Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Mennyi idő mulva köteles az...

Mennyi idő mulva köteles az áruház cserélni a készüléket ha szervizben van?

Figyelt kérdés
Rendeltem egy kávéfőzőt ami 1 hónap alatt tönkrement visszaküldtem de már 3 hete szervizben van és ha rákérdezek nem tudnak róla semmi csak hogy vizsgálják. Mikor kérhetem a készülék cseréjét?
2020. okt. 7. 12:08
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

"Mikor kérhetem a készülék cseréjét?"

Ha a szervíz kiadja a csere utalványt.

Viszont

"A fogyasztó számára fontos tudni, hogy érdemes a 15 napos határidő túllépését külön írásbeli panaszban jelezni, és adott esetben (termékenként változó, 7-15 napos ) póthatáridőt tűzni. Amennyiben a póthatáridő eredménytelenül telik el, még akkor is megalapozott lehet a fogyasztó elállása, ha egyébként a vállalkozás eleget tett a törekvési kötelezettségének (pl. megrendelte a pótalkatrészt, de az hetek óta nem érkezett meg)."

2020. okt. 7. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 Ypszilon1980 ***** válasza:
100%
#1 amit ír az is igaz, de ahol vetted ott van erre vonatkozó leírás pl. Ászf-ben?
2020. okt. 7. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Minden üzlet,mindig a szervizre,vagy annak lassúságára hivatkozik.Ezt azért teszik mert tudják,hogy a vásárló nincsen tisztában azzal a ténnyel,hogy "Ő"-mint vásárló-nincsen közvetlen kapcsolatban a szervizzel.

Ebből adódóan:

A garancia/jótállás/szerviz időszakban,a jogszabály szerint törekedni kell arra, hogy 15 napon belül megtörténjen a javítás. Ha jelentősen(nem adnak pontos időpontot ismételt 15 napon belüli tartamban, a termék visszajuttatására a vásárlóhoz,) elhúzódik a javítás ideje, a vásárló kezdeményezheti a termék cseréjét a vásárlás helyén(!!!), csere lehetőség hiányában kérheti vissza a vételárat.

A vásárló kérheti a termék cseréjét

-ugyanazon termékre,

-vételár figyelembevételével,azonos tudású termékre.


A vevő a vásárlás helyével van "szerződött" viszonyban,amire vonatkozik a fogyasztóvédelmi szabályozás.


Az üzlet,ezek után hogyan,és miképpen egyezik meg a szervizzel-vagy bármivel-az nem tartozik a vásárlóra. :)

2020. okt. 7. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!