Angol érettségin vagyok valaki leírná gyorsan a Review jellemzőit GYORSAN?
+ itt van 1 mondat:
Have you ever been abroad vagy did you be on abroad a helyees?
GYORSANN
A kritikát célszerű lehet például a következőképpen tagolni:
Bevezetés (Introduction):
Először is pontosan, tényszerűen meg kell jelölnünk a művet, amiről a kritikánk szólni fog. Cím, elkészülés ideje, könyv esetén szerző, színdarab vagy film esetén a rendező és a főbb szereplők, színészek, valamint a játszó színház neve is alapinformáció, amellyel az olvasó pontosan beazonosíthatja, miről lesz szó. Az egyik leggyakoribb hiba, hogy a vizsgázók általánosságban írnak egy műről, rendezvényről, de sem címet, sem más konkrétumot nem adnak meg.
Ezt követően jöhet a szerző „tézise”: egy rövid, tiszta, világos és érthetően megfogalmazott személyes vélemény a műről, amit a későbbiekben megfogalmazott gondolatok, értékítéletek támasztanak alá.
Tárgyalás (Body Paragraphs):
Kezdhetjük a kifejtést egy rövid összefoglaló leírással. Ha regényről, filmről, szindarabról írunk, leírhatjuk pár szóval a cselekményt, a szereplőket, a fő konfliktust. Kerüljük a „spoilereket”, ne mondjuk el a végét, a csattanót, ne áruljuk el, ki a gyilkos, mert hiszen általában az a célunk, hogy olvasóink maguk is kedvet kapjanak a műhöz.
Ezután jön a fő rész: próbáljuk megtámogatni a bevezetésben lefektetett véleményünket. Leírhatjuk, milyen munkát végeztek az alkotók (író, rendező, színészek, jelmez- és díszlettervező, stb), mi tette ránk a legjobb vagy legrosszabb benyomást. Ha lehet, kibővíthetjük a véleményünket némi háttérinformációval – ha egy vizsgahelyzetben még ilyesmire is van erőnk a szerzőről, rendezőről, színészekről, vagy összehasonlíthatjuk a választott művet más alkotásokkal. Olyasmiről írjunk itt, amit fontosnak gondolunk a mű jobb jellemzése szempontjából.
Befejezés:
Végezetül foglaljuk össze röviden a fentiek fényében, miért ajánljuk, vagy éppen nem ajánljuk a művet az olvasóknak, vagy vannak-e olyan csoportok, akiknek szól vagy akiknek semmiképpen nem való az adott műalkotás, esemény.
A különböző részeket, sőt a nagyobb egységeken belül a különböző gondolatköröket tagoljuk külön bekezdésekbe, a mondatokat és a bekezdéseket rendezzük logikus sorrendbe, és kössük össze logikai és időbeli nyelvi összekötő elemekkel, hogy gördülékeny és könnyen olvasható legyen.
Mi a fa**om az a review (azon kívül, hogy áttekintés)?
LASSANN!
Mellesleg miét nem készültél fel?
Tudtad, hoyg érettségizel, gyakorizás helyett tanulhattál volna!
Megérdemled, ha nem megy!
Akiben angolérettségin felmerül olyan, hogy "did you be", az az angol legalapvetőbb nyelvtani szabályaival sincs tisztában. Nem vagy elég "érett", nem érdemelsz 1-esnél jobb jegyet a hiányos tudásodra...
Annak meg, hogy érettségi közben telefonról kérsz segítséget, önmagában is kizárást/bukást kéne eredményeznie...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!