Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Miért villog a can bus-os...

Miért villog a can bus-os helyzetjelző led?

Figyelt kérdés
Adott két can bushoz való helyzetjelző led tökéletesen működik. A villogást akkor csinálja , ha nincs rajta a lámpa és benne van a kulcs. Nem teljes fényerőn csak halványan villog, gondolom a can bus rendszer végzi a diagnosztikák. Mivel lehetne orvosolni esetleg

2013. máj. 28. 13:50
 1/9 A kérdező kommentje:
5050smd led
2013. máj. 28. 13:59
 2/9 anonim ***** válasza:

ezzel ne törődj...majd ha nem indul, akkor van gond...de addig..ne orvosolj semmit.


a CAN-BUS- hoz való két helyzetjelző...hol is van, miért is?típus?


(tudom mi a CAN BUS)

2013. máj. 29. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

CAN bus az OBD-II jármű-diagnosztikai szabvány öt protokolljának egyike. Ezzel a protokollal kommunikál, az autó mondjuk a tech2-vel vagy magával a jeladós szenzorjaival Pl. hibát jelez a lednél mert alacsony áramfelvételű így kiégett izzóként érzékeli. De ezen már can busos Led van, amin gyárilag van építve terhelő ellenállás így nem érzékeli azt kiégettnek. Csak villog. Led típusa T10 (W5W) Led 4 SMD Can-Bus.


# 2/2 Előző Can bust nem neked írtam, hanem azoknak, akik nem tudják, hisz írtad is hogy tudod mi. Azért raktam bele, mert a xenon mellett eléggé csúnya a sárga helyzetjelző. Egyébként egy Vectra c ről van szó.

2013. máj. 29. 13:14
 4/9 anonim ***** válasza:

A villogósod meghibásodott.

Amúgy meg cseréld egymással a kettőt és 100% villogni fog a másik helyen is.

2013. máj. 30. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Ha BUS adapterrel megy, akkor pedig azt cseréld meg.
2013. máj. 30. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
mind a kettő villog, és általában minden led a can busos autókban
2013. máj. 30. 20:16
 7/9 D.O.81 ***** válasza:

Üdv!


Ez azért van mert a LED egy olyan eszköz, ami nem izzó!

Az izzó hideg állapotban közel rövidzár. Az ellenőrző áramkör rajta valamekkora áramot hajt. Ez nem okozza az izzó izzását, mert az áram néhány milli Amper.

Viszont a LED egy olyan eszköz, melynek van egy "indulási" feszültsége és addig az értékig kvázi szakadás, ezért az ellenőrző áramkör mivel áramgenerátoros folyamatosan növelni kezdi a feszültséget addig az értékig, míg a beállított ellenőrző áram nem kezd folyni.

Ha a feszültség eléri a tápfeszültség közeli értéket, akkor szokott hiba jel képződni.

Amint az ellenőrző áram megjelenik a diagnosztika visszaesik alaphelyzetbe, viszont ekkor határozatlan állapot áll fel. Amit az az ellenállás okoz amit a LEDekkel párhuzamosan kapcsoltak a lámpában, hogy a bekapcsolt állapotban a diagnosztika ne álljon ki hibajelzéssel. A diagnosztika kikapcsolt állapotban sem szakadást sem rövidzárat nem érzékel. És ekkor a mikrovezérlő egy szubrutin szerint stabil pontot keres.

Ez az ellenállás értékétől függő periódusú villogást eredményez.


Nesze neked digitális technika!


Üdv!

2013. jún. 3. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:
Jól értem a dolgot, a rendszer a bekapcsolt izzót ( ledet) nem vizsgálja, csak kikapcsolt helyzetben? Ha már világít akkor nem?
2014. febr. 11. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Vectra C és Saab 9-3 autók előszeretettel villogtatják a erndszámot és a helyzetjelző LED-et. Erre van megoldás, de ahhoz már elektronikában jártas személy szükséges :)


Én speciel meg tudom csinálni, hogy ne villogjon! ;)

2016. nov. 23. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!