Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Milyen a pesterzsébeti Kossuth...

Milyen a pesterzsébeti Kossuth Lajos Gimnázium?

Figyelt kérdés
2011. márc. 25. 21:23
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 41/83 BelaB válasza:
24%

Egyrészt gratulálok a sok névtelen nagypofájúnak, aki keményen megmondja a frankót, főleg azok után, hogy kibukott egy-két év után, vagy elvégezte kegyelemkettessel.


Egy értelmes kritikát olvastam, miszerint "látszik hogy humángimnázium". Ebből következik minden előnye-hátránya:

- itt leginkább olyan tanárok vannak, akik az oktatást 2 nyelven is megcsinálják

- itt a nyelvre mennek rá ezáltal

- mivel van "normál", spanyolos és német kéttannyelvű tagozat, csodálkozik a jónép, hogy nincs "megfelelő mennyiségű" a reálos tanár

- mivel erősen nyelvre alapoz az iskola pl. az infofakt helyett, sok humán beállítottságú diák kerül be, ezért aki menet közben dönt úgy, hogy műszaki-reál pályára megy, kénytelen szembenézni egy ténnyel: vagy az ő szintjéhez mérik a matek-fizika osztályzást, és az osztály 95%-a bukik meg, vagy kompromisszumok árán megmenekül mindenki más.


Amúgy érdekes, egyszerre vetik fel azt, hogy túl sokat tanítanak, és hogy túl keveset...


Milyen az iskola? Az attól függ, mi akarsz lenni. Ha például germanisztikára akarsz menni egyetemen, akkor tökéletes; ha informatikus akarsz lenni, akkor pedig legyen annyi eszed, hogy infós suliba mész, és utána nem szidod mindenki felmenőjét, hogy egy "humángimnáziumban" miért nem úgy van, ahogy azt Tompika elképzeli?


Ha meg baj van a tanárokkal? Anonim módon is lehet visszajelzést küldeni az igazgatónak is. Ha már akkora merszed volt, hogy a Zinternet mögött névtelenül mersz ócsárolni, akkor tudsz csinálni egy véletlennév@freemail.hu-s címet, és megírni a véleményed...

2012. jan. 31. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/83 anonim ***** válasza:
95%

"Egyrészt gratulálok a sok névtelen nagypofájúnak, aki keményen megmondja a frankót, főleg azok után, hogy kibukott egy-két év után, vagy elvégezte kegyelemkettessel."


Több, mint 440 pontom lett felvételin (úgy tudom, csak egy lánynak lett több pontja nálam az évfolyamon), szerintem annyira nem vagyok rossz tanuló.


"Ha például germanisztikára akarsz menni egyetemen"


Igen, ha kéttannyelvűre mész. Anélkül nem tanulsz meg itt heti 3 órával németül.


"Ha meg baj van a tanárokkal? Anonim módon is lehet visszajelzést küldeni az igazgatónak is. Ha már akkora merszed volt, hogy a Zinternet mögött névtelenül mersz ócsárolni, akkor tudsz csinálni egy véletlennév@freemail.hu-s címet, és megírni a véleményed..."


Ilyen opció nem volt nekünk. Személyesen, órán próbáltunk beszélni a problémás tanárokkal (udvariasan, nem acsarkodva, mielőtt ugranál), természetesen semmi sem változott.

2012. febr. 2. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/83 anonim ***** válasza:
93%

"Amúgy érdekes, egyszerre vetik fel azt, hogy túl sokat tanítanak, és hogy túl keveset..."


Ezt csak így kiragadtad egy többelemű hozzászólásból. Pár tanár nem igazán tanít, és is kér számon. Pár tanár jól kér számon és jól le is adja az anyagot - őket le is írtuk a jó tanárok közé. Pár tanár pedig nem tanít, de úgy kér számon, hogy a leadott anyagból nem igazán lehet készülni. Nem látok ellentmondást.

2012. febr. 2. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/83 anonim ***** válasza:
93%
A baj az, hogy pont én pedig úgy mentem oda, hogy gimnázium, tehát tanít mindent, és majd eldöntöm, mi leszek. Kétféle út állt előttem 9. elején, az egyik a mérnöki volt. Erről 10. félévkor lemondtam Gali fizikaoktatása miatt. A kéttannyelvű tanárokat valóban dicsérik, hozzájuk nem volt szerencsém, a nem C-s tanárok többsége viszont rossz, és ha valaki azért választ gimnáziumot, mert itt majd mindent tanulhat, igenis kerülnie kell a Kossuthot - márpedig egy gimnáziumnak ez lenne a fő funkciója, és ezt nem látja el. Pár jó tnaár miatt szintén nem éri meg ide jönni, ha a maradék 75%-nak nem lenne szabad tanítania.
2012. febr. 2. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/83 anonim ***** válasza:
93%

Ez, és az előző 3 én vagyok, csak folyton eszembe jut még 1-2 dolog :)

A humán gimnázium részről annyit, hogy magyar fakt nem is mindig indul, ahogy ezt már valaki írta előttem is. Az sem az erős humán oldalt bizonyítja, hogy pár 90%-ban ötös tanulónak sem sikerült megszereznie a max. 40 pontot, amit felsőfokúért vagy 2 középfokúért kapsz, tehát nem a "kegyelemkettes" tanulókról van szó, ahogy megfogalmaztad. (Ez persze az A-ra és a B-re vonatkozik, tk. minden, amit én írtam, csak az A-ra és B-re vonatkozik.)


Ha valaki mégis úgy jön ide, hogy csak humánt akar tanulni, annak szintén meggyűlik a baja a reál tanárokkal, mert pont a humán beállítottságúaknak van a legnagyobb baja a rosszul számonkérő reál tanárokkal - ismét oda térek vissza, hogy szerintem nem tartható jó iskolának a KLG.

2012. febr. 2. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/83 anonim ***** válasza:
96%

Pontosan én is ilyen indokkal mentem a Kossuthba. Nem tudtam mi szeretnék lenni gondoltam elvégzek egy nagyon jó sulit és majd szépen továbbtanulok. De nem! A reáltantárgyak miatt annyira lement az átlagom, hogy nem győztem szégyenkezni itthon, családtagoknak, haveroknak, ismerősöknek. Simán 4-4,2 körüli átlagom lehetett volna egy tisztességes reáloktatással. Ezt kaptam? Nem! Mit kaptam cserébe? Szídást, lenézést, szivatást. Miért? Mert olyan szerencsétlen a fizika-kémia oktatás amit egyszerűen nem lehet követni. Senki semmit nem mondhatott, hogy nem figyeltem stb. hiszen 1. padban űlve Gali láthatta, hogy szorgosan jegyzetelek. Mi lett belőle? Szenvedés felsőfokon. Most már máshova járok. Pontosabban egy informatikus szakközépbe (Nevet nem írok, mert mindenki hajlamos ma már sajnos egy sulit a neve alapján megítélni. Van összehasonlítási alapom. Döbbenetes, hogy egy elvben gyengébb suliban sokkal színvonalasabb oktatást adnak, mint ebben az "elitsuliban". Cöhh..) és lám 1,3-el javult az átlagom csak azért, mert jobbak és emberibbek a tanárok. Itt megbecsülnek kedvelnek a pedagógusok és nem olyan hozzáállás van a diákokhoz amilyet megkaptam/tunk a Kossuthban anno. Idézem: "A fiúk hülyék, nem bízhatok meg bennük, mert úgyis elcsesznek mindent." És ez még csak tényleg az egyik legjobbik eset. Emellett szakmai oktatást és heti 9 angol órát kapok abból ráadásul 2 angol-informatika. Hol kapok a Kossuthban főnyelvként heti 9 nyelvórát? Sehol (max 0.-ban). Ennyit a nagy nyelvoktatásra való törekvésről. A másik vicc meg, hogy szerettem volna magyar faktra jelentkezni (bár már levegőben volt nagyon a váltás) erre benyögik nekem, hogy írjam át történelemre, mert nem lesz magyar fakt. Mi ez emberek? Egy KÖTELEZŐ érettségi tantárgyból NEM indul fakultáció? Ha ezt tudom előre már megkérdöjelezem magamban, hogy biztos szeretném-e ezt? Szükség lenne a magyar faktra abban a suliban, mert 10. évvégére nagyon nem voltunk még készen a 10.-es tananyaggal. Szóval egy zsákutca a suli ha nem tudsz kiemelkedni már pedig ide azért a jobbak jönnek a suli "híre" miatt. A reál alapból vesztőhely erre simán jöhetnek baklövések még emellé.


Most. 11.-ben tisztességes magyar, matek oktatást kapok heti 9 angol heti 4 német órával. Szakmai képzéssel jó tanárokkal és szerencsére egy nagyon jó osztályközösséggel. A Kossuthban NAGYOT CSALÓDTAM! Viszont a mostani iskolám egy nagyon-nagyon pozitívum (még hogyha mást is mondanak egyes emberek róla... Viszonyítási alappal úgy gondolom van jogom összehasonlítani a 2 középiskolát.)


Egy mostmár boldog önbizalommal teli 11.-es.

2012. febr. 2. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/83 anonim ***** válasza:
95%

Rendben. Először is kezdjük ott, hogy ez egy gimnázium (s még ha "humángimnázium" is, irányultságának köszönhetően mondjuk feladata lenne - alapvető feladatának ellátása mellett! - rásegíteni már nem közép-, hanem legalább egy felsőfokú nyelvvizsga letételére, ami azonban nálunk sem valósult meg, csupán igen elenyésző arányban, még azok közül is, akik végig kitűnők voltak ott adott nyelvből). A gimnázium (nem pedig szakközép, ezért nem hívják szakközépiskolának) feladata alapvetően, hogy elsajátíttassa az alapműveltséget a diákokkal. Ehhez pedig szánom-bánom, de hozzátartozik a reáloktatás is. Azt, akit 1-2 humán tárgyon kívül nem érdekel semmi, és nem is hajlandó energiát fektetni másba, szakbarbárnak hívják, nem véletlenül (mellesleg ezt az igazgató is imádja hangoztatni, innentől kezdve hipokratikus viselkedésével nálam hitelét veszíti az egész iskola). Az pedig, aki kettes szintet nem képes teljesíteni egy reáltárgyból, ha azt normális szinten oktatják(!), nem való gimnáziumba (mondom ezt ugyanúgy humánra is), pláne nem felsőoktatásba. Igen, valóban mérnökire mentem. Attól függetlenül, hogy az iskola a reáltárgyakat rémesen oktatta (persze a humántárgyakat sem különösebb minőségben), ezen felülemelkedtem. Úgy gondolom azonban, hogy nem feladatom nyolcadik osztályban eldönteni, hogy milyen irányban szeretnék továbbtanulni, főleg, ha inkább jellemző rám a polihisztorság, és szinte akármilyen irányba elmehettem volna. Sőt azt is elárulom, hogy annak ellenére, hogy reálirányba mentem, humántárgyakból is jelesen teljesítettem, mert próbáltam nem szűklátókörű tengeriuborkaként viselkedni, aki azért jár középiskolába, mert muszáj. Sajnálom, hogy számomra fontos a tudás, szeretek új dolgokat elsajátítani, információkat magamba gyűjteni, és ennek minőségét is fontosnak találom, valamint azt, hogy ha már rá vagyok kényszerítve a kormány által arra, hogy valaki úm. "segítsen" e tudásmennyiség elsajátításában, akkor az egy érett, hiteles személy legyen a megfelelő tudás birtokában, akit tisztelhetek, és elismerhetek.

"mivel van "normál", spanyolos és német kéttannyelvű tagozat, csodálkozik a jónép, hogy nincs "megfelelő mennyiségű" a reálos tanár"

Speciel mikor én jártam oda, 2, azaz kettő db spanyoltanár állt állandó munkaviszonyban az iskolával, egy pedig bejárogatott néha gyakorlat gyanánt, de úgy tudom, idén már ő sem tanít ott. Ha jól számolom, pontosan ennyi található fizikatanárból is a tanári karban (de idősík tekintetében abszolút nem számít, ha csak nálam volt ez így, akkor is nevetségesnek találom egy olyan gimnáziumban, ahol a nyelvoktatást tartják legerősebb oldaluknak). Így lassan részletezésre várok, hogy pontosan miben is merül ki a Kossuth humán jellege azon felül, hogy a humánoktatás rossz, a reáloktatás pedig minősíthetetlen. Ezért lehet vicsorogni vagy az Autenóra gyűrűjébe küldeni, a tényeken nem változtat.


Az igazgatóról és az anonimitásról: szót emeltem személyesen több tárgy esetében is, egész kellemes kis botrány keveredett belőle, holott teljesen normálisan, érvelve fogalmaztam meg problémámat. A problémát az egyik igazgatóhelyettes a bajsza alatt motyogva elismerte, az igazgató maga nem, bürokrata megoldás mögé bújt, ő nem kívánt különösebben foglalkozni az esettel.


Az előzőnek: gyanítom, hogy hova jársz, ha ugyanoda, mint a testvérem, másodkézből ugyan, de tanusítom, hogy klasszisokkal minőségibb oktatásban részesülsz mind reál-, mind humánoktatás tekintetében.

2012. febr. 3. 00:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/83 anonim ***** válasza:
100%
Még megjegyzem, az én véleményfejtésem is az A-B osztályokat érinti, C-ről nem nyilatkozom.
2012. febr. 3. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/83 Laciquito válasza:
13%

Véleményem szerint minden gimnáziumban van olyan tanár, aki kifogásolhatóan végzi munkáját, de nem ez alapján kell megítélni az adott intézményt. A Kossuth Lajos Gimnázium tanárai szakmai felkészültsége megfelelő, esetleges személyes sérelmeiket nem a diákokon verik le, és ok nélkül nem kínoznak senkit középkori módszerekkel. Jómagam is oda jártam. Kicsit talán lusta diák voltam, kreativitásom nem a tanulásban, hanem inkább a szórakozásban mutatkozott meg. Meglepő módon bizonyos keretek között minden volt tanárom tudta értékelni poénjaimat. Bár a fenti hozzászólások alapján én zseninek (?!) számítok, ugyanis ebben a gimnáziumban képes voltam egész jól leérettségizni mindenből, aminek következtében jelenleg gépészmérnök hallgató vagyok, és nem érzem, hogy gyengébb lennék, mint reál tagozatokról jövő szaktársaim. Bár lehet, hogy valóban zseni vagyok :), ez nem egyedülálló teljesítmény a volt évfolyamomból. A humán képzést tekintve B-s osztályom tekintélyes része felsőfokú nyelvvizsgával ballagott el, és akadtak olyanok is, akik utolsó évben a 3., azaz harmadik nyelvvizsgájukat szerezték meg. (Ők is zsenik?) Való igaz, hogy piszkáltak minket volt tanáraink, de nálunk nem azt érték el ezzel, hogy elkezdtünk hisztériázni, hanem motiváltabbak lettünk, és jobban teljesítettünk.

A név szerint említett tanerők nagy részéhez nekem is volt szerencsém személyesen. Előfordult például, hogy Hargittaytól két elégtelent kaptam egy óra alatt,(én, a „zseni”) ami akkor borzasztóan dühített, de következő órára megtanultam az anyagot, végül pedig ötösre érettségiztem magyarból, sőt a mai napig szeretem az irodalmat. Fizikából Galihoz jártam normál órára és faktra is. Lehet, hogy nem az ő előadásmódja a legérdekesebb kerek e világon, de szerény véleményem szerint sikerült elsajátítanom az anyagot megfelelően. Ha egy dolgozat nem sikerült, számtalan lehetőséget adott a javításra. Nála a titok talán abban van, hogy amit milliószor elismétel az valóban fontos és meg kéne jegyezni. Talán azért, mert ezt felismertem, (talán azért, mert zseni vagyok:P) sikerült fizikából is ötösre érettségiznem. Volt osztályfőnököm pedig szinte minden egyes alkalommal kiállt mellettünk, ha konfliktusunk volt valamely tanárral, és tartotta a hátát az idióta poénjaink miatt, bár utólag belátom, általában nem nekünk volt igazunk. Összeségében tehát nincs okom bánni azt, hogy ebbe a "szőrnyű" gimnáziumba jártam.


Ha minden igaz, a fenti szövegben pontosan egy nyelvhelyességi hibát vétettem, remélem, olyan veszi észre elsőként, aki pár év után „jobb” iskolát talált magának. Amennyiben ez így történne, az illető privátban adja meg a lakcímét, és postán küldök neki egy sört.

2012. febr. 4. 02:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/83 anonim ***** válasza:
93%

16.30-17.02 közötti író vagyok (tehát nem a szakközepes), a helyesírási hiba a "szőrnyű" szóban rejlik.


Az egy dolog, hogy jól le tudtál érettségizni, mint írtam, nekem is elég jó eredmény sikerült, de a baj ott van, hogy ezt nem a kossuth érte el, hanem az, hogy otthon tanultam, az iskolában pedig csak időt basztam el - nem a tanároknak köszönhető a teljesítmény.


Most mondok egy jó sztorit. Megvan a rebellious asian? Google. "Skips class... to study in library for another class." Na ennek a módosulata voltam az utolsó félévben. Az érettségi előtt fél évvel vált nyilvánvalóvá számomra, hogy az emelt szintűmre és még 2 érettségimre nem fogok tudni felkészülni a suliban, ezért az utolsó félévben úgy 5 hetet hiányoztam összesen, hogy a suliban töltött 6-7 óra helyett otthon 6-7 órát tudjak készülni rá. Ahogy számoltam, 2 órára lett volna érdemes bemenni, a többire nem, ezért otthon csinálgattam külön könyvek feladatait, más tankönyveket olvasgattam és az előző érettségik feladatsorait csináltam végig. Teljesen biztos vagyok benne, hogy ha így nem nyerek plusz időt, hanem a suliban fecsérlem el, nem lett volna meg a 440-nél több pont.


Ha nem hinnél nekem, talán bizonyítja ezt az, hogy a januári-februári próbaérettségiim egytől-egyig pocsékul sikerültek, de még egy bizonyos áprilisim is hármas lett (ezt a tárgyat eddig nem néztem át autodidakta módon). Ez után megint lógtam egy hetet, egy hétig érettségi feladatokat csináltam, és ezek után, nem a tanórai "tökvakarások" után lett ez a bizonyos érettségim 98%-os.


A nyelvvizsgások, akiket írtál... ezek többsége nem szintén tanfolyam által nyerte el érettségiét? :) Akkor megint nem a kossuth tehet az esetleges jó eredményről.

2012. febr. 4. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!