "tölteléktárgyak", akkor mit csesznek el azzal, hogy azokból gyengébb jegyek kapsz csak? Attól még abból, amiből ötös vagy, továbbra is ötös leszel, tehát azokkal kapcsolatban nem lesz elcseszve semmi. Csak annyi fog történni, hogy azzal, hogy nem kapsz mindenből ötöst, fejlődik a realitásérzéked, az önismereted, stb. Nálad ez szemmel láthatóan nem jött össze, de szenvedsz is miatta eleget, mint a mellékelt ábra mutatja...

jan. 21. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/49 anonim ***** válasza:
80%

A 33-as vagyok.

Mi van? Ha testnevelésből hármast kapsz, akkor már matekból sem lehetsz ötös? Ennyire össze vannak kapcsolva nálatok a tárgyak?

Hány tárgyatok van, hogy egy hármas ennyire lehúzná az átlagot?

Ha van még tíz tárgyatok, akkor a jegyek összege 53, ezt osztjuk 11-gyel, két jegyre kerekítve 4,81. Ez hogyhogy nem számít jeles rendűnek nálatok?

Ha pedig egy tárgy kettes, a többi ötös, akkor a jegyek összege 52, az átlag 4,72. Ez nálunk jeles rendűnek számított - igaz, mi nem voltunk elit.

jan. 21. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/49 anonim válasza:
76%

Szerintem minden gyerek másban jó. Gondolj arra, hogy valakinek nem megy a matek meg a magyar de rajzból, technikából meg nagyon jó. Van olyan is, hogy valakinek a magyar és a matek megy jól a készségtárgyak meg nem. Ha én most neked azért adok a készségtárgyakra 5-öst, mert minden másból 5-ös vagy, akkor az a többi gyerekkel szemben nem fair. Azt látnák, hogy persze mert xy jó mindenből ezért megadják neki rajzból is az 5-öst pedig sokkal rosszabbul teljesített, mint én. Bezzeg nekem matekból nem adják meg a jobb jegyet hiába tanulok egy csomót…

Azt kell megtanulni, hogy mindenki másban jó és azt kell erősíteni, amiben jó valaki!

jan. 21. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/49 A kérdező kommentje:

#35.

KI MONDTA, HOGY FÉLGŐZZEL TOLOM???????


Erről írók már négy lapja: nekem sokkal több munkám van ebben, mint az élsportolónak.

jan. 25. 20:45
 39/49 A kérdező kommentje:

#36.

Nem. A jeles tanulónak lehet három négyese. Hármasnál már nem is jeles. Magyarul semmi elismerést nem kap évzárókon stb.

jan. 25. 20:46
 40/49 A kérdező kommentje:

#37.

A készségtantárgyaknál nem lehet egzakt teljesítményt mérni. Olyan teljesítményt lehet csak mérni, hogy mennyire akarta, mennyit tett bele.


Nem lehet mindenki olimpikon. Én a sport más területein vagyok jó. Olyan területein, amiket nem építenek be sajnos a tantervbe...

jan. 25. 20:49
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!