Kezdőoldal » Állatok » Halak, akvarisztika » Milyen halat vegyek a 25...

Macskaesegymopsz kérdése:

Milyen halat vegyek a 25 literes akváriumba?

Figyelt kérdés
Édesvizi díszhalt akkarok.(kezdő vagyok)ez lesz az első halam. Németországban is törvény az hogy 30 literes akvárium alat nem lehet halat venni?
2016. aug. 30. 06:52
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

Nem tudom, hogy Németországban milyen törvény vonatkozik erre, de biztos vagyok benne, hogy ott is van ezzel kapcsolatban előírás, ami talán még a miénknél is szigorúbb.

Inkább vegyél csak garnélákat bele.

2016. aug. 30. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
61%
így is van elég halad ne akarj már többet halálra kínozni ,te szerencsétlen...
2016. aug. 30. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%

Semmilyent.

Tökmindegy , mit tilt a törvény. Nem a törvény miatt nem lehet benne halat tartani, ne keverd össze az ok-okozati összefüggést.


A törvény azért született meg, mert biológiai képtelenség kínvár nélkül bizonyos méreten alul halat tartani.

Ezt a bizonyos méretet jóhiszeműen, Magyarországon 30 literben állapították meg, de ha a gyakorlatot nézzük, szerintem 40 liter sokkal reálisabb lett volna.


Az meg tökmindegy hova mész a bolygón, a biológia nem változik.


Egyébként ha már itt tartunk, pont Németország jár (és főleg járt) messze előttünk az akvarisztikában.

A klasszikus akvarisztikai ismereteink, és a halfajok leírásának nagy része, (megkockáztatom 80-90%-a!) a 19-20. századi Németországból ered!


Az állatvédelmi törvények terén ugyanez a helyzet, általánosságban is elmondható , jóléti társadalmakban előbb születnek ilyen törvények, mert más területeken már jobban rendben vannak a dolgok.


Pl a gömb akvárium kártékonyságát , és tiltását a németek 70 évvel ezelőtt leírták... hogy törvénybe volt e iktatva, nem tudom, de hogy fehéren feketén le van írva, az biztos.