Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Háztartási gépek » Ariston Genus One kazán...

Celebrations kérdése:

Ariston Genus One kazán állandóan ki-be kapcsol. Valakinek volt màr ilyen problémája?

Figyelt kérdés
Nyáron vettük a házunkat, ahova Ariston Genus One kazant szereltek be. Amióta teszteltük, elkezdtünk fűteni, állandóan előjön az a probléma vele, hogy bekapcsol, fűtés aktív 3 percig, aztàn leáll és 3 percig és fűtés szivattyú utánkeringetés megy. Bekapcsolásnál egyre nagyobbakat durran… egész éjjel ment most is, ez alatt nem sikerült felfűtenie a házat a kívánt hőfokra. Ötlet miért csinálhatja? Már volt kint vagy 5 különböző szerelő többször, tisztították, állítgatták egyszer volt vezérlőpanel csere is… ha sikerül is nekik valami, fűtt normálisan, akkor 2-3 hét vagy pár nap és újra előjön ez a hiba… kicsit kezdünk besokalni, hogy fél éve nem sikerül senkinek megjavítani, nem olcsó a javítgatása, úgy érzem dobáljuk ki a több tízezreket az ablakon… persze az ariston szervizbe mindenre azt mondjak ez nem garanciális hiba, fizessünk, hogy kijönnek állítgatni… Segítséget megköszönöm :)

2022. jan. 22. 09:11
1 2
 1/17 Zzzoli ***** válasza:

Tehát nyáron vettétek a házat, ahová vásárlás után felrakattatok egy Genus One-t? Azt nem értem hogy minek kellett 5 különbözős szerelő, egyértelmű hogy garanciális probléma, a hivatalos beüzemelőt kellett volna csesztetni.

Ha más nem cserélje ki az egészet.

Probléma szokott lenni a lángérzékelő elektróda, elszennyeződik és nincs megfelelő ion áram, amit vár a terhelés függvényében, de ezt gondolom tisztították, aztán ennek a feldolgozó áramköre is szokott hibás lenni, de ugye ezt nagyon kevesen javítják, rajta van az alaplapon, tehát alaplap csere, de már az is megtörtént.

Hibát, hibakódot ír?

Gázellátás egyenletes?

Kombi vagy csak fűtő gázkazán?

Égéstemék elvezetés milyen, koncentrikus, különválasztott, csak sima fali kiállás stb?

Egyik alternatíva hogy kerestek egy hatodik, de ha kell hetedik szerelőt is és megy bele a pénz, aztán lehet hogy jó lesz. Második megoldás ha eddig minden hivatalosan ment, akik hozzápiszkáltak szerződött szerelők voltak, beüzemelésről megtörtént hivatalosan, katasztrófavédelem átvette a kéményt, akkor fogyasztóvédelem az Aristonnal szemben, harmadiknak meg a legdrágább de biztos megoldás, leakasztod a helyéről és felmegy helyette egy másik gyártó másik típusa. Sajnos sokan választják a Genus One-t, mert technikailag árkategóriájában sokmindent felvonultat, de nagyon sok a panasz rá, sok a meghibásodás is.

2022. jan. 22. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
Nem tudja leadni a hőt. Vagy a kazán vagy a rendszer le van dugulva ha a rendszer akkor rendszeratmosasa szakember által ha pedig a kazán akkor rendes nagy karbantartás
2022. jan. 22. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 Zzzoli ***** válasza:

Hát igen, még a rendszer is érdekes lehet. Radiátoros vagy padló, vagy kevert?

Régi radiátoros nyitott, leválasztva hőcserélővel második szivattyúval, vagy a zárt nyomott rendszer és egyenesen a kazán viszi?

2022. jan. 22. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
Hány fokra van állítva a víz és hány fokos kijelzője szerint, amikor kikapcsol?
2022. jan. 22. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:

Milyen szerelőket hìvsz te ki?

Durrog a kazàn?Be kell szabàlyozni a kazànt.

Nem fűti föl a lakàstFűtès szerelőt hìvj.


Ki be kapcsolgat?Mivel mem fűti fel a lakàst.


A problèma az hogy kevés az olyan szakember aki ért a kazánhoz is és a fűtéshez is.

2022. jan. 22. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 Zzzoli ***** válasza:
Hát igen, a Genus One ezért is csábított sok embert, mert elvileg nem kell szabályozni sem, megteszi az elektronika. Viszont ha kihívsz egy olyan embert akinek van emisszió mérője, megméri a füstgázban az NOX-et, CO-t, CO2-ot, SO2-ot, Oxigént, beállítja a gépkönyvben megfelelő értékekre, bent kell tartania a lángot, hacsak nem rossz az ionizációs lángőre. Amúgy tényleg úgy van ahogy az előttem szólók írták, ha nem hibára áll ki, akkor eléri az előremenőt, lemodulál, de ha utána is megy fölfelé az előremenő, akkor ki is kapcsol és mindez a nem megfelelő keringés miatt van. Ezért kellene ismernünk a rendszert.
2022. jan. 22. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező bedobott itt némi információt, de a hiba behatároláshoz (tippeléshez) kéne még néhány, amelyek viszontkérdés formájában "elhagzottak), de semmi válasz.

Legvalószínűbb (mondom én, de más is utalt rá) a keringetési hiba, azaz kevés a hőelvonás.

Menni végig a radiátorok során (sorban!) és tapogatni a bemenő csöveket, "hasonlitani" a kazán kijövőjével, és a radiátorokat egymás után megnézni.

Mennyire egyformák melegre és így tovább.

Ezért nincs is hibakód, mert normálisan működik, de ez csak a kazánra igaz!

Erre joggal mondja a szerviz, hogy vélhetően nem garanciális.

És a fogyasztóvédelem mit is tud tenni? Erre nem fognak komplett kazánt cserélni, mint emlegette valaki.

Én ennyit tudtam (lehet tévesen) kihámozni az eddigiekből.

2022. jan. 22. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 Zzzoli ***** válasza:

#7

Fogyasztóvédelem azt tudja tenni, ha a kazán bizonyítottan hibás, beszerelés beüzemelés szakszerűen le van papírozva, a szakszerviz és a forgalmazó mégis csak mismásol akkor védi a jogaidat.

Egyébként a kérdésből erre is arra is lehet következtetni. Panelcsere is volt, az meg nem az elégtelen keringés miatt lett kicserélve, hacsak nem annyira feketelistás aki kiment.

Másrészt a Genus One-nagyon magas meghibásodási rátája is sejtethet kazánhibát.

Nyilván lehet felhasználói hiba is, de a kérdező azóta sem ismerteti a rendszerét és tényleg lehet elégtelen keringés is, dugulás, vagy szekunderköri szivattyúhiba satöbbi.. Azt sem tudjuk milyen a rendszer.

2022. jan. 22. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:

"Fogyasztóvédelem azt tudja tenni, ha a kazán bizonyítottan hibás,"

És ki tudja azt a bizonyító erejű iratot kiállítani?

Ez itt a kulcskérdés..

Mit kerestek ott olyan kazánszerelők garanciaidőn belül, akik nem szakszervizesek?

Előbb kéne keresni egy fűtésszerelőt, aki átnézi a fűtési rendszert.

Max. ezután lehet reklamálni kazán ügyben.

2022. jan. 22. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 Zzzoli ***** válasza:

#9

Nem írta a kérdező hogy nem szerződött szervizpartnerek voltak!

Egyébként legvégső esetben független szakértő, jópénzért.

Az azért szerintem egyértelmű hogy nem annyira ostoba a kérdező hogy ráengedett egy új készülékre mindenféle kóklert.

Viszont ha a rendszer nem lenne jó, akkor már a beüzemelésnél is megmutatkozott volna, amikor a beüzemelő átrakja kéményseprő üzemmódba, hisz akkor felterhel 100%-ra és úgy kell mérni az emissziós értékeket!

2022. jan. 22. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!