Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Egy objektívnél mit jelent ez...

Egy objektívnél mit jelent ez a sok betű meg szám meg stb?

Figyelt kérdés

PL : Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS (OEM)

Légyszi irjátok le hogy itt mi mit jelent.

pl mit jelent az hogy : EF-S , meg az hogy 18-55mm meg stb..

tudom hogy eléggé amatőr kérdés de még nagyon kezdő vagyok :D előre is köszi a válaszokat:D


2011. máj. 23. 21:01
 1/3 anonim válasza:

Érdekes, hogy nem érkezik válasz.

Én sem tudom ezeket, de nemrég vettem egy fényképezőt, és előtte olvasgattam.

Az EF-s gondolom még a nevéhez tartozik, a Canon kit obijainak EF nevet ad.

A 18-55 az a látószög nagysága. Ez hagyományos filmes méretezéssel 28-90 mm-es.

Biztos van oka, hogy ekkora, meg más gyártó is ilyeneket csinál, de amúgy ha már nagylátószögű kit obiról beszélünk, igazán kezdődhetne 15-tel, az 25 mm-nek felel meg.

Egy gagyi kompakt is tud ennyit, és ha egy szobában kell csoportképet csinálni, jól jön az extranagy látószög.

Az f a fényerő.

Gondolom, ez attól is függ, mekkora a lencse, mert sokkal rosszabb beépített optikáknál is van ennél kisebb f érték (ez minél kisebb, annál jobb) de azoknál a felület is kisebb, ami gyűjti a fényt.

Kit-eknél ez elég jó fényerő, az ennél jobbak 5-ször annyiba kerülnek. A 3,5-5,6 ; a nagylátószög, és a tele állás két szélső értékét jelenti.

Tehát az 5,6 a nagyobb szám, így tele állásban értelem szerűen (mivel szűkebb a nyílás, ahol bemehet a fény) kisebb a fény, amit a lencse össze tud gyűjteni.

Az IS a Canon objektív stabilizátorát jelenti, hasznos cucc.

Majd gondolom jönnek még hozzáértőek is, mert én nem vagyok benne annyira ezekben.

2011. máj. 24. 05:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Kicsit kiegészítés meg ismétlés: