Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Hogy vigyem vissza garanciába...

Hogy vigyem vissza garanciába így?

Figyelt kérdés

Sony Xperia Z1 van nekem 2014 december fele óta. 1 év garanciával.

Olyan problémát szoktam tapasztalni, hogy mikor húzom az ujjam akkor darabolva érzékeli azon a vonalon az érintést.

Ami olyan azt szokta például csinálni, hogyha facebook-on görgetek lefelé, és ahogy görgetek, hirtelen azt veszem észre, hogy rákattintott egy képre, vagy belájkoltam valamit, vagy commenteket nyitottam meg vagy egy oldalt megnyitottam, stb.., miközben csak végig húztam az ujjam, úgy hogy azt folyamatosan rajtat tartottam.

Az már a másik hogy ez szokott néha még tovább menni, hogy (mivel hamar behozza az oldalt, képet, mert gyors alapból a telefon tényleg) a behozott oldalon is megnyitok valamit, mert még mindig rajta az ujjam egy pillanatig.


Aztán ez már nyilván nem tetszett akkor sem mikor eleinte tapasztaltam, napi szinten többször. Aztán januárban már vissza is vittem, ők mondták hogy visszaküldik Németbe ott a Sony gyárba, és mondták hogy ott műszerrel leellenőrzik a telefont, de figyelmeztetnek, hogy lehet nem fogják tapasztalni a gondot.

Hát miután 4-5 hét után visszajött a telefon, hát láttam hogy ez így is lett, maradt minden ugyanúgy. Azzal az indokkal jött vissza, hogy ők nem tapasztalták a problémát. Papíron azzal a hibával küldték vissza, hogy az érintő nem működik jól.

Erről van videóm is, jól láthatóan (egy Sony Xperia SP-vel felvett, HD videó), osztálytársam felvette miközben ezt csinálja. Igaz a videóban már ráadásul (szerencsémre nem szerencsémre) kombózva mutatta meg a fa**ságát a telefon, azaz össze-vissza ugrált a pont ahol csak tartottam az ujjam.


Gyakori, mikor a telefonon a gombot megnyomom oldalt, és a mintát akarom beírni, húzom végig az ujjam és látom h egy húzásnál 3x kezdi elölről, mindig ott ahol éppen az ujjam van.

Volt olyan, hogy egy kb mm-t húztam az újjammal és 5 oldalt lapozott a kezdőképernyőn.


Mostanában is még napi szinten csinálja, és szerintem érthető hogy egyre jobban idegesít. Próbált hard reset-től kezdve, újratelepítve is volt a telefon, szoftver újrarakása (ha van ilyen) is.


Az lenne a kérdésem, hogy mit csináljak most, mit tudok, és ha visszaküldetném megint németbe, akkor milyen indokkal, mit írjunk a papírra? Gondoltam arra hogy azzal, azt mondom hogy egy fél óra után szokta ezt csinálni, mert azalatt 1x biztos megmutatja a hülyeségét.



2015. ápr. 9. 16:54
 1/8 anonim ***** válasza:
Legyél kicsit célratörőbb a dologban. Derítsd ki a cég nevét aki javítja, az ügyfélszolgálatukra küldd el a youtubera feltöltött videó linkjét emailben, illetve a telefon imei számát. Írd le, hogy nemsokára megkapják a készüléket javításra. Amennyiben így is visszaküldik, fordulj a békéltető testülethez bátran, azok kicsit befenyítik azt aki eladta a telót, talán még egy újat is a kezedbe raknak.
2015. ápr. 9. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

A békéltető testület az hogy működik? Pénzbe kerül, olyan mint az ügyvéd? Ha elvesztem a pert akkor nekem kell kifizetni a pert? Nem vagyok tisztába ezekkel a dolgokkal. És ha elküldöm a videót és nem nézik meg, vagy nem érdeklik?

Szóval jöhetek ki ebből a dologból nagyon rosszul, ha nem úgy sülnek el a dolgok?

2015. ápr. 9. 17:59
 3/8 anonim válasza:

Visszavinném a boltba garanciális javítást kérve. Hibaokot részletesen leíratnám + odaírnám, hogy ez a múltkor is fennállt, és továbbra is fennáll, mert a múltkor hibásan kaptam vissza. A boltban óvatosan megemlíteném, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság is ezt javasolta még ez alkalommal, hátha most sikerül megjavítani.


Ha ezután is visszakapod hibásan, kérj cserét. Nyilván elutasítják majd az ötletedet. Ekkor bátran írj be a vásárlók könyvébe tényszerűen, hogy mi történt, és a cserét elutasították, amit azért kérsz, mert ez a hercehurca JELENTŐS KÉNYELMETLENSÉGET okozott neked azon felül, hogy a készüléket nem is tudod rendeltetésszerűen használni. Könnyen lehet, hogy a vásárlók könyve című mondat megemlítésekor új telefont kapsz. Ha mégsem, akkor 30 napon belül válaszolni kötelesek. A 31. napon vagy a válasszal, vagy anélkül, ha nem kaptál, befáradsz a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz és elmeséled a történetet. A vásárlók könyvi beírásod másolatát vidd. Ők hivatalból intézkedni fognak, és ha szükséges a Békéltető testületi ügyet is ők indítják, és segítenek benne, mert ezért vannak. Ebben bukni nem nagyon lehet, részletesebb és naprakészebb segítséget a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság munkatársától kaphatsz, érdemes bemenni hozzájuk tanácsért, ingyen van.

2015. ápr. 9. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Értem! Köszönöm szépen a részletes választ és segítséget! Így fogok tenni.. !
2015. ápr. 9. 19:32
 5/8 A kérdező kommentje:
Még annyi kérdésem lenne, hogy ahogy már említettem ez a cég Németországban van, és mivel én nem tudok németül, angolul meg nem annyira, hogy szakszavakkal, szakszerűen írjam le a dolgokat, akkor ebben is gondolom tudnak majd segíteni?
2015. ápr. 9. 19:56
 6/8 A kérdező kommentje:
Ha odakerülne a dolog.
2015. ápr. 9. 19:57
 7/8 anonim válasza:
Semmi közöd Németországhoz, meg a német nyelvhez. Te gondolom egy magyar boltban vetted, velük vagy jogviszonyban. Az nem a te problémád, hogy a bolt hogyan fordítja le, vagy éppen hogyan küldik a németekhez. Ha netán Békéltető testület is lesz, akkor sem a németekkel békéltet, hanem a bolttal. A bolt meg majd lerendezi a németekkel, ahogy akarja, ez megint nem a te problémád.
2015. ápr. 9. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Ja értem, szóval attól hogy ők Német céggel állnak kapcsolatban, attól még nekik kell rendezni velük ezt, nem nekem/nekünk a kinti céggel.

Világos. Ha már nyitottak egy GSM boltot (amúgy itt Nyíregyházán nagy GSM boltnak számít), az ilyet is számításba kell venniük, és nekik is kell rendezniük, főleg ha egyértelműen tudom mutatni a hibát is..

2015. ápr. 9. 20:29

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!