Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Ha nem tartjátok igazságosnak...

Ha nem tartjátok igazságosnak a tanár dolgozatjavítását, szóltok?

Figyelt kérdés
Elég sokat tanultunk itthon a gyerekkel, és rossz jegyet kapott. Bekértem a dolgozatot, és nem igazán értek egyet a pontozással. Pl. volt olyan, hogy tegye időrendi sorrendbe a dolgokat. A 2. helyre rossz dolgot illesztett be, és utána már jó a sorrend, de nyilván az összes számozás csúszott egyet hátrafelé, és hát így 0 pont. Sajnos már máskor is láttam, hogy a tanárnő nem igazán tudja, hogy hogyan kell pontozni. Pl. egy definíció 3 pontot ér, kihagy egy szót a gyerek belőle, és levont 2 pontot. Gyakorlatilag már kijelentette a gyerekem, hogy őt utálja ez a tanár, és minek tanuljon. Eléggé nehezen állom meg, de attól tartok, hogyha szólok csak rászáll.
2022. márc. 11. 18:29
1 2 3 4 5
 41/45 anonim ***** válasza:
90%

Az a helyzet, hogy a tanár úgy pontozza az általa kidolgozott és kiadott dolgozatot, ahogy akarja. Ha egy sorrendet elront, akkor az lehet nulla pont, meg bogarászhat 1-2 kegyelem pontot, de nem kötelessége megtenni. Ugyanígy amit írt más is, ha egy egyenletet kell megoldani, de a végeredmény nem jó, az lehet nulla pont, meg adhat részpontokat is, csak mert mondjuk egy megoldó képletet jól írt fel és az első két részeredmény még jó volt. Nincs leírva, hogy neki mit hogyan kell pontozni, az a lényeg, hogy egységesen kövesse a sémát az egész osztálynál. Ily formán nem releváns, hogy más tanár hányast adna rá.

Szerintem lehet hőzöngni, de az életre készít fel. Én egyetemi tanár vagyok részmunkaidőben, műszaki területen. Valamit vagy tudok, vagy nem. Olyan nincs, hogy félig tudom, vagy kicsit tudom jól. Avagy igaz, hogy rossz eredményem lett mondjuk egy statikai számításban, de értékeljük már, hogy legalább a képlet jó volt, amit alkalmaztam... Hát nem, mert itt ebbe ilyen hiba nem fér bele.

Abban igazad van, hogy mondjuk 5.-ben nem biztos, hogy ezt ennyire komolyan kell venni, de ettől még ilyen az élet. Én világéletemben utáltam a magyar órákat, nem is voltam jó belőle, de sosem jutott eszembe megkérdőjelezni a tanár pontozását kegyelem jobb jegyért. Nyugtáztam, hogy nekem ez nem megy és végül tényleg nem ez lett az utam, tehát semmit nem számít az életemben, hogy ötödikben milyen jegyem volt magyarból.

Neked nem az a dolgod szülőként, hogy a tanárt bíráld, hanem hogy a gyereked nézeteit formáld, beszéld meg vele, hogy legközelebb jobban oda kell figyelni a részletekre, hogy a való életbe sem fér bele a legtöbbször a tévedés, stb.

2022. márc. 12. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/45 Andi80018 ***** válasza:
22%

Ha ennyire rossz az osztály és a tanárok is, akkor vedd ki onnan. Véleményem szerint úgysem nyerhetsz a tanár ellen, kirúgni nem fogják, változni nem fog. Max. fogadóórát kérsz, megbeszéled vele a dolgokat. Feleslegesen fárasztod magad a panaszkodással, az tuti.


Egyébként a szövegértés javítása elég szubjektív nálunk is...

2022. márc. 12. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/45 anonim ***** válasza:
84%
A dal nem epikai műfaj, valószínűleg már a definíciót is rosszul írta le a gyerek, ezt mondjuk egy ötödikesnél ellenőrizhette volna a tanár. Mindenesetre, ha ezt írta, ez egy súlyos és alapvető tévedés, szerintem erre ezért járt 0 pont. Hogy értsd, olyan, mintha azt írta volna, hogy a kocka síkidom, vagy a hal emlős. A sorrendbe állító feladatnál a feladattól függ, hogy ilyen esetben jár-e pont, korrekt lenne, ha járna, de a feladatot is látni kéne. A tanárral udvarias hangnemben érdemes lenne beszélni, megkérdezni, hogyan segíthetnétek neki, hogy tudna eredményesebben felkészülni a dolgozatokra, lesz-e szorgalmi, stb.
2022. márc. 12. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/45 anonim ***** válasza:
80%

2021 töri érettségi: [link]

1.d és 5.d feladatában van időrendi sorrend

javítási útmutató: [link]


Csak a helyes sorrendért jár pont.

Tehát a gyereked tanára az érettségire készít fel. Lehet, hogy számodra igazságtalan, de az érettségi követelmény meg ez.

2022. márc. 13. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/45 anonim ***** válasza:
67%

Utolsó, olvasd el még egyszer a kérdező leírását, aztán az érettségi útmutatót is, mert nem ugyanaz a pontozás érvényes rájuk.

Az érettséginél csak és kizárólag az 1-2-3-4-5-sorrendű válaszokat fogadják el, ez ér összesen egy pontot. A kérdező leírásából meg úgy tűnik, hogy itt a tanár összesen 5 pontot ad, minden jó helyre írt számért 1-et. Ha valaki mondjuk azt írja be, hogy 4-5-3-2-1, ezért is kap egy pontot a gyerek, míg az érettséginél ilyen nincs. Ha ezt én értelmeztem rosszul, akkor bocsánat, vedd a továbbiakat semmisnek, lehet, hogy fáradt vagyok már ehhez, de nekem ez jött le.

Ha a tanár esetleg az érettségi pontozást használná, arra mondhatnánk, hogy szigorú (talán túl szigorú, azért az 5.-es gyereket még ne az érettségire készítsük), de végül is van értelme. A tanár által használt megoldás viszont nyilván nem az, ezt a kérdező is nagyon jól levezette, hiszen nyilván több fogalma van a témáról annak a gyereknek, aki beírja, hogy 5-1-2-3-4, mint aki azt, hogy 4-5-3-2-1. Az még oké lenne, ha erre a tanár azt mondaná, hogy mind a kettő 0 pont, de hogy az utóbbiért több pontot lehessen szerezni, az nyilván logikátlan és hülyeség.

Én is amondó vagyok, hogy a szülő se ért mindenhez, és nem feltétlenül érdemes pitiáner dolgok miatt beleszólni a tanárok dolgába. Itt viszont nem oktatási-nevelési, hanem szimpla logikai kérdésről van szó. Itt még egy átlag felsős is fel tudja fogni, hogy mi a probléma.

Az viszont azért túlzás, hogy ettől a tanár pocsék szakember lenne. Nyilván lehetett volna annyi esze, hogy végiggondolja, hogy miért butaság amit csinál, de mindannyiunkkal előfordult már olyan, hogy valami teljesen egyértelmű, hétköznapi kérdésben hülyén döntünk. Sajnos nem tudjuk, milyen ember ez a tanár. Abból nem érdemes kiindulni, hogy mondjuk szigorúan osztályoz, hogyan reagálna a tanár akár arra is, ha a szülő kedvesen elmondja, hogy szerinte mi a hiba, sajnos van olyan, aki még egy jószándékú figyelmeztetésen is besértődne. Én emiatt nem kockáztatnám meg azt, hogy rászálljon a gyerekre. Igen, amit csinál, az hibás, de nem akkora pedagógia hiba, ami komoly problémát okozna egy egészséges önbecsülésű gyereknek vagy szülőnek. A vezetőség meg ennyi miatt nem fog közbeavatkozni. Egy ideális világban valószínűleg legalább megvizsgálná, annál azért valóban súlyosabb a tanárhiány.

A másik, általad írt feladattal egyébként szerintem sem volt baj, ott valóban csak annyi a helyzet, hogy egy picit szigorúbban, de még tűréshatáron belül osztályoz a tanár.

Ha tennék valamit, az az lenne, amit a 6-os írt: bemegyek a tanárhoz, fogadóórára, előre leegyeztetett időpontban, amikor nem tud elrohanni. Elmondom, hogy a gyerek amúgy nem lusta, megkérdezném, hogy hogyan tudnánk úgy készülni, hogy jobban sikerüljenek a dolgozatok. Esetleg kérnék valami pluszfeladatot. Mindezt persze előítéletek nélkül, attól, hogy az osztályozásban szigorúbb, még lehet amúgy jófej ember. Nekem is volt ilyen tanárom. Hogyha úgy látod, hogy a beszélgetés végére együttműködőbbé válik, akkor kedvesen és asszertíven megemlítheted azt is, hogy a gyerek a motivációját viszont nagyon gyorsan el fogja veszteni, hogyha minden pici hibára hatalmas pontlevonást kap.

2022. márc. 13. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!