Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Fényképezőgépek, kamerák » Hogy lehet képet csinálni,...

Hogy lehet képet csinálni, hogy ne mosódjon el?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Sony Alpha DSLR-330-as géppel szeretnék egy rendezvényen képeket csinálni (nézőtéren ülve). Beszélgetős lesz, tehát nem lesz semmiféle csiricsáré színpadi fény.

Vakuval nem szeretnék zavarni, vaku nélkül viszont nagyon elmosódnak a képek.


Szerintem ez nem egy nagyon rossz gép, biztos lehet vele normális képeket csinálni vaku nélkül is. Csak nekem még nem sikerült megtalálni azokat a beállításokat, mert nagyon zajos lesz a fotó.


Abszolút amatőr vagyok. Tudnátok adni tippet?


Köszi!



2013. dec. 2. 21:42
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Kevés fény esetén két (három) lehetőséged van:

a) vaku - de ezt kizártad

b) érzékenység emelése: zajos lesz a kép

c) fényerős(ebb) objektív használata (pl.: [link]


( d) ezek mind együtt :-) )

2013. dec. 2. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Köszi! :)
2013. dec. 2. 23:02
 3/6 anonim ***** válasza:

Le tudom írni, én hogy csinálnám, de ez nehéz feladat, előtte gyakorolj otthon, kevés fénynél. Egyszerű kitobi kevés lesz hozzá, de meg lehet próbálni, illetve kevés fénynél a crop-os gépek (mint a tiéd) elvéreznek, így minden szempontból nehéz a feladat, a fotózáshoz sok fény kell vagy állvány :-).

- ISO1600-at állíts be érzékenységnek. Lesz kis színzaj, de az utólag leszedhető.

- A mentett kép legyen RAW.

- Záridőben 1/60-ig mehetsz le, utána nem nagyon tudod kézből kitartani. Megoldás az állvány vagy a monopod, vagy az, ha valaminek nekitámasztod a gép obiját, vázát és nagyon lassan exponálsz. Ilyenkor kis rutinnal mehetsz még lejjebb, 1/30 vagy akár 1/15.

- Rekesznél a legnagyobb nyílásra tedd.

- Picit exponáld alul (1 rekesszel), ezt majd utólag feljebb húzhatod.

- Próbálj meg egy jó képet csinálni az elején, manuális beállításokkal, utána (mivel nyilván minden változatlan), maradj manuális beállításoknál