Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Azt szeretném meg kérdezni...

ÉzsiásnéNagyErzsébet kérdése:

Azt szeretném meg kérdezni hogy a Tesla autó valóban veszélyes,? És ha kigyullad, akkor nem menthetik ki az embereket hanem kordonnal körül veszik a veszélyesség miatt és hagyják leégni? Az akumlátor csere is kinek a feladata ha tűz eset lépne fel?

Figyelt kérdés

2019. dec. 19. 09:01
 1/8 anonim ***** válasza:
53%

Hogy mi van?


Nem, nem veszélyesebb, mint bármilyen másik autó.


És ha tűzeset lépne fel akkor az akkumlátor csere a legkisebb bajod.

2019. dec. 19. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Az akku sérülése, zárlata szükséges ahhoz, hogy kigyulladjon, de ahhoz jó nagy ütközés szükséges, amitől még a védőburkolat is szétmegy.

Az akkutelep szekcionált, ha jól tudom, így még van esély arra is, hogy csak egy kisebb szekció ég el.

Ha mégis kigyulladna az egész akkutelep, ott olyan nagy energiák szabadulnak fel, hogy a jóval a tűzoltók kiérkezése ég szénné az ember is, aki az ütközéstől mondjuk elkábult és így esélye sem volt kimenekülni. De ez ugyanúgy igaz a folyékony üzemanyagra is.

Egyébként a tűzoltók már Magyarországon megkapták a kiképzést, hogy mit kell tenni az elektromos autók baleseteinél.

Természetesen az életmentés az elsődleges, amíg az autó megközelíthető.

Az utolsó kérdésed értelmére kíváncsi lennék.

2019. dec. 19. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Hibajavítások:

...jóval a tűzoltók kiérkezése előtt ég szénné az ember is

...a tűzoltók már Magyarországon is megkapták a kiképzést

2019. dec. 19. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
72%

Igen, veszélyes. Pont annyira mint bármelyik másik autó: ha ropira törik, és sérül az üzemanyagtank (itt az akku), akkor az üzemanyagban (akkuban) tárolt energia pár perc alatt látványos fényjelenségek kíséretében hővé alakul.

Vagyis pont úgy rommá ég, mint akármelyik kőolaj alapú üzemanyagot használó autó. Semmivel sem veszélyesebb azoknál.

2019. dec. 19. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
32%
Handrás te vagy az?? :D
2019. dec. 19. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Azért ilyesmi kb akkor fordul elő, ha oldalról letarolnak, ergo nem védi ki a vezérlés. És lehet, hogy pár év múlva együtt röhögünk ezen a mondatomon, annyira kimunkált lesz a biztonsági rendszer, és annyira stabilak lesznek az új típusú cellák. Ami kellhet is a tramplival a Marson.
2019. dec. 19. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

# 6

Talán nem hallottál az ismert esetről, amikor egy pálmafára csavarodott fel az ember:

[link]

Pont ez volt a gond, hogy oldalról sérült az akku.

Mellesleg magam is ismerem a jelenséget, saját hülyeségem miatt 1 db full feltöltött 18650 cella rövidzárba került, egy zseblámpában.

Gyorsan kikaptam belőle, nyilván le is ejtettem rögtön, mert begyulladt és addig égett hevesen, míg volt benne energia.

Szerencsére olyan helyre esett, ahol legalább további kárt nem okozott.

2019. dec. 19. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

nem érten én ez au elektromos autó félelmet...

a benzines, gázolajos autó autó nem gyullad ki? Hány olyan hír van még manapság is amikor kigyullad egy autó vagy kamion.

Pedig nagyon sok fejlődés volt a hajtóanyag rendszerek terén.

Régen akármi volt azonnal tudott fröcskölni a benzin mindenhova a motortérben forró alkatrészekre és azonnal gyulladt is meg.

Ma már szelepekkel automatikusan elzárják a rendszert baleset esetén, illetve az üzemanyag tartályok is olyan anyagból vannak és olyan helyre rakják őket ahol sokkal nagyobb baleset kell ahhoz, hogy sérülhessenek.

A trabanrban konkrétan a forró motor mellett van a fém tartály, ami sokkal könnyebben sérül mint egy puhalfalu tartály. És papírból van az egész.


vagy ott vannak a repülők, ott végképp nem oldható meg hogy ne gyulladjon ki. Nagyon sokan túlélik a zuhanást, meg a becsapódást is, a tűz/füst öli meg a legtöbb repülőbalesetben résztvevőt.


Majd az elektromos kocsiknál s fognak azok a rendszerek fejlődni amik a lehető legkisebbre csökkentik a kockázatát a tűznek.


Ha pedig akkora a baleset, hogy valami annyira sérül, hogy a védelmi berendezések sem tudják menteni a dolgot, vagy azok is megsemmisülnek akkor már valszeg az ember is belehal előbb a hirtelen lassulásba minthogy a tűz végezzen vele.

2019. dec. 20. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!