Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Ha van jótállási jegyen,...

Ha van jótállási jegyen, elutasíthatnak így?

Figyelt kérdés

Szóval leszögezném, hogy nem akarok szőrszálhasogató lenni, de..

Vettem tavaly nyáron nevezetesen egy fülhallgatót egy műszaki áruházba. Amire kaptam egy jótállási jegyet ami 1 évre szól.

Most tönkre ment (rendeltetésszerűen, használtam és vigyáztam rá!! mielőtt bárki kötekedne)

Bementem és azt mondták, hogy a termékre szóló gyártói garancia csak fél év és már lejárt. De ők adtak 1 év jótállási jegyet, és amikor ezt említettem , akkor közölték, hogy igazából nem veszik azt figyelembe, mert azt nem kellett volna adniuk.

Most nem értem ezt. A jótállási papírokon rajta van, hogy " A Jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képző szolgáltatás nyújtására kötelez."

ÉS!

" Jelen jótállási jegy elsődleges célja a vásárlót megillető jótállási Jogok biztosítása arra az időtartamra amíg a gyártó, vagy a magyarországi forgalmaz/importőr által kiállított jótállási jegy pótlására nem kerül.."

Nos, nem halok bele ha újat kell vennem, de kíváncsi vagyok, hogy csak leráztak e, vagy jogosan küldtek el.



2018. ápr. 24. 12:02
 1/6 Ypszilon1980 ***** válasza:
51%
Nem jogos, hiszen te ezt kaptad. Az, hogy utólag kiderül, hogy ez mégsem jó, az nem érdekes, hiszen te hivatalosan kaptál erről egy papírt. Ha meg tévedtek, akkor ki kell javítaniuk vagy adni másikat, amiben a feltételek egyértelműen benne vannak. Így viszont a te hivatalos dokumentumod áll szemben egy nem leírt, szóban közölt hülyeséggel.
2018. ápr. 24. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Valóban fél év szokott lenni a gyártói garancia az ilyen kütyükre, és valóban nem jellemző, hogy kapj külön jótállási jegyet hozzá. Tehát elvileg már nincs rá garancia.

DE! Neked ezt nem kötelességed tudni, és ha a jótállási jegy megfelelően kitöltött, nyugta megvan hozzá, stb., akkor kötelesek lennének ennek megfelelően eljárni akkor is, ha csak az ő hibájukból kaptad meg. Hivatalos irat. Ha aláírsz egy szerződést, te sem mondhatod utána, hogy elfelejtetted elolvasni.

2018. ápr. 24. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Megvan a nyugta, az árukiadási/szolgáltatást igazoló bizonylat is, minden amit akkor kaptam, még ők tűzték össze.

Akkor ma meglátogatom őket megint. :)

2018. ápr. 24. 13:31
 4/6 A kérdező kommentje:

És köszönöm a megerősítést részetekről. Én is így gondoltam, de jó más nézőpontja is hozzá.

Zöld pacsi!

2018. ápr. 24. 13:32
 5/6 anonim ***** válasza:

"De ők adtak 1 év jótállási jegyet, és amikor ezt említettem , akkor közölték, hogy igazából nem veszik azt figyelembe, mert azt nem kellett volna adniuk."

2 év szavatosságot illetve 1 év jótállást KÖTELEZŐ adniuk. Ha ezt nem tartják be, akkor keresd fel a fogyasztóvédelmi hivatalt


"Mit jelent a szavatosság és a jótállás?


A kötelezett (az eladó) a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik, ezt hívjuk kellékszavatosságnak vagy szavatosságnak. Tehát amennyiben a megvásárolt termék hibás vagy a hiba a használat során később jelentkezik, akkor az EU valamennyi tagállamára vonatkozó egységes szabályozás, az 1999/44/EK irányelv alapján fogyasztó a fogyasztási cikk átadásától számított két éven belül élhet szavatossági jogaival. Magyarországon a szavatossággal kapcsolatos szabályozás a Polgári Törvénykönyvben található.


A szavatosság mellett Magyarországon létezik a kötelező jótállás, vagy hétköznapi és közismert nevén a „garancia” jogintézménye. A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg, hogy mely új tartós fogyasztási cikkekre terjed ki az eladó jótállási kötelezettsége. E termékekhez köteles a forgalmazó (eladó) jótállási jegyet mellékelni. A jótállás időtartama egy év. Fontos kiemelni, hogy a kötelező jótállás kizárólag a Magyarország területén megvásárolt új tartós fogyasztási cikkekre terjed ki, azaz külföldön megvásárolt termékek meghibásodása esetén a kötelező jótállásból eredő jogokra fogyasztóként nem hivatkozhatunk.


Amennyiben egy megvásárolt termékre van kötelező jótállás, akkor a szavatossági jogok és a jótállásból eredő jogosultságok párhuzamosan érvényesíthetőek."

[link]


"Milyen határidőn belül reklamálhatunk?


Az új Ptk. főszabálya szerint a jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.


Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen."

[link]


"A kötelező jótállás időtartama 1 év, amelynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása, vagy ha az eszközt üzembe kell helyezni és azt a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, akkor az üzembe helyezés napja."

[link]

2018. ápr. 24. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Siker ;)
2018. ápr. 26. 08:14

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!