Ha egy autoval kanyarodok akkor a motor csak az iv kulso kereket hajtja, mig az ivbelso csak gurul?
Hát ez tényleg humoros.
Biztos még kicsi, távirányítós autód van.
Jól gondolod. Minden esetben a külső íven haladó kerékre jut a hajtás. A differenciálműben van egy kis vízszintet érzékelő eszköz ,libella a neve. Amikor az autó kasztnija -kanyarodáskor- 3°-nál nagyobb szögben bedől, akkor a libella megnyitja a hidraulika szelepét, ami a dőlés irányával szembeni oldalra kapvcsolja a hajtás. Amikor az autó visszabillen egyesbe, akkor az érzékelő ujra jelet küld a diffinek, és az olajnyomás visszakapcsolja a másik oldal hajtását is.
De az is lehet, hogy ebből semmi sem igaz. D
Mindegy az, csak maradj az úton :)
Erre van egyébként a differenciálmű - differenciáltan adja le a hajtást az egyes kerekek között.
A difi miatt lesz némi fordulatszám- és ezzel minimális nyomaték-eltérés is.
De nincs jelentősége.
Ha viszont ESP vagy egyéb hülye hárombetűs kanyarstabilizáló rendszer van a kocsiban, akkor az atyaúristen meg nem mondja, hogy az adott tizedmásodpercben éppen melyik kerék kap nyomatékot, hogy ne törd össze a képed.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!