Kezdőoldal » Állatok » Halak, akvarisztika » Milyen halak valók nekem?...

Milyen halak valók nekem? Kezdő vagyok. (bővebben lent)

Figyelt kérdés

Még csak tervezem a halak tartását. A szobámban 22-26 fok van, egyik sarka közvetlen az ablak mellett napfényes, a szoba többi része sötétebb valamivel. Nagyon tetszenek a betták, neonhalak, mézgurámik. Mint kezdőnek és az említett körülményekhez milyen halakat ajánlotok és mennyit? Nem gond, ha hetente 2-4 napot távol vagyok tőlük?

Amúgy 50-60 literesnél nagyobb akváriumot nem szeretnék.

A válaszokat előre is köszönöm!


2011. jan. 7. 19:49
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Én is kezdő vagyok, de azért van már néhány tapasztalatom.

Nekem az 54 literesben nagyon jól elvannak a neonok, black molly pár, betta pár, üvegharcsa pár, guppi pár, szifo fiú. Neonból van 10, a többiből pedig egy-egy pár. Többnyire az a tapasztalat, hogy egy hímhez érdemes 2-3 nőstényt pakolni. Én kezdésnek a változatosság mellett döntöttem, azért vettem őket párban. Ezekből a halacskákból összesen szerintem egy 50-60as aksiban elvan 20db. Természetesen ha egy-egy fajtából többet veszel, kevesebb fajtát tudsz belepakolni, mert ugye nem szabad túlzsúfolni az akváriumot.

2011. jan. 7. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Még annyit, hogy közvetlen napfényes helyre, fűtőtest közelébe ne tedd (elősegíti az algásodást). Inkább egy sötét, nyugodt sarokba (világításod úgy is lesz.

Ha valaki megeteti naponta egyszer a kicsikéket, ránéz a hőmérsékletre, intézi a világítás ki-be kapcsolást akkor nem gond ha távol vagy. Ha beáll az aksid, igazából a napi etetésen kívül nincs más teendőd. Kéthetente egy 30-40 %-os vízcsere, és ennyi.

2011. jan. 7. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Vegyél egy 60 literest, bele szűrőt, kavicsot

hozzá egy halhálót amivel tudsz halászni, egy leszívó csövet, és legyen 2db tiszta vödröd..

Meg kavicsot, növényeket (anubiast), vasfát...