Mélyládához kéne nekem Segitség?!
Na most a helyzet az hogy kaptam ilyen mélyládát: Pioneer 309s4 . Egy linket is adok hozzá : [link]
Na most a kérdés az hogy mekkora erősitő kéne,hánycsatornás stb?!Illetve kéne ehhez kondenzátor?!
Válaszokat előre is köszönöm.
400W rms, ahogy látom, tehát egy 4-500W-s valós teljesítményű erősítő kell hozzá. A kondenzátort még nem tartom valószínűnek, elsősorban jó kábelezés (megfelelően vastag, stabil testponttal, és kötésekkel), és jó akkumulátor kell.
Hogy kell-e kondenzátor, azt csak meghallgatás után lehet megmondani/belepróbálni. Általában 500W valós teljesítménynél van valahol a vízválasztó, de nem törvényszerűen kell.
Csak a mély ládának elég egy 500W-s erősítő is, 600W már felesleges. De fontos hogy ez valós RMS teljesítmény legyen, ne névleges.
A két 180W-s hangszórót ugyan rákötheted a fejegységre, de kihajtani nemigen fogja, de azért szólni fog. A két MAC hangszóró milyen? Attól függ, hogy milyen erősítő lenne a legjobb megoldás.
Akkor elég lesz az egy csatornás erősítő a mélyládának, esetleg később lehet a hangszórónak még egy külön erősítőt venni.
Kondenzátort addig semmilyent ne vegyél, amíg nem hallod szólni.
Előttem leírták a lényeget, de a kondihoz kapcsolatban hozzáfűznék valamit: fölösleges pénzkidobás... Hány komoly autóhifiben láttál már kondenzátort? Én sem 500 watt, sem 5ezer watt, sem 10 ezer watt fölött. :)
Mi a feladata? Egy fajta puffer, hirtelen áramfelvétel pillanatában ebből tud meríteni az erősítő, nem az akksit, és a betápot rángatja. Jól hangzik, de miért fölösleges? Mert egy VALÓBAN jó 1 farádos kondenzátor árából (amivel még semmire se mész) veszel egy olyan kis 30-40 Ah direkt hifi akksit, ami 1000+ amper indítóárammal bármikor kiszolgál. Tehát ha valaha is úgy döntesz, hogy rászánsz ~30 eft-ot a betáp javítására (megjegyzem, ezzel kéne kezdeni, az egész alapja a stabil betáp), inkább vegyél még egy akksit a kocsiba. 30 efttól már lehet venni olyat amit írtam, nem nagy kapacitás, de baromi nagy indító áram, hifihez kiegészíteni a gyári akksit, tökéletes.
A kondenzátor (ahogy a cikk is írta) gyakorlatilag a hab a tortán. Nem helyettesíti sem a jó akkut, sem a megfelelő kábelezést. Egy plusz fogyasztó, akárhogy is nézzük. Egyébként nagyon hasznos, de egyáltalán nem szükséges. A feladata az akkumulátor karakterisztikájának a kiegészítése.
Nagy teljesítménynél (minimum 500W, de ez ugye több mindentől függ) és erőteljes gyakori basszusoknál lehet észrevenni, hogy ott van. A savas, zselés akkumulátornak kell pár másodperc, amíg a feszültség visszaáll egy-egy basszus (pillanatnyi nagy terhelés) után. Ez a sajátosságuk, általában nem is találkozunk vele. Viszont nagyobb rendszereknél, hiába jó az akku, ezt már hallani lehet. Az első mély még üt, rögtön utána (sajátos megfogalmazás következik) határozatlan, elkenődött lesz a hangja. A kondenzátor ezekre a pillanatokra tárol energiát, és ilyenkor adja át azt az erősítőnek. Így egyenletesebb, keményebb lesz a hangja. Tehát nem leírandó, hasznos tud az lenni, de a helyén kell kezelni.
Az a baj, hogy az esetek nagy százalékában nálunk az megy, hogy amikor már villog a betrehányolt autóhifitől a műszerfal világítás, akkor beraknak egy kondenzátort, hogy majd abból nyer nagy áramfelvételnél energiát az erősítő. Csak hogy nem erre való, így nem is működik. Aztán van aki törvényszerűen berakja mert kell a hifihez, és azt hiszi, hogy így nagyon jó.
Én általában nem szoktam javasolni a kondenzátort, mert a legtöbben nem használnak valós 500W-t fölötti cuccot állandóan.
Attól is függ, milyen zenét hallgatsz. "Feka" zenéhez, vagy underground dubstephez, azaz basszus orientált elektronikus zenéhez nincs értelme. Ahol akár 15-20 sec-ig is ki kell tartani RMS-ben a kilowattokat, zsebre rakhatod a kondenzátort.
Valamint egy jó, direkt hifi akkumulátor mellé sincs, semmi értelme. Főleg ha stabilizált digit erősítő(k) viszik a mélyet. Sem SQ, sem SPL autóban nem használnak kondenzátort. Nagy parasztvaku.
Talán tényleg alsó kategóriás erősítőkhöz, amik tényleg 500-1000w között leadnak folyamatosan, ha nem rak be az illető még egy akksit a kocsiba, van értelme. Amint van egy normális akku, erősítő, az ég világon semmi haszna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!