Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Van értelme a furógéptokmányt...

Van értelme a furógéptokmányt több irányból meghúzni ?

Figyelt kérdés
Ugy tanultam, meg többször hallottam már, hogy mind a három helyen meg kell szorítani a tokmánykulccsal. Van ennek valos értelme, vagy csak megszokás ? Mert szerintem egy darab gyűrű van benne amit forgatunk, és az mozgatja a pofákat, tehát szerintem nincs különbség, hogy melyik irányból szorítjuk meg.
febr. 18. 01:48
 1/8 A nagy Levin ***** válasza:
92%
A fizikáját nem tudom, de van létjogosultsága a dolognak. Én ugyan két lyukban szoktam meghúzni, ha az elsőben meghúzom teljesen, akkor a másodikban még egy kicsit tudok utána húzni. Persze az is lehet, hogy csak úgy érzem.
febr. 18. 02:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
93%

Van értelme, hisz az aszimmetrikus behajtás olyan súrlódásos letapadást kelt, ami nagyban akadályozza a pofák egyenletes összeszorítását.


Én rutinszerűen négyszer húzok a tokmánykulccsal, amiből az utolsó kettő történik csak maximális erővel - tehát a kezdeti lyukba kétszer rakom a tokmánykulcsot. Mivel nem vagyok egy erős markú embertípus, ezért így tudom kényelmesen és biztosan befogni a tokmányba a sima oldalú fúrószárat.

febr. 18. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim válasza:
93%

Van értelme.

Minimum 2 helyen húzom meg a tokmány kulcsot. Egynél lehetetlen készre húzni.

febr. 18. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
0%
Ez valami régi időkből jövő elavult gyakorlat lehet. A pofák egyformán záródnak össze, ezért elég egy helyen meghúzni. Automata tokmányt sem szorítasz meg több oldalról...
febr. 18. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
88%

Na - megint végigtarolt egy 40%-os vadbarom!


A klasszikus gépészet egy nagyon kiforrott szakterület, tehát a kialakult szakmai trükkök nem átmeneti hóbortok. Ha több oldalról kell meghúzni egy tokmányt, akkor bizony ezzel fizetünk az egyszerűségért és a megbízhatóságért. Ugyanígy van az egyszerű gépsatuba fogott munkadarab lekalapálásával is, melyet az egész világon alkalmaznak!


A klasszikus fúrótokmány egy olyan kiforrt találmány, melyet csekély módosításokkal az egész világ az eredeti ötletről másol - hisz gondoljunk csak a szellemes konstrukciós trükkre, melyet az eltört menetgyűrű használata jelent!


Az automata tokmányoknál és speciális gépsatuknál már ki vannak küszöbölve az említett tökéletlenségek, de itt már az összetettséggel és egyéb komplikációkkal fizetünk a haladásért.

febr. 18. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Nagyaobb esztergatokmányt azt több pontról húzzuk meg, de az a mechanika egy fokkal bonyolultabb is, ott van értelme.

A fúrónál fene tudja. Valóban nem sok értelme lehet, hosz ugyanazt a fogaskoszorút húzzuk.


"Automata tokmány": ez valami extra magyar szamárság, annak ellenére, hogy tényleg így is nevezik a gyorstokmányt.

Mitől automata? Meghúzza saját magát? Nem. Mi hózzuk meg kulcs nélkül gyorsan, ezért jobb nyelveken a "keyless"-t meg a "schnell"-t aggatják rá, mint jelzőt.

febr. 18. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
#6 (13:53) - az "automata" tokmányok alatt motorizált befogófejeket is érthetünk!
febr. 18. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
7 arra természeresen jogos a kifejezés.
febr. 18. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!