Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Mi a különbség a kapcsolóüzemű...

Mi a különbség a kapcsolóüzemű és a hagyományos trafós hálózat adapter (tápegység) között?

Figyelt kérdés
A tömegén kívül persze. :)
2011. febr. 16. 17:40
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

A kapcsolóüzemű tápegység tulajdonképpen egy elektronikus transzformátor. Többnyire úgy van kialakítva, hogy a 230V-os hálózat felől közel ohmos terhelés, a működtetett eszköz felől pedig egy stabil tápfeszültséget előállító eszköz. A stabil alatt +/- 5% pontosságot értek (jól tervezett áramkörrel +/- 1%). Ezt a stabilitást 190-260V között bárhol el tudja érni. A trafó egy induktív terhelés, ami induláskor nagy lökést ad a hálózatnak, és működés alatt végig egy erős terhelést jelent a hálózatnak. A kimeneten a tápfesz ingadozik a hálózattal arányosan, tehát a 230-as hálózaton akár +/-10% is lehet az ingadozás. Az induktív terhelés javítható egy kondenzátorral, így mondjuk egy nagyobb trafó nem veri le bekapcsoláskor a 10x akkora kismegszakítót...

Különbség például a hatásfok. Egy transzformátor 50% körüli hatásfokkal dolgozik, de ez sokmindentől függ (pl menetszám, huzalvastagság), a kapcsolóüzemű tápegység 80-90%.

2011. febr. 16. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

"Egy transzformátor 50% körüli hatásfokkal dolgozik"


Nem, a trafó hatásfoka nagyon jó, a legjobbak csak pár százalékkal maradnak 100% alatt.

2011. márc. 5. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

De egy trafó eléggé melegszik is működés közben, nem? Tehát azért van bőven veszteség. Egy kapcsoló üzemű tápegység pedig kevésbé meleg. Legalábbis én így tapasztaltam.

És azért nincs kizárva, hogy tévednék. Nem vagyok szakértő a témában, pont azért kérdeztem. :)

2011. márc. 6. 11:08
 4/4 anonim ***** válasza:

Az első hozzászólás tele van butaságokkal. Ez lesz abból, amikor valaki olvasott valamit, amit kiegészít olyan hülyeségekkel, amit maga talál ki és gyúr össze egy ostoba halmazba.


Még hogy ohmos terhelés, esetleg aktív PFC-vel közelít ahhoz, de anélkül az egyenirányítóval csúcsra töltött puffer problémája jelentkezik, amit most nem fogok elmagyarázni, megtettem már máshol, utána kell nézni.


Trafó a legjobb hatásfokú villamos gépek közé tartozik, a kondenzátor a fázisszöget javítja, a tekercs bekapcsolási árama valójában pont késik a feszültséghez képest stb.


Az indulóáram legfontosabb kérdése, hogy a szinuszhullámot melyik pillanatban kapja el, nullátmenetnél, vagy maximumon, nem mindegy.


Nem értem, minek okoskodik valaki, aki töksötét a témához.

2017. ápr. 18. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!