Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy Ford Mustangban mi kerül...

Egy Ford Mustangban mi kerül 13 millió forintba?

Figyelt kérdés

Egy Dacia Dustert már 3 millió forint környékén is meg lehet kapni. Oké, hogy rosszabb az anyagminőség, meg egyszerűbb a motor, viszont a Mustang motorja annyival azért nem bonyorultabb, hogy igazságos legyen érte +10 millió. Ugyanez igaz a felhasznált anyagokra is.


A mai autók nincsenek kicsit túlárazva?



2019. okt. 23. 11:33
1 2 3 4 5 6 7 8
 41/77 A kérdező kommentje:
Az akkumulátor reális piaci ára max 500e forint. Túl van árazva, de nagyon.
2019. okt. 31. 19:20
 42/77 anonim ***** válasza:
Rendben professzor úr. :D
2019. okt. 31. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/77 anonim ***** válasza:
Mit dolgozol kérdező? Csak érdeklődnék.
2019. okt. 31. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/77 A kérdező kommentje:

Elvileg egyébként a mai világban az emberi munka kerül sokba. Na most egy elektromos autó legyártásához pont abból sokkal kevesebb kell még az aksival együtt is. Egyszerűen ez a pénz, amit ma elkérnek érte, még az amúgy túlárazott benzines autókhoz képest is irreális, kivéve ha a cégek kartelleznek és összejátszanak az állammal, ami meg ha jobban belegondulunk, érdekében áll a jelenlegi kormányoknak, hiszen ez az ágazat lett Európa legfontosabb gazdasági motorja, világválságot meg senki se akar.


Persze ez a téma már a politika kategóriába vezet.

2019. nov. 1. 15:18
 45/77 A kérdező kommentje:
Egyébként másodéves történelemszakos hallgató vagyok az ország egyik legelismertebb egyetemén.
2019. nov. 1. 15:20
 46/77 Beviz Elek ***** válasza:

Egyetemre jársz és ennyi butaságot össze tudsz hordani? Azért az nem semmi, a színvonal komoly lehet...


Csak hogy legyen valami kiindulási alapod, de emellett ne félj használni a google-t:


[link]

2019. nov. 1. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/77 anonim ***** válasza:

"Egyébként másodéves történelemszakos hallgató vagyok az ország egyik legelismertebb egyetemén."


Na, akkor megértem a frusztrációdat :DDD


"Elvileg egyébként a mai világban az emberi munka kerül sokba."


Igen, épp ezért nem bírom ép ésszel felfogni, hogy szerinted miért kéne olcsónak lennie egy autónak. Itt az emberi munka nem az összeszerelésben van főleg, hanem a tervezésben. Az egész elektromos autózás egy új technológia, hatalmas K+F költségekkel. Ezeknek az ára természetesen ugyan úgy megjelenik a termék vételárában. Nem csak Józsinak, a gyári operátornak a bére és az anyagár adja ki egy autó árát.

2019. nov. 1. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/77 anonim ***** válasza:
65%

25 és 33-as vagyok.


Szóval történelemszakos. De aranyos vagy, hogy még ki is emeled, hogy híres egyetemen. Nincs ezzel baj. Képzeld nekem pedig mérnöki diplomám van. Nem, nem hallgató vagyok. Már elvégeztem. És autóiparban dolgozom. A szakmámban. Tudod. Amiről most vitatkozol velem. Amihez neked közöd nincs. Nekem pedig egy kicsi igen. De eszed ágában nincs megérteni és felfogni amit magyarázok... Meg belátni, hogy lehet igazunk van. Mert te történelem szakosként biztos tudod hogyan működik az egész autóipar, meg minden vele kapcsolatos dolog.Sőt, te magad vagy az autógyártás. Aki annyira ismeri gondolom az autókat, hogy nyomod a gázt, akkor megy.


Történelemből biztos okosabb vagy. De én ezt tudom. És nem próbálok neked hülyeségeket megmagyarázni, és nem állok neki olyan területen vitatkozni valakivel, amihez hót hülye vagyok. De te mégis ezt teszed.

Nagyon nagyon elméleti síkokon mozgatod az egész elgondolásodat. Semmi köze a valósághoz. Az a valóság amit k"rva hosszan leírtam a 2 hozzászólásomban.

2019. nov. 1. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/77 anonim ***** válasza:
45%

Előző hozzászólásomhoz még annyit fűznék, hogy te egy egész márkát akarsz felépíteni. 1000 főből.


Viszonyítási alap:

Győrben az Audi tízezres nagyságrendű létszámmal dolgozik, valahol 10-15 ezer között van ha jól tudom. Tudod mit gyártanak itt? Motorokat, Meg néhány modellt (A3, Q3, TT, illetve ezeknek különböző változatai) És ennyi. Motort gyártanak, 3 fő modelltípust, és vannak 10-15 ezren. Érted?

Te meg egy egész márkát akarsz megoldani 1000 emberből. Egy márkának van több modellje. Audiban 3 modell + motorgyártásra vannak 15 ezren. Látod már? Megvan az összefüggés? Hogy milyen nagyságrendek vannak itt?


Arról ne is beszéljünk, hogy marhára nem elég ám egy autógyár. Valahol el is kell adni ezeket... Mert azt remélem tudtad, hogy ha autót veszel, akkor nem az autógyárba sétálsz be :D Hanem a márkakereskedésbe. És abból meg nem elég egy...


Szóval gondold csak újra ezt az egészet... Viszonyíts meglévő autógyárakhoz. Aztán rájössz, hogy hol sántít ez a "magyar márka, ezer fő, és adjuk potom pénzért a kocsit" elképzelésed.


Ne haragudj, hogy ezt mondom, de látszik hogy történelemszakos vagy (nem negatív értelemben). Biztos jó vagy benne. Meg okos vagy. De hogy ehhez az autóipar / gyártás / témához 0-t se értesz, az biztos. De akkor ne akarj benne okosnak tűnni könyörgöm.

2019. nov. 9. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/77 A kérdező kommentje:

Fura belegondolni, hogy 60as években a hidegháború közepén, valakik képesek voltak az akkor technológiai színvonal és gdp mellett egy űrhajót építeni, ami embereket visz a holdra. Ma az automatizálás korában, amikor az egy főre jutó gdp a 10x -ese, a befektetendő energia meg töredéke lenne, nem tudnánk felépíteni egy autógyárat, ami már másoknak 100 éve is sikerült.


Ja de a K+F nagyon drága: Szerintem ha házi feladatként feladnám az egyetemen gépészmérnököknek, hogy tervezzenek egy modern autót, megcsinálnák ingyen. Ugyanez igaz az a gyártástechnológiára is. A többi már csak a munkásokról és az alkatrészek tényleges legyártásáról szól.

2019. nov. 14. 23:07
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!