Szerintetek hogyan lenne a legjobb?

Figyelt kérdés

Először is: a lehető legolcsóbb legyen..:D Szóval lesz két DELL számítógépem, szerverként fognak üzemelni. Az egyik fájl, a másik médiaszerver lesz, szóval szeretném, ha külön látná őket a gépem. Legelőször arra gondoltam, hogy mindkét gépből megy kábel egy switchbe és a switchből egy kábel a router egyik portjába. Ez jó lenne? Vagy elég lenne egy-egy kábel a routerbe és megspórolnám a switch árát? A FreeNAS tűnt eddig a legszimpibbnek, szóval valószínű, hogy az lesz rajta. Itt egy IP-t kell beírni a címsorba, majd láthatóak lesznek a fájlok. Szóval mondjuk lenne egy IP-je a média és a fájlszervernek külön. Esetleg ha a routerbe vagy a switchbe még a gépemből is menne egy UTP, akkor külön meghajtóként látnám?

Kezdő vagyok a témában, szóval elnézést ha valamit rosszul írtam.



2012. okt. 14. 22:13
 1/4 anonim ***** válasza:

Miért kell külön file és külön média szerver? Ha olcsón akarod megoldani, akkor pl az áramszámlát tudsz spórolni, úgy hogy nem két szervert üzemeltetsz. Plusz érdemes lenne kiszámolni, hogy a gép(ek) mennyivel esznek többet, mint egy NAS és mennyi idő után járnál jobban, ha NAS-t üzemeltetsz és nem a gépet.

A switch passzív eszköz, gyakorlatilag csak a routert portjainak a számát bővíti ki. Ha a routerben elég a hely, akkor dughatod oda nyugodtan őket. (persze ha mondjuk az alaksorban tartanád a szervereket és csak egy UTP kábelnek van hely a kábelcsatornában, akkor kell a switch).

A két gép tuti két különböző IP-t fog kapni és külön meghajtóként is látszanak.

2012. okt. 15. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm!

Hát szinte hozzám vágják ennyiért őket, 500-500 gb kapacitással és már nem éri meg őket továbbadni, szóval egyenlőre maradnak. Nem